Během prvního roku výroby se v Evropě prodalo přes 170 tisíc vozů Qashqai a Nissan chce přirozeně udržet oblibu této modelové řady na současné vysoké úrovni. Proto začne letos na podzim prodávat v Evropě prodlouženou sedmimístnou verzi nazvanou Qashqai+2. Protože kompaktní rozměry pětimístného Qashqaie neumožnily prosté přidání třetí řady sedadel do stávající karoserie, bylo nutné prodloužit rozvor náprav o 135 mm a zvětšit celkovou délku vozu o 211 mm, takže ta nyní lehce přesahuje hranici 4,5 m. Nová varianta je také o 38 mm vyšší. Designérům se i přes citelné prodloužení karoserie podařilo zachovat atraktivní vzhled vozu (obě varianty se shodují od přídě až k sloupkům A), což je důležité, neboť většina zákazníků se pro Qashqai rozhodla právě kvůli přitažlivému designu. Třetí řadu sedadel tvoří dvě sklopná sedadla, prostřední řada sedadel je podélně posuvná v rozsahu 100 mm a její ve sklonu nastavitelná opěradla jsou nově dělená v poměru 40:20:40. Sklon opěradel prostřední řady lze měnit v devíti krocích od 15 do 25 stupňů. Třetí řada sedadel je dle vyjádření výrobce vhodná především pro děti a pro dospělé osoby menšího vzrůstu. Sklon opěradla je nastavitelný v sedmi krocích. V pětimístné konfiguraci je zavazadlový prostor o 90 l větší než u krátkého Qashqaie, který se může pochlubit objemem 410 l. Díky novému zadnímu víku se výrazně zvětšil vstupní otvor do zavazadlového prostoru.
V nabídce budou dva zážehové a dva vznětové motory v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol All-Mode 4×4 jako u pětimístného Qashqaie. Konstrukce podvozku se také nezměnila, pouze byla přizpůsobena charakteristika odpružení a posilovače řízení zvýšené hmotnosti. Vozy s dvoulitrovými motory a sedmnáctipalcovými koly mají vzadu větší brzdové kotouče. Součástí standardní výbavy bude velká panoramatická střecha ze skla, která je o 140 mm delší než na přání dodávaná střecha u krátkého Qashqaie. Sériově se montují také podélné střešní lišty pro montáž střešních nosičů a ztmavená skla oken za střešním sloupkem B. V Nissanově londýnském designerském středisku navržený a v britském Cranfieldu vyvinutý Qashqai+2 bude sjíždět z výrobní linky anglického závodu Sunderland, který loni vyronil rekordní počet 353 tisíc vozů Nissan. V červnu 2008 se jeho výroba dále zvýší zavedením třetí směny.