Odborná porota, složená z nezávislých designérů, motoristických novinářů a odborníků na automobilový design, volila nejlepší design roku 2008 v kategoriích sériově vyráběných automobilů a koncepčních vozů. V kategorii sériových automobilů získala z nominovaných vozů největší počet bodů Alfa Romeo MiTo, která porotu oslovila svým originálním pojetím, vycházejícím z překrásného kupé 8C Competizione. Přestože mají tvary lehký nádech do retra, jedná se o nejvýraznější novinku letošního roku a asi jen málo lidí bude muset přemýšlet, zda se jim MiTo líbí, nebo ne. V malé Alfě se snoubí krása, vášeň a radost, charakteristická pro tuto italskou značku. Kromě vnějších tvarů nabízí velkou dávku stylu také zajímavý interiér vozu.
Mezi koncepty suverénně zvítězil projekt BMW GINA. Je jedinečný mírou inovace, pokořuje mýty a ukazuje, jak mohou nové technologie, materiály a chytrá řešení ovlivňovat nejen design, ale i celý automobilový průmysl. Tvůrci bavorské studie v čele s šéfdesignérem Chrisem Banglem se nesmířili s pouhým potažením skeletu vozu pružnou látkou a ukázali, jak velký potenciál zvolená koncepce představuje. Vše úhledně zabalili do tvarosloví, pro BMW dnes tak typického. Celkově bylo nominováno 33 konceptů a 50 sériových automobilů. Každý z pětadvaceti porotců volil vždy pořadí pěti nejzajímavějších automobilů v kategorii. Kompletní výsledky včetně komentářů jednotlivých porotců jsou zveřejněny v 17. čísle časopisu AutoDesign&Styling, které vyšlo 26. listopadu 2008.
Výsledky
Kategorie sériové vozy
- Alfa Romeo MiTo, 34 bodů
 - Renault Laguna Coupé, 28 bodů
 - Volkswagen Scirocco, 26 bodů
 - Citroën C5, 25 bodů
 - Ford Fiesta, 21 bodů
 
Kategorie koncepty
- BMW GINA, 58 bodů
 - Pininfarina Sintesi, 27 bodů
 - Land Rover LRX, 26 bodů
 - Citroën Hypnos, 25 bodů
 - Saab 9-X Air, 24 bodů
 
Na snímku: vítězný koncept BMW GINA
							
















