AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz


Karel Caesar bodoval v soutěži Automobileum 2016

Jak budoucí automechanici ovládají řízení a obsluhu automobilu? Odpověď na tuto otázku hledal již desátý ročník soutěže AUTOMOBILEUM 2016, který proběhl 28. 4. 2016 v Kart Aréně Brno. Pořadatelem byla Integrovaná střední škola automobilní Brno.

Jak budoucí automechanici ovládají řízení a obsluhu automobilu? Odpověď na tuto otázku hledal již desátý ročník soutěže AUTOMOBILEUM 2016, který proběhl 28. 4. 2016 v Kart Aréně Brno. Pořadatelem byla Integrovaná střední škola automobilní Brno. Letošní jubilejní ročník Automobilea zahájil tentokrát i radní Jihomoravského kraje Petr Šelepa. Tato soutěž je určena pro žáky středních škol s výukou autooborů na jižní Moravě. Jde tak o porovnání znalostí a dovedností studentů jednotlivých odborných škol v rámci celého kraje. Každou ze šesti soutěžících škol reprezentovali dva žáci třetího ročníku oboru Mechanik opravář motorových vozidel nebo Autotronik. Účastníci klání museli disponovat řidičským oprávněním skupiny B a v době konání soutěže nesměli dovršit věku dvaceti let. Všichni soutěžící prokazovali znalost pravidel silničního provozu, ovládání řízení automobilu do 3, 5 t, prováděli výměnu kol a montáž sněhových řetězů. Mezi další disciplíny patřila jízda na trenažéru, stání a otáčení v kruhu o průměru 7 m nebo jízda slalomovou tratí. Vše muselo být splněno v určitém časovém limitu. Za chybně provedenou část úkolu následovala penalizace. Střední školu na Přímětické ve Znojmě zastupovali Karel Caesar a Otmar Střecha. V silné konkurenci obsadili 8. a 12. místo. Součástí zápolení byl tentokrát i závod motokár. V časové jízdě zde získal motorkář Karel Caesar pěkné třetí místo.

Karle, vyhráváš motocyklové závody doma i v zahraničí. Jaké to je vyměnit motorku za motokáru?
Rozdíl je opravdu markantní. V motokáře jsem jel podruhé v životě. Pro mě byl největší oříšek uvědomit si dvě stopy vozidla a doslova se vejít na dráhu. Oproti motorce je styl jízdy skutečně odlišný.

Jak hodnotíš celou soutěž zpětně? První kolo bylo spíš seznamovací. Podle výsledků jízdy nás pak pořadatel roztřídil na pomalé a rychlé. Řekněme třeba na takové „gepardy“ a „želvy“. Do druhého kola jsem se pak kvalifikoval podle časů. Naštěstí jsem patřil mezi „gepardy“. Následovalo třetí kolo, tedy samotný závod.

Jak ses během závodu cítil? Měl jsi vůbec vhodné podmínky pro trénink? Možnost projet si celou trať ještě před závodem jsem měl pouze jednu. V tom měl domácí tým velkou výhodu. Brněnští studenti mohli trénovat prakticky denně. Navíc mě omezovalo zranění po úrazu na závodech v motokrosu. V pravém rameni mám přetrhané šlachy, a proto ho mám znehybněné ortézou. Být na tom zdravotně lépe, určitě zajedu lepší čas.

Třetí místo je tedy v tomto případě obdivuhodné, nemyslíš? Asi ano. Navíc jde mezi prvním a třetím místem o pouhé vteřiny. Ale vždycky je přece co zlepšovat. A každý závodník touží po vítězství.

Děkuji za rozhovor. Do budoucna přeji mnoho výher a co nejméně úrazů. Také děkuji.

Autor: Mgr. Kateřina Kotoučová

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika