AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Máte správně nahuštěno?

Máte správně nahuštěno?

Sledování a udržování správného tlaku v pneumatikách je v očích mnoha motoristů podřadnou záležitostí, které je zbytečné se věnovat. Jízda s podhuštěnými pneumatikami není jen nebezpečná, přináší také výrazné zvýšení provozních nákladů.

Výrobce pneumatik Bridgestone pořádá po celém světě, Evropskou unii a Českou republiku nevyjímaje, již řadu let bezpečnostní kampaň „Přemýšlej, než vyjedeš“. Výsledky loňského ročníku, kdy si v 19 evropských zemích nechalo bezplatně zkontrolovat své pneumatiky 38 867 řidičů osobních vozů, ukazují, že každý osmý motorista v Evropě jezdí s vysokým bezpečnostním rizikem plynoucím z kriticky podhuštěných pneumatik. Celých 38 % řidičů kontrolovaných v Evropské unii jezdilo na nedostatečně nahuštěných pneumatikách, které způsobují výrazné zhoršení jízdních vlastností a ovladatelnosti vozu. Nejde samozřejmě jen o bezpečnost vlastní, ale i o bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu. To však není všechno. Specialisté firmy Bridgestone kvantitativně vyjádřili na základě těchto výsledků další důsledky tohoto bezmyšlenkovitého jednání: každý rok se tímto způsobem předčasně vyhodí 40 milionů pneumatik a zbytečně se spálí 5,3 miliardy litrů paliva!

Celkem se tak promrhá bez jakéhokoli přínosu 10,6 miliardy eur (a pak že takových činů jsou schopni jen politici!). Životní prostředí je tak zatíženo dalším odpadem a emisemi. To vše naprosto zbytečně bez jakéhokoli užitku, neboť se jedná o náklady navíc v důsledku zvýšené spotřeby paliva způsobené větším valivým odporem málo nahuštěných pneumatik a zkrácené životnosti podhuštěných plášťů (extrémní deformace ramen a bočních stěn doprovázená nadměrným zahříváním). Dále se pracovníci firmy Bridgestone zaměřili na kontrolu hloubky dezénu. Každá třetí pneumatika ji měla na hranici zákonem předepsaného minima 1,6 mm nebo dokonce pod ní! Jízda s takovými pneumatikami je rizikem především na mokré vozovce, neboť k akvaplaningu, tedy ztrátě kontaktu pneumatiky s vozovkou a tím pádem i ztrátě řiditelnosti vozidla, dochází v rychlosti nejméně o 40 % nižší než za optimálních podmínek. Kontrola pneumatik přitom nezabere víc než dvě minuty…

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Iveco Czech Republic, a.s.
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Toplac s.r.o.
BOSCH