AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Peugeot 3008: ani ryba, ani rak

Peugeot 3008: ani ryba, ani rak

Peugeot představil další modelovou řadu s čtyřmístným číselným označením. Nový Peugeot 3008 je těžko zařaditelným vozem, který kombinuje prvky několika kategorií, ale v čem by měl být opravdu lepší než vcelku klasické kombi 308 SW, není úplně zřejmé.

Snem každé firmy je mít v nabídce jedinečný produkt, který nemá na trhu konkurenci. Automobil je však strojem, který má za sebou více než sto let nepřetržitého a intenzivního vývoje, a tak vymýšlet něco opravdu nového, a zvlášť pod obrovským tlakem na snižování nákladů, může být dost neplodná činnost. Přesto se zvětšuje četnost případů, kdy různé automobilky prohlašují, že zakládají nové segmenty vozů. Zpravidla se ovšem ukáže, že se jedná o nějakou variaci na již známé téma nebo dokonce jen o typického zastupitele nějakého klasického segmentu, pro který si marketingoví mágové vymysleli odlišné označení. Dalším trendem je pak kombinovat v nových konstrukcích vybrané prvky z několika různých kategorií vozidel. Výsledný produkt se pak často označuje termínem „crossover“ a jedná se tedy o jakéhosi „křížence“.

Do této skupiny patří také nový Peugeot 3008. Tento vůz svým vzhledem připomíná uhlazená kompaktní SUV určená spíš do města než do terénu a se svým hodně skloněným čelním oknem plynule navazujícím na kapotu tak trochu i minivany. Nicméně při bližším studiu podkladů od výrobce se ukazuje, že Peugeot 3008 zatím nekoupíte s pohonem všech kol, což je výbava, která je alespoň v Evropě u vozů SUV nejen naprosto běžná, ale dalo by se říci, že i dost zásadní. Navíc se tato novinka svou variabilitou interiéru nijak zvlášť neliší od běžných kompaktních hatchbacků a prostorností zaostává i za klasickými kombi nižší střední třídy, takže příbuznost s minivany se omezuje skutečně jen na jisté stylistické prvky. Vozy SUV nabízejí při daném obestavěném prostoru zpravidla menší interiér než osobní automobily klasické konstrukce a vypadá to, že ani Peugeot 3008 nebude v tomto směru výjimkou, jak naznačuje při vnější délce vozu 4,37 m relativně skromný objem zavazadlového prostoru 432 litrů v pětimístném uspořádání a 1241 litrů po složení zadních sedadel.

Jako lákadlo připravil Peugeot pro potenciální zájemce o typ 3008 zajímavé technické výstřelky, mezi něž patří například průhledový displej, který promítá hlavní provozní údaje do zorného pole řidiče, dále adaptivní tempomat udržující bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla (pracuje jen v poměrně úzkém rozpětí rychlostí od 70 do 150 km/h), dynamickou regulaci bočního náklonu u nejvýkonnějších modelů zajišťovanou pasivním hydraulickým systémem mezi tlumiči zadní nápravy, automatickou elektrickou parkovací brzdu, asistent rozjezdu do kopce a celou řadu telematických, zábavních a navigačních systémů. Zpočátku budou mít zákazníci na výběr ze sedmi kombinací motorů a převodovek. Nejpozději v roce 2011 se má typ 3008 stát prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën vybaveným poháněcím ústrojím HYbrid4, u něhož budou přední kola poháněna turbodieselem a zadní kola elektromotorem s možností čistě elektrického pohonu při malých rychlostech. Bude to zřejmě jediný model řady 3008 s pohonem všech kol, neboť PSA nemá vyvinutý pohon všech kol pro vlastní konstrukce vozů. Typ 3008 je postaven na platformě 2, takže se musí spokojit pouze s předním pohonem.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Standox
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Mitsubishi Motors Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.