AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Auto Fit, spol. s r.o.
Mercedes-Benz

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Bílý jezdec jede tmou…

Bílý jezdec jede tmou…

… jeho bílý interiér máte před sebou. Aneb jak Chevrolet dokázal postavit vůz, který je mezi evropskou konkurencí vidět.

Image Chevroletu posiluje každým dnem a zítra si již nikdo nevzpomene na akvizici, jež proběhla před několika málo lety. Tehdy se koncern General Motors rozhodl, že již nadále nebude užívat v Evropě značku Daewoo (která navíc nespadala do portfolia jeho vlastnických práv) a pro navýšení prestiže přejmenuje všechny tyhle jihokorejské modely na americký Chevrolet.

Dnes, s odstupem doby, se dá říci, že se to GM podařilo. Stávající flotila se začíná stále častěji ukazovat na českých silnicích, přičemž vítaným příspěvkem pro evropské šetřílky je přítomnost dvoulitrového dieselového motoru, který z modelu Epica náhle udělal skutečně konkurenceschopný pohodlný sedan. Dost možná, že slovosled by v tomto směru měl být opačný, právě komfort je totiž tím faktorem, který je tomuto obrovitému Chevroletu vlastní. Již standardní výbava vám totiž nabídne třeba chromové kliky dveří nebo sluneční clony, za nepatrný příplatek máte opravdu půvabný béžový interiér v kůži.

Automat jde do popředí

Komfort vám přitom zůstane k dispozici i poté, co osadíte Epicu sedmnáctipalcovými ráfky, které se navíc starají o lepší přenos výkonu na silnici. Již zmíněný dvoulitrový turbodiesel totiž vysílá na přední kola 150 koní a především 320 Nm točivého momentu, které dokáží více než 1.600 kg vážící vůz rozpohybovat na 100 km/h za 9,7 s (automat je o čtyři desetinky pomalejší), ručička na tachometru se pak zastaví na rovné dvoustovce, respektivě o sedm kilometrů výše v případě automatické převodovky. Automat si přitom na jednu stranu zaslouží malou výtku za trochu pomalejší reakce, nicméně jeho reakce jsou poměrně plynulé, a přestože nepatrně zvyšuje spotřebu, jízda s ním je daleko uvolněnější a kultivovanější. Kultivovanost pak také nechybí v cenové politice Chevroletu, obzvláště nyní v době výrazných slev. V podstatě luxusně vybavenou verzi s turbodieselem pod kapotou můžete dostat již za 660.000 korun, což na pětimístný sedan s 480litrovým zavazadlovým prostorem není vůbec špatné. Jako bonus vám pak dá výrobce zadarmo práva na prozpěvování si písně: Bílý Chevrolet jede tmou, jeho řidič má úspěšné smlouvání za sebou…

Chevrolet Epica 2.0 VDCI LT automat
Cena: od 654.900 korun
Motor: řadový čtyřválec, 1.991 cm3, turbodmychadlo
Koncepce: motor vpředu, pohon předních kol
Výkon: 150 koní v 4.000 ot./min.
Točivý moment: 320 Nm při 2.000 ot./min.
Hmotnost: 1.645 kg
Objem kufru: 480 litrů
Objem nádrže: 65 litrů
Zrychlení 0–100 km/h: 10,1 s
Nejvyšší rychlost: 207 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 10,4/6,1/7,6 l/100 km

Autor: Petr Prokopec

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Siems & Klein
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Standox
Mercedes-Benz