AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
ContiTrade Services s.r.o.
Interaction s.r.o.


Aston Martin V8 Vantage: větší motor

Aston Martin zveřejnil první informace a fotografie k modernizovanému provedení svého úspěšného sportovního vozu V8 Vantage. Vzhled zůstal beze změn, ale pod kapotou odvádí svoji práci větší osmiválec.

K nejkrásnějším sportovním vozům současnosti patří bezesporu Aston Martin V8 Vantage, představený poprvé veřejnosti na jaře 2005 na autosalonu v Ženevě. Letos na podzim začne britský výrobce exkluzivních automobilů dodávat svým zákazníkům modernizované provedení. Protože nebylo vůbec nutné cokoli měnit na mimořádně zdařilém designu dvoumístných karoserií kupé a roadster, zůstalo pouze u technických změn. A ty nejsou bezvýznamné, neboť Aston Martin se rozhodl rovnou pro transplantaci „srdce“. Místo dosavadního motoru V8 4,3 l vyplnila prostor pod přední kapotou jeho varianta se zdvihovým objemem zvětšeným na 4,735 l (vrtání je nyní 91 mm místo 89 mm, zdvih se prodloužil z 86 na 91 mm). Upraveno bylo samozřejmě sání s většími sacími ventily. Větší motor má také účinnější mazání se suchou klikovou skříní. Výkon tím pádem vzrostl o 11 % na 309 kW (420 k) při 7000 ot./min a maximum točivého momentu o 15 % na 470 N.m při 5750 ot./min, takže V8 Vantage nyní dosahuje největší rychlosti 290 km/h a zrychlení „na sto“ za 4,8 s. Kupodivu se současně snížila spotřeba paliva, a to o 13 % s automatizovanou převodovkou Sportshift (13,2 l/100 km v kombinovaném režimu).

Změnami prošly také obě nabízené šestistupňové převodovky, mechanická i automatizovaná Sportshift. Úpravou spojky a setrvačníku se snížily ovládací síly spojky a klesla hmotnost těchto dílů o 0,5 kg. Převodovka Sportshift dostala nový program elektronické řídicí jednotky pro oba režimy Comfort a Sport a možnost manuálního řazení páčkami na volantu. Mírně upraven byl také podvozek s novými devatenáctipal­covými koly a rozsah nabízené výbavy. Podle údajů výrobce se zmenšilo naklánění karoserie v zatáčkách a zlepšil komfort odpružení při malých rychlostech. V interiéru je nová středová konzola s upravenými ovladači a spínači. Dosud bylo ručně vyrobeno více než deset tisíc těchto skvostných vozů postavených na unikátní platformě VH (Vertical-Horizontal).

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Mitsubishi Motors Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.