AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Mercedes-Benz
Interaction s.r.o.


Lexus IS F: levnější než M3, dražší než C 63 AMG

Silniční „shinkanzen“ přichází na český trh. Lexus uvádí do prodeje první vůz ze své nově založené sportovní řady charakterizované písmenem F, které by mělo časem získat stejně dobrý zvuk jako M, RS nebo AMG.

Japonská alternativa pro sportovní sedany BMW M3 a Mercedes-Benz C 63 AMG stojí 1 799 000 Kč, a je tak přibližně o 40 tisíc Kč levnější než BMW M3 Sedan. Překvapením je však nižší základní cena sedanu Mercedes-Benz C 63 AMG, která dosahuje částky 1,775 milionu Kč. Ovšem podle nejlepších japonských tradic jsou téměř veškeré položky výbavy nového Lexusu IS F od audiosystému Mark Levinson se 14 reproduktory, přes adaptivní přední světlomety I-AFS až po navigační systém DVD s dotykovým displejem zahrnuty již v základní ceně. Připlácí se jen za střešní okno a metalický lak. Nicméně kouzlo tohoto sedanu nespočívá v bohaté výbavě, ale v kombinaci nebývale vysokého výkonu a jízdních vlastností na úrovni sportovního vozu s překvapivou úrovní komfortu a praktické každodenní využitelnosti. Zadní kola Lexusu IS F pohání pětilitrový vidlicový osmiválec vyladěný na výkon 311 kW/423 k při 6600 ot./min a maximum točivého momentu 505 N.m při 5200 ot./min. K technickým finesám tohoto motoru patří použití přímého a nepřímého vstřikování D-4S (přímo do válců a současně i do sacího potrubí) a elektricky ovládané proměnné časování sacích ventilů VVT-iE (změna časování výfukových ventilů probíhá hydraulicky). Zázrakem moderní techniky je rovněž osmistupňová samočinná převodovka s agresivní strategií přemosťování kapalinového měniče, která řidiči umožňuje řadit také v manuálním režimu páčkami na volantu (v tomto režimu trvá řazení jen 100 milisekund).

Opojení z intenzivní akcelerace zastaví v Lexusu IS F až zásah elektronického omezovače při rychlosti 270 km/h, tedy o 20 km/h později než u německých konkurentů. Dynamika jízdy je u všech tří vozů velmi podobná. Lexus IS F dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 s. Zaostává tak o pouhé 0,3 s za Mercedesem a je víceméně srovnatelný s BMW M3, u něhož záleží na použité převodovce. Ve světle těchto působivých hodnot se jeví hodnoty normované spotřeby EU v režimech město/mimo město/kombinovaná 16,8/8,3/11,4 l/100 km jako překvapivě příznivé, ale v ostrém provozu se objem palivové nádrže 64 l ukáže zcela jistě jako poddimenzovaný. Aby jel silniční „shinkanzen“ vždy jako „po kolejích“, je nový Lexus IS F vybaven devatenáctipal­covými koly s nízkoprofilovými pneumatikami (225/40 R 19 vpředu a 255/35 R 19 vzadu) a sportovně naladěným stabilizačním systémem Sport VDIM, u něhož si může řidič zvolit podle situace a svých schopností jeden ze tří režimů Normal, Sport a Off (vypnuto). Bezuzdný temperament krotí mohutné brzdy Brembo s vnitřně chlazenými kotouči, vpředu odvrtávanými, a šestipístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu. Přední kotouče mají průměr 360 mm, zadní 345 mm.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.
Toplac s.r.o.
BMW Group Česká republika