AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.


Peugeot 607: Čas nehraje proti nám

Limuzína francouzské automobilky má za sebou již dlouhých sedm let života. Podle všeho by tak měl nastat čas na změnu, ale modelu 607 se do důvodu vůbec nechce. A není divu.

Přelom tisíciletí bylo pozoruhodné období, většina lidí si ho totiž spojovala s koncem světa či alespoň s příchodem nějaké pořádné katastrofy. Těch se za posledních sedm let přehnalo několik přes všechny kontinenty, nicméně naštěstí se pořád ještě neudálo nic osudového, kvůli čemuž by měl nějaký Noe opět stloukat dohromady nějakou tu archu. Ovšem zatímco ve světě reálném utekla ta doba poměrně rychle, v rámci automobilového průmyslu se zdá, jakoby se v mnoha případech zastavil čas. Typickým příkladem by mohl být Peugeot 607.

Ten se totiž vůbec poprvé objevil právě na přelomu milénia a rázem si podmanil nejenom srdce Francouzů. Po designové stránce se sice možná někde opisovalo u konkurence, ale jinak šlo o typický dálniční křižník, kterým byla země galského kohouta proslavená. Dlouhé převisy kombinované s jemnými hladkými plochami představovaly typické ukazatele luxusu, kterým chybělo snad již jen nějaké větší ozdobné logo na přídi, případně nějaká ta soška po vzoru Rolls-Royce. Srovnání s králem všech limuzín přitom není nijak náhodné, stejně jako on se totiž i Peugeot nacházel ve vyšší cenové. Ovšem zatímco v případě Rolls-Roycu jde o srovnání s ostatní automobilovou produkcí, u Peugeotu to byl skok oproti zbývajícímu portfoliu značky. Ovšem i cena je při koupi obrovitého luxusního automobilu jedním z rozhodujících parametrů, všem ostatním uživatelům silnic, dálnic a chodníků má totiž naznačit, že vy na to máte.

Komfort v každé zatáčce

Peugeot 607 navíc můžete potkat pomalu na každém povrchu, ať se již jedná o dálnici, okresku nebo dokonce polní cestu. Díky dostatečně komfortnímu podvozku se totiž cestující na předních sedadlech mají jako v bavlnce, občasné nevítané bouchnutí se projevuje hlavně vzadu a je dílem především zadní nápravy, která je v podstatě jediným ukazatelem stáří tohoto Francouze. V zatáčkách ovšem rozhodně nemá tendenci vynášet vás do příkopu, tedy za předpokladu, že se chováte jako šofér opravdové limuzíny. Prudké nerovnosti sice zadek dokážou na chvíli vyprovokovat, pokud ale nezasáhnete včas vy, udělá to za vás stabilizace a další bezpečnostní prvky.

Nad přední nápravou navíc trůní 2,2litrový dieselový motor, což v kombinaci s pohonem předních kol znamená spíše nedotáčivé než přetáčivé smyky. Při správném zacházení s plynovým pedálem se ale daleko spíše necháte právě hnanými předními koly vytahovat ze zatáček ven, místo abyste těsně před jejich vrcholem prudce přidaly a nechaly sklouznout záď do smyku širšího než je váš úsměv. Tohoto projevu by ale asi vůz nebyl schopen s automatickou převodovkou, proto je dobré, že dostal do výbavy šestistupňový manuál. Ačkoliv je pravda, že v této kategorii je absence automatu pro tuto motorizaci možná chybou.

Nicméně manuální převodovka je dostatečně schopná a na přední kola vysílá bez jakéhokoliv zaváhání všech 370 Nm točivého momentu podporovaných stádečkem 173 koní, které přicházejí ke slovu v 4.000 ot./min. Díky hmotnosti dosahující téměř až na 1.800 kg ale ani takováto síla nezaručuje výborné papírové zrychlení, ačkoliv praxe vám ukáže, že zdolat stovku z klidu za 9,3 s je naprosto dostačující, ostatně stejně jako nejvyšší rychlost 224 km/h, kterou kromě Německa nemáte prakticky možnost legálně otestovat. I při dosažení této mety se ale budete pohybovat poměrně úsporně, ačkoliv udávanou kombinovanou spotřebu 6,2 l/100 km překročíte asi o tři litry.

Nezavírejte oči, ještě neodcházím

Je přitom zajímavé, že jak při dosahování nejvyšší rychlosti, tak třeba i při vašem soukromém economy-runu vám nebude nijak vadit již sedm let starý interiér, ačkoliv je nutné uvést, že v roce 2004 se Peugeot 607 podrobil určité modernizaci. Základní tvary ovšem zůstávají nezměněny a teprve nyní je třeba potřást Francouzům důkladně pravicí a pochválit je za nadčasový design, což se ale týká i karoserie.

Výtku by možná snesly jen plasty, které ve srovnání se současnou konkurencí vypadají poněkud lacině a jen těžko tak budou ospravedlňovat cenovku tohoto křižníku, který se sice v základu prodává již za 960.000 korun, nicméně to je případ 2,2litrového benzinového motoru. Jeho ekvivalent v dieselu je již o necelých 100.000 dražší, příplatková výbava zahrnující kupříkladu satelitní navigaci pak zvedá cenu ještě o další desetitisíce. Závěr jedné životní etapy a naprosto tvrdošijně odmítavý postoj k odchodu do důchodu ale v případě Peugeotu 607 znamenají slevy, a to pořádné. Není totiž problém se i s příplatkovou výbavou dostat pod základní cenu, což z této limuzíny dělá zajímavou alternativu k současné německé produkci.

Peugeot 607 2.2 HDi
Cena: 1.050.000 korun
Motor: řadový čtyřválec, 2.179 cm3, turbodmychadlo
Koncepce: motor vpředu, pohon předních kol
Výkon: 173 koní v 4.000 ot./min.
Točivý moment: 370 Nm při 1.500 ot./min.
Hmotnost: 1.725 kg
Objem kufru: 558 litrů
Objem nádrže: 80 litrů
Zrychlení 0–100 km/h: 9,3 s
Nejvyšší rychlost: 224 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 8,5/5,2/6,4 l/100 km

Autor: Petr Prokopec

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BMW Group Česká republika
Mercedes-Benz
Siems & Klein
Mitsubishi Motors Česká republika
Auto Fit, spol. s r.o.