AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
Siems & Klein
BusPoint


Nabíjecí výkon elektromobilu Audi e-tron

Etalon na dlouhých trasách.

Audi e-tron umožňuje elektrickou mobilitu i při cestování na dlouhé vzdálenosti – mimo jiné díky nabíjecímu výkonu, který je v porovnání s konkurencí jedinečný. Audi e-tron je nejen prvním sériově vyráběným automobilem, který umožňuje rychlé nabíjení výkonem až 150 kW, ale také stanovuje měřítka ohledně rychlosti nabíjení, protože vysoký nabíjecí výkon lze využívat po velkou část nabíjecího procesu. Důmyslné řízení provozní teploty akumulátorů zaručuje mimořádnou výkonnost za nízkých i vysokých venkovních teplot.

Většina nabíjecích procesů probíhá doma nebo na pracovišti – čas v tom zpravidla nehraje velkou roli, protože automobil stojí po dlouhou dobu. Naproti tomu při cestování na dlouhé vzdálenosti se počítá každá minuta a rychlé nabíjení je zásadní, například na obchodní cestě. Po krátké přestávce by měl být automobil znovu připraven pro další etapu. Inženýři Audi tento důležitý základní požadavek na elektromobil při vývoji modelu Audi e-tron důsledně realizovali.

Výhodný průběh nabíjení

Nabíjecí výkon modelu Audi e-tron stanovuje v porovnání se současnou konkurencí nová měřítka – a to nejen díky možnosti rychlého nabíjení HPC (High-Power-Charging) výkonem až 150 kW. Minimálně stejně důležitý jako maximální výkon je schopnost akumulátorů odebírat vysoké proudy po většinu doby nabíjecího procesu.

Průběh nabíjení výkonem 150 kW se u modelu Audi e-tron vyznačuje kontinuitou na vysoké úrovni. Automobil je za ideálních podmínek v rozsahu stavu nabití od 5 do 70 procent nabíjen na hranici maximálního výkonu. Poté inteligentní řízení akumulátorů sníží nabíjecí proudy z důvodu ochrany lithium-iontových článků a zajištění jejich dlouhé životnosti. To je velký rozdíl od ostatních konceptů, které dosahují maximálního výkonu většinou jen po krátkou dobu a již před dosažením hranice nabití na 70 procent nabíjecí výkon výrazně snižují. Audi e-tron totiž ještě při stavu nabití 80 procent používá nabíjecí výkon více než 100 kW.

V každodenním provozu to představuje zásadní výhodu. V ideálním případě doplní zákazník dostatek elektrické energie na 100 kilometrů za méně než 10 minut. Stavu nabití 80 procent dosáhne Audi e-tron po necelých 30 minutách. Přestože z technických důvodů vyžaduje doplnění zbývajících 20 procent kapacity lithium-iontových akumulátorů výrazně více času, trvá kompletní nabití elektromobilu Audi e-tron na nabíjecí stanici HPC méně než 50 minut, což je výjimečná vlastnost v porovnání s ostatními konkurenty.

Důkladně promyšlené řízení provozní teploty

Lithium-iontové akumulátory modelu Audi e-tron mají jmenovitou kapacitu 95 kWh a jsou koncipovány pro dlouhou životnost. Jejich náročné řízení provozní teploty je základem vyvážených výkonů. Chlazení kapalinou zaručuje, aby se teplota akumulátorů pohybovala i při vysokém zatížení nebo nízkých teplotách v rozsahu od 25 do 35 stupňů Celsia. Tato technická charakteristika zajišťuje vysoké nabíjecí a provozní výkony a zároveň zabraňuje nadměrnému zatížení akumulátorových článků. Srdcem chladicí soustavy jsou výtlačně lisované profily, které se vzhledem podobají mříži z latí. Profily jsou zespodu přilepeny k akumulátorovému systému. Chladicí jednotku spojuje s krytem akumulátorů nově vyvinuté, tepelně vodivé lepidlo. Kontakt mezi krytem a v něm uloženými moduly akumulátorových článků vytváří tepelně vodivý gel, který vyplňuje volné prostory mezi moduly akumulátorových článků a krytem. Tento gel rovnoměrně odvádí teplo vznikající v článcích přes kryt akumulátorů do chladicí kapaliny. Jedná se o mimořádně efektivní řešení. Prostorové oddělení prvků kapalinové chladicí soustavy od akumulátorových článků navíc zvyšuje bezpečnost celého systému.

Komplexní nabídka možností nabíjení

Kromě nabíjecího výkonu a kapacity akumulátorů je klíčovým faktorem pro realizaci neomezené a bezstarostné elektrické mobility dostupnost nabíjecích stojanů. Značka Audi proto nenechala nic náhodě ani v oblasti infrastruktury. V rámci vlastní nabíjecí služby e-tron Charging Service zajišťuje značka se čtyřmi kruhy v současnosti přístup ke 100 000 nabíjecím stojanům v 17 zemích EU prostřednictvím karty nebo chytrého telefonu. Ke snadnému a bezstarostnému cestování bez nepohodlného porovnávání cen přispívají pro jednotlivé země specifické, sjednocené tarify. Na delších cestách nabíjejí zákazníci Audi za mimořádně výhodných podmínek na stojanech HPC sítě IONITY, která je postupně rozšiřována a v roce 2020 bude zahrnovat již 400 stanic. Nabídku služby e-tron Charging Service završují další nabíjecí stojany HPC renomovaných poskytovatelů podél dálkových tras. Tím je zajištěna ještě větší flexibilita.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
BMW Group Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
Iveco Czech Republic, a.s.
Mitsubishi Motors Česká republika