AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Siems & Klein
ContiTrade Services s.r.o.
BusPoint


Subaru Legacy/Outback 2.0D: poprvé diesel!

Navzdory současným technickým možnostem je v aktuální nabídce světových automobilek poměrně velká nouze o nezvyklá technická řešení a skutečně inovativní koncepce. Výrobky automobilky Subaru patří ke světlým výjimkám.

Zatímco některé japonské automobilky dosud spoléhají v oblasti vznětových motorů na smluvní dodávky nebo licence od evropských automobilek, rozhodlo se Subaru pro vývoj vlastního turbodieselu, který by splňoval veškeré nároky kladené na tyto unikátní japonské vozy. Koncepce tedy byla daná předem: plochý motor s protilehlými a protiběžnými písty použitelný v kombinaci s tradičním symetrickým pohonem všech kol. Toto řešení je v současném světě osobních vozů jedinečné a po krátkém svezení můžeme říci, že jedinečné jsou také vlastnosti této novinky. K jednoznačným přednostem této poháněcí jednotky patří mimořádně kultivovaný běh a důkladně utlumený zvukový projev, který se úspěšně snaží zastřít vznětový princip spalování. Podle údajů výrobce dosahuje dvoulitrový Boxer Diesel s přímým vstřikováním common rail největšího výkonu 110 kW (150 k) při 3600 ot./min a maximálního točivého momentu 350 N.m při 1800 ot./min. Sedan Legacy 2.0D dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosahuje největší rychlosti 208 km/h, přičemž spotřeba paliva je podle normy EU v režimech město/mimo město/kombinace 7,0/4,8/5,6 l­/100 km.

Údaje pro kombi Legacy a Outback jsou jen nepatrně horší vzhledem k vyšší hmotnosti a u Outbacku také kvůli většímu aerodynamickému odporu. V kombinaci s tímto novým motorem se dodává výhradně pětistupňová mechanická převodovka z Imprezy WRX. V souladu s komfortním charakterem motoru má dlouhý převod pátého stupně, který na jedné straně snižuje otáčky při jízdě vysokou rychlostí, na druhé straně však poněkud zhoršuje elasticitu při zařazeném nejvyšším stupni. Nicméně Subaru pracuje na šestistupňové převodovce, která by se v nabídce měla objevit v horizontu jednoho až dvou roků. Legacy a Outback samozřejmě nezůstanou jedinými modely s novým motorem Boxer Diesel. Nový Forester 2.0D bude na český trh uveden v listopadu letošního roku a vznětová Impreza by měla následovat o dva měsíce později. A jaké jsou ceny? Subaru Legacy 2.0D Sedan stojí se základní výbavou Active 768 800 Kč, nejlevnější Outback 2.0D Trend přijde na 878 800 Kč. Za pozornost stojí také skutečnost, že Subaru snížilo ceny zážehových modelů Legacy a Outback přibližně o 30 000 Kč a nadále pro ně nabízí podporu pro přestavby na LPG.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Interaction s.r.o.
Toplac s.r.o.
Mercedes-Benz
Iveco Czech Republic, a.s.