AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Auto Fit, spol. s r.o.
ContiTrade Services s.r.o.


Hyundai i30 CW: po dlouhé době znovu kombi

Korejská automobilka Hyundai neměla ve své nabídce vůz s karoserií kombi od roku 2000. V Evropě je však tento druh automobilů velice oblíbený, a tak kombi obohatilo nabídku modelové řady i30, koncipované se zvláštním ohledem na evropské požadavky.

Kombi Hyundai i30 CW nebude jediným představitelem svého druhu v nabídce korejské značky. Kromě toho, že si po generační obměně současné Sonaty budou muset zákazníci zvyknout na nový název i40, tak se již nyní mohou těšit na první kombi „Sonata“, které uslyší na jméno i40 CW. To je však budoucnost, pojďme se věnovat současnosti. Od května je na českém trhu k dispozici nové kombi nižší střední třídy Hyundai i30 CW, které se tak stává třetím typem v nabídce značky, u něhož automobilka Hyundai přešla na alfanumerické značení namísto klasických slovních názvů. K této změně dochází postupně s generační obměnou jednotlivých modelových řad a týká se pouze evropského trhu. Poprvé byl tento nový systém značení použit u hatchbacků Hyundai i30, které se budou od začátku příštího roku vyrábět v budované nošovické továrně Hyundai. Od května 2009 je doplní také právě uvedené kombi s označením i30 CW. Do té doby se budou oba tyto modely dovážet do Evropy z korejského výrobního závodu.

Ačkoli může zkratka CW (Crossover Wagon) vyvolávat dojem něčeho speciálního, neliší se tato novinka svou koncepcí od běžných kombi, která jsou u zákazníků oblíbená kvůli nabídce prostorného interiéru při zachování charakteru a jízdních vlastností klasických osobních vozů. V porovnání s hatchbacky i30 stojí kombi i30 CW o 20 tisíc Kč víc. Uživatel dostane jako protihodnotu větší vnitřní prostor díky rozvoru prodlouženému o 50 mm a karoserii, jejíž délka vzrostla o 230 mm. Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání objem 415 litrů, po sklopení zadních sedadel to může být maximálně 1395 litrů, což jsou v této třídě hodnoty spíše podprůměrné. V nabídce jsou dva zážehové a tři vznětové motory s výkony od 66 kW/90 k do 105 kW/143 k (jsou stejné jako u hatchbacků; u kombi však chybí nejmenší zážehová „čtrnáctistovka“) a čtyři stupně výbavy Classic, Comfort, Style a Premium, jejichž cenové rozpětí sahá od 384 900 Kč do 609 900 Kč. Nechybí samozřejmě ani přestavba na verzi N1 s přepážkou a možností odpočtu DPH.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
Mercedes-Benz
Interaction s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Standox