AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz


Londýnský autosalon: Ford Focus RS

Dlouho očekávaný Ford Focus RS se představil na autosalonu v Londýně, ale prodávat se začne až začátkem roku 2009. Pětiválec 2,5 litru dává díky turbodmychadlu výkon 221 kW/300 k, jehož přenos na vozovku mají na starosti pouze kola přední nápravy.

Ford ovšem slibuje, že udělal vše proto, aby jízdní vlastnosti a především řízení pod touto obrovskou hnací sílou netrpěly. Konkrétně má početné stádo koní udržet na uzdě inovativní konstrukce přední nápravy a samosvorný diferenciál Quaife Automatic Torque Biasing. Ford se pro toto řešení rozhodl údajně proto, že by pohon všech kol citelně zvýšil hmotnost vozu, což je sice pravda, ale skutečnost bude zřejmě mnohem přízemnější: Ford totiž ve svém technickém arzenálu postrádá vyspělý pohon všech kol, jakým se mohou pochlubit například Mitsubishi Lancer Evolution nebo Subaru Impreza WRX STI, a očekávaná poptávka po tomto sportovním modelu je tak nízká, že se nákladný vývoj nového a složitého systému nevyplatí.

Vývoj nového Focusu RS probíhá pod vedení Josta Capita, který o připravovaném vozu prohlásil: „Chceme, aby nový Focus RS byl seriózním vysokovýkonným vozem pro automobilové nadšence, kteří milují řízení. Vozem, jakým byl jeho předchůdce i všechny klasické modely Ford RS z minulosti. Zůstáváme věrni základním principům, na nichž je postavena značka RS, kterou nesly vždy vzrušující, ale přesto cenově dostupné sportovní vozy, s nimiž můžete jezdit každý den.“

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Siems & Klein
Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.
Interaction s.r.o.
BOSCH