AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

TOP zaměstanavatelé:
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Test zimních pneumatik

Test zimních pneumatik

Autoklub ČR testoval zimní pneumatiky – které si vybrat pro nadcházející zimní sezónu?

Již po několik let Autoklub ČR připravuje testy pneumatik. V roce 2007 bylo testování zaměřeno na pneumatiky rozměru 195/65 R15 T91. Následuje text k výsledkům testů zimních pneumatik tohoto rozměru. Testování zimních pneumatik se uskutečnilo ve dvou etapách – v únoru 2007 na sněhu na zkušebních dráhách v Ulrichen (Švýcarsko) a v květnu 2007 na suchém a mokrém povrchu na zkušebních dráhách autodromu poblíž Hannoveru v Německu. Testovány byly zimní pneumatiky značek Barum Polaris 2, Fulda Montero 2, Continental ContiWinterContact TS 810, Hankook Icebar W 440 a Matador MP 58, dále protektorované pneumatiky Rigdon M + S 179, tzv. univerzální celoroční pneumatiky Pirelli P 2500 a pro srovnání letní pneumatiky Continental ContiPremiumCon­tact 2.

Celkové výsledky testů – pořadí:

  1. Continental ContiWinterContact TS 810 100,0 %,
  2. Fulda Kristall Montero 2 98,9 %,
  3. Barum Polaris 2 97,4 %,
  4. Matador MP 58 96,4 %,
  5. Hankook Icebar W 440 95,8 %,
  6. Rigdon M+S 1761 (protektory) 95,4 %,
  7. Pirelli P2500 Euro (tzv. celoroční pneu) 88,6 %,
  8. Continental ContiPremiumContact 2 (letní pneu) 77,1 %.

Komentář:

Jako základní etalon byla zvolena pneumatika Continental ContiWinterContact TS 810. Její výsledky mají vždy hodnotu 100 %, a od ní se odvíjejí výsledky ostatních značek.

Výsledky testů mohou motoristé využít při výběru pneumatik pro nadcházející zimní sezonu.

Výsledky testů potvrzují naprostou nevhodnost používání letních pneumatik v zimě, a dále problematičnost tzv. celoročních univerzálních pneumatik.

O protektorovaných (obnovených) pneumatikách se mezi odborníky vedou diskuse. Použití protektorů je sice značným ekologickým přínosem a lákavá může být i jejich cena, jenomže zákazník nepozná, co má původní plášť této gumy „za sebou“, jaké je jeho stáří atd. Také bývají rozdíly mezi hmotností jednotlivých kusů. Ovšem v každém případě je v zimním období lepší mít na autě čtyři zimní protektory než jezdit na letních pneumatikách nebo s kombinací zimních a letních gum. Protektorované pneumatiky si zřejmě opatří motoristé se staršími auty, kteří v zimě jezdí jen příležitostně.

Pokud jde o nové pneumatiky, tam je možné vybírat na základě testů nebo zkušeností, a to s tím, že pro vozy lépe vybavené podvozkovými systémy, je vhodné zvolit pneumatiky z tzv. prémiového segmentu, tedy technologicky vyspělejší, zatímco pro starší vozy mohou být vhodné i pneumatiky z tzv. ekonomického segmentu. Je ale samozřejmě vždy třeba zohlednit individuální nároky a styl jízdy každého řidiče a také jak budou pneumatiky používány, tzn. jak často a na jaké vzdálenosti, na jak výkonném vozidle atd.

Z výsledků testů i z praxe vyplývá, že jsou dvě velice špatné a nebezpečné alternativy: používat v zimním období letní pneumatiky, anebo „obout“ zimními gumami jen jednu nápravu a na druhé ponechat pneumatiky letní.

Autor: Autoklub ČR

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein
Auto Fit, spol. s r.o.
Toplac s.r.o.