AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Auto Fit, spol. s r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.


Vítězství vodíkové Toyoty Mirai na e-Rallye Monte Carlo

Soutěž o délce přes 1000 kilometrů úspěšně dokončily všechny tři Toyoty Mirai, které svým výkonem potvrdily výhody vodíkových palivových článků při jízdě na dlouhé vzdálenosti.

Toyota Mirai v barvách zastoupení Toyota France byla vůbec prvním vodíkovým modelem, který byl nasazen do soutěže typu e-Rally Monte Carlo. Na trati o délce přes 1000 kilometrů zvítězila posádka ve složení Artur Prusak a Thierry Benchetrit.

Soutěž e-Rallye Monte Carlo, pořádaná Monackým autoklubem (ACM) ve dnech 12. – 16. října mezi městem Fontainebleau a Monakem, je odpovídá pravidlům FIA a zúčastnit se jí mohou pouze „bezemisní“ vozy. Do soutěže se přihlásilo 35 posádek devíti různých národností, převážně s konvenčními elektromobily na akumulátorový po­hon.

Cílovou pásku úspěšně překonaly všechny tři vozy Toyota Mirai nasazené společností Toyota France, čímž prokázaly schopnosti, spolehlivost a udržitelnost techniky vodíkových palivových článků při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Ve Francii se jednalo o vůbec nejdelší vzdálenost překonanou automobilem na vodíkový pohon.

Jezdec Artur Prusak se spolujezdcem Thierrym Benchetritem jsou držiteli mistrovského titulu světového poháru FIA Alternative Energies Cup (pro vozy s alternativním pohonem) v letech 2015 a 2016. Rovněž zvítězili na Rallye Monte Carlo New Energies v roce 2013, které se zúčastnili s vozem Toyota Prius. Nyní svou sbírku trofejí rozšířili o titul pro Toyotu Mirai, první vůz s vodíkovým pohonem, který zvítězil v soutěži Mezinárodní automobilové federace (FIA).

„Z našeho vítězství jsme nadšeni, protože poprvé v historii se pořádala rallye takového významu pro bezemisní automobily a my jsme zde dosáhli světového prvenství se soutěžním vozem na vodík,“ komentují Artur Prusak a Thierry Benchetrit a dodávají: „Toyota Mirai jela na celé trati bezchybně. Je pohodlná, výkonná a jede stejně dobře na rychlých rovných úsecích i na zatáčkovitých silnicích rychlostních zkoušek. Zjistili jsme, že dojezd může přesáhnout i 500 kilometrů.“

Toyota Mirai se startovním číslem 1 v barvách společnosti Air Liquide, jejíž posádku tvořil monacký starosta Georges Marsan za volantem a asistent starosty Jacques Pastor v roli spolujezdce, dojela na pozoruhodném šestém místě. „Soutěže jsem se zúčastnil vůbec poprvé a zároveň je to poprvé, kdy se do takové soutěže zapojil vůz na vodíkový pohon,“ uvádí Georges Marsan a doplňuje: „Soutěž jsme si opravdu užili. Toyota Mirai prokázala, že udržitelná mobilita není v rozporu s jízdními schopnostmi. Úspěch v této soutěži je zásadním krokem na cestě k širšímu prosazení vozů na vodíkový pohon. Úřad monackého starosty si velice cení své účasti v této soutěži, navíc s tak skvělým výsledkem.“

Třetí Toyota Mirai, nasazená společností Toyota France a svěřená posádce francouzských novinářů, nakonec obsadila jedenácté místo. O lepší výsledek ji připravila chyba navigátora při první rychlostní zkoušce.

Toyota Mirai se v současnosti prodává v těchto evropských zemích: Německo, Dánsko, Velká Británie, Švédsko, Norsko, Belgie a Nizozemí.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Standox