AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Siems & Klein
Mercedes-Benz
BusPoint


Audi A3 Cabriolet s plátěnou střechou

Již se skoro zdálo, že móda kabrioletů s pevnou skládací střechou vytlačí klasické „plátno“ ze scény. V tomto ohledu dosud patří mezi největší ctitele tradicí značka Audi, jejíž nabídku obohatil v polovině dubna již třetí otevřený model s plátěnou střecho

Jak je již z názvu patrné, vychází nový Audi A3 Cabriolet z technického základu modelové řady A3, přičemž úprava na kabriolet si samozřejmě vyžádala nejen významné stylistické změny, ale také značné zásahy do konstrukce karoserie. Nezbytné výztuhy podlahy, střešních sloupků A a B, rámu čelního okna a dalších namáhaných partií vrací zpět značnou část pevnosti ztracené odstraněním pevné střechy, nicméně cenou je citelné zvýšení hmotnosti. Ovšem opravdové milovníky jízdy s větrem ve vlasech zajímá něco jiného: konstrukce a funkčnost plátěné střechy. V této oblasti dává Audi svým zákazníkům na výběr ze dvou řešení: dobrého a ještě lepšího. Standardně se dodává plátěná střecha s poloautomatickým ovládáním, zatímco provedení nabízené za příplatek pracuje zcela automaticky a navíc dále zvyšuje komfort jízdy s nataženou střechou dodatečnou zvukovou izolací. V obou případech je složená střecha mimořádně kompaktní, takže nijak neomezuje objem zavazadlového prostoru 260 l, který lze díky standardnímu sklápění opěradel zadních sedadel zvětšit až na 674 l. Rekordní je rychlost nové střechy: složení trvá pouhých devět sekund a natažení jen o tři sekundy déle. Navíc je ovládání střechy plně funkční i při jízdě rychlostí až 30 km/h.

Nový Audi A3 Cabriolet se dodává výhradně s pohonem předních kol, přičemž zdrojem hnací síly může být jeden ze čtyř motorů 1.8 TFSI/118 kW (160 k), 2.0 TFSI/147 kW (200 k), 1.9 TDI/77 kW (105 k) a nový common rail 2.0 TDI/103 kW (140 k). Později nabídku doplní další čtyřválec 1.6 MPI/75 kW (102 k). Tento motor bude mít stejně jako 1.9 TDI pětistupňovou mechanickou převodovku, výkonnější motory mají převodovky šestistupňové. S výjimkou motoru 1.6 může zákazník zvolit dvouspojkovou převodovku S tronic. Podvozek má podobně jako u hatchbacků nezávislé zavěšení všech kol, vpředu na vzpěrách McPherson, vzadu na čtyřprvkových závěsech. Pro vyznavače sportovnějšího svezení je připraven sportovní podvozek snížený o 15 mm s tužší charakteristikou odpružení. V nabídce jsou dva stupně výbavy Attraction a Ambition, přičemž základní ceníkové ceny se pohybují od 763 600 Kč (1.6 Attraction) do 1 120 400 Kč (2.0 TFSI S tronic Ambition). Tyto ceny ovšem platí pro směnný kurz 28 CZK/EUR, při koupi nových vozů Audi se ceny přepočítávají dle aktuálního kurzu komerčních bank. V den konání tiskové konference (15.4.) stál nejlevnější model A3 Cabriolet kolem 690 tisíc Kč.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
Scania Czech Republic s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein