AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
ContiTrade Services s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Problematika antikorozní ochrany

Problematika antikorozní ochrany

Doporučené produkty Spies Hecker

V návaznosti na stále se zvyšující nároky v oblasti záruk na lak a prorezavění karoserie, které poskytují výrobci vozidel, je nutné bezpodmínečně dodržovat technologické postupy oprav vozidel po nehodách, především pak s důrazem na použití správné technologie antikorozní ochrany. Antikorozní ochrana karoserie je nedílnou, ne zřídka opomíjenou součástí technologického postupu opravy.

Základní nátěr je nejdůležitějším stavebním kamenem systému ochrany proti korozi, protože zabraňuje přístupu vody a kyslíku k povrchu kovu. V továrním lakování vozidel je obvykle zajištěna ochrana plechových dílů pomocí zinkové vrstvy, fosfátové vrstvy a kataforézy. Stejným způsobem jsou od výrobce ošetřeny nové originální díly. Častým pochybením při přípravě nových originálních dílů před lakováním a také při opravě poškozených dílů, je částečné, nebo úplně odstranění (obroušení) vrstvy kataforézy. V těchto případech musí být základní nátěr vždy znovu obnoven, pomocí vhodných a doporučených (schválených) produktů. Jedině tak lze garantovat záruku na provedenou opravu.

Pro dosažení maximální možné ochrany proti korozi, je nutné dbát pokynů výrobce vozidel, které korespondují s doporučením Spies Hecker.

Jednostupňová vs. dvoustupňová technologie

V současné době jsou k dispozici dva hlavní technologické postupy, kterými je možné dosáhnout požadované antikorozní ochrany.

Jednostupňovou technologií nazýváme proces, při kterém se na holý plech aplikuje speciální dvousložkový Epoxidový základový plnič Permafleet® 4017. Ten svým složením dokonale izoluje povrch a zároveň vyplní drobné škrábance, nebo jiné nerovnosti povrchu. Jednostupňovou technologii doporučují např. výrobci vozidel Mercedes, Opel, Ford aj.

Dvoustupňová technologie je dvoukrokový proces, při kterém se používá speciální dvousložkový kyselinotvorný Reaktivní základ Priomat® 4075. Ten musí být následně (po jeho odvětrání) izolován dvousložkovým plničem Permasolid® HS Vario 5340. Dvoustupňovou technologii doporučují např. výrobci vozidel ŠKODA AUTO, Audi, Seat, Volkswagen, Ford (v některých případech), aj.

Teprve na správně připravený a ošetřený podklad je možné nanášet další vrstvy potřebné k dokončení opravy (polyesterový tmel, polyesterový stříkací tmel, plnič, podkladový lak a vrchní průhledný lak). V případě, že během dalšího průběhu opravy dojde k opětovnému probroušení podkladových materiálů na holý plech, je nutné proces základování vždy zopakovat.

Provedení antikorozní ochrany a základní vyrovnání povrchu (hrubé tmelení nebo cínování) na opravované ploše spadá do činnosti karosáře, který by jej měl provézt nejpozději do 20 minut od dokončení karosářské opravy. Z tohoto důvodu jsou základové materiály Spies Hecker k dispozici také ve variantě sprejů, se kterými je aplikace snadná, rychlá a bez požadavků na speciální vybavení a prostředí. V případě přípravy nových originálních dílů (mimo výřezových) spadá tato činnost do kompetence lakýrníka.

Výrobcem stanovený a doporučený postup je nutné dodržovat na všech místech karoserie. Zvýšenou pozornost je nutné věnovat kritickým místům karoserie!

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
Iveco Czech Republic, a.s.
BMW Group Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.