AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Mercedes-Benz


Scania Transport Laboratory přechází na nefosilní paliva

Prostřednictvím své vnitropodnikové přepravní společnosti demonstruje společnost Scania, jak lze pomocí stávajících technologií dosáhnout snížení emisí oxidu uhličitého o více než 95 %.

Scania Transport Laboratory v některých případech zajišťuje vnitropodnikovou přepravu v rámci společnosti Scania. Vozový park sestává ze 45 nákladních vozidel a autobusů, z nichž 14 jsou tahače pro dálkovou dopravu. Od roku 2018 využívá vozový park pouze nefosilní (1) paliva a hybridní pohony, které snižují emise oxidu uhličitého o více než 95 procent.

Tato dceřiná společnost byla založena v roce 2008 jako rozšíření oddělení výzkumu a vývoje společnosti Scania ve snaze získat ještě více informací o výzvách, kterým její zákazníci čelí, a také o možnostech, jak lze zvýšit ziskovost. Již v prvních pěti letech snížila spotřebu paliva o 20 procent a emise oxidu uhličitého o 50 procent na přepravenou tunu. „Jde o zavádění naší vize do praxe. Nežádáme naše zákazníky ani ostatní subjekty v odvětví, aby dělali něco, co sami nejsme ochotni dělat,“ říká Jan Björklund, vedoucí společnosti Scania Transport Laboratory.

Dceřiná společnost Scania Transport Laboratory každodenně provozuje 14 souprav nákladních a přípojných vozidel mezi výrobními závody ve švédském Södertälje a nizozemském Zwolle. Během roku každý nákladní automobil ujede přibližně 400 000 kilometrů, což je asi trojnásobek vzdálenosti, kterou překonávají nákladní vozidla za stejnou dobu v rámci provozu u běžných dopravců. To znamená, že společnost Scania má jedinečnou příležitost k testování a hodnocení kvality a výkonu vozidel.

Důležité je totiž kromě školení řidičů také testování teorií o analýze a plánování toků nákladní dopravy jako prostředku k odstranění odpadu z dopravního systému. „Jedním z klíčových poznatků je pro nás význam plánování a školení řidičů. Vidíme, že to funguje a že poměrně malé úpravy mají velký vliv. Například omezení rychlosti z 90 na 80 km/h v dálkové dopravě snižuje spotřebu paliva o 10 procent, zatímco příslušná ztráta času je pouze 1 procento,“ říká Björklund.

(1) Scania Transport Laboratory nevyužívá 100% nefosilní paliva, protože mimo Švédsko je nedostatek čerpacích stanic na HVO/bionaftu, což znamená, že některé nákladní automobily musí občas načerpat běžnou motorovou naftu.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
Interaction s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Standox
Toplac s.r.o.