AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
BusPoint
Auto Fit, spol. s r.o.


Volvo XC70: Kde udělali soudruzi ze Švédska chybu

Nové Cross-Country dostalo tak odvážný design, že před pár lety by to stačilo na kompletní portfolio automobilky. Interiér vás pak bude rozmazlovat stejnou měrou. Máte ale chuť se v něm zhoupnout?

Pokud někdo někdy obviňoval Volvo z toho, že po designové stránce vyrábí nudná auta, měl by se nyní pořádně štípnout. Na svět se totiž vyklubala nejmladší dvojčata, i když ne zrovna jednovaječná. Jedno se jmenuje V70 a očekává se, že rozmazlovat ho bude celá rodina, zejména díky svým kompaktním rozměrům a přitažlivosti, jakou šíří všude okolo sebe. To druhé dvojčátko je ale o poznání agresivnější a na jeho zvládnutí bude potřeba pádná mužská ruka. Jeho cílem jsou totiž kromě dálnic a okresek také české luhy a háje, díky robustnějšímu oplastování, vyšší světlé výšce a pohonu všech kol je totiž tento konkurent Audi A6 Allroad na „zorání“ terénu jako dělaný.

Já rád terén, Volvo rádo terén

A popravdě řečeno, pokud se s novým modelem XC70 rozhodnete opustit hladký asfalt, nebude zklamáni. Čelní nárazník je z natolik odolného materiálu, že by si dost možná dokázal prorazit cestu i menším stromořadím, točivý moment 400 Nm položený do nízkých otáček je pak schopný vytáhnout minimálně jedno kolo – a zajistit mu trakci – z jakéhokoliv bahna, i kdyby to bylo to ze společnosti. Cestujícím přitom rozhodně nebude vadit nějaké to natřásání, stejně jako se rušivě nebude projevovat ani pětiválcový turbodiesel D5. Je ovšem tak trochu smutné, že stejné naladění nevydrží Volvu věčně. Kámen úrazu totiž přichází v okamžicích, kdy se dostanete zpátky na pevnou a jemnou vozovku.

Od obřích kombíků se sice dá očekávat, že se jejich karoserie bude houpat ze strany na stranu, nicméně ne takovou měrou. Pár větších příčných nerovností totiž záď během milisekund přetransformuje na zběsilou houpačku, která vás nebude bavit ani přesto, že interiér je natolik noblesní, jak jen může být. To je přitom obrovská škoda, za jiných okolností totiž Volvo sedí na silnici jako přibité. Pohonná jednotka dodávající na všechna kola výkon 185 koní má navíc dostatek sil i na rychlé tempo, a to přesto, že vůz sám o sobě váží téměř dvě tuny. Z klidu na stovku se tak dostanete za pouhých 9,3 s (příplatkový šestistupňový automat to zvládne o šest desetinek později), nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 210 km/h. Kombinovaná spotřeba by přitom neměla přesáhnout u manuálu 7,3 l/100 km, v případě automatu se pak vyšplhá o litr výše.

Když praktičnost jde ruku v ruce s luxusem

Právě automatickou převodovkou byl vybavený i testovaný vůz, jehož interiér by mohl být výkladní skříní nějakého luxusního butiku. Dvoubarevná kombinace uvnitř přispívá pocitu vzdušnosti a svěžesti, a to i přes absenci střešního okna (stačí zaškrtnout tu správnou kolonku v příplatkové výbavě), dřevěné obložení pak hraje na tradičnější notu. Pro hračičkáře je tu navíc satelitní navigace, která vyjíždí z palubní desky a jejíž ovládání na dálkovém ovladači vám zabere přibližně 3 minuty studia a 3 hodiny zábavy.

Prakticky založení uživatelé pak ocení jak dostatek odkládacích prostor, tak i 555 litrů zavazadlového prostoru, které se po sklopení zadních sedadel mohou rázem proměnit na 1.580litrový kufr. Od prostoru pro pasažéry ho přitom dělí skládací mřížka, jenž může zároveň fungovat jako držák menších zavazadel. Kufr navíc stejně jako zbytek vozu používá patřičně tlusté koberečky, které kromě navození pocitu luxusu usnadňují i nakládání (a především vykládání, při němž je mnohdy potřeba prsty pořádně zanořit do podlahy).

Co se týče ceny, nové Volvo XC70 začíná na 1.299.000 korunách za verzi D5 ve výbavě Kinetic, což rozhodně není částka, která by měla zruinovat váš rodinný rozpočet. Ve srovnání s Audi Allroadem je navíc poměrně bohatě vybavena, takže prakticky nic dalšího již nemusíte doobjednávat. Ovšem pokud chcete výše zmiňovaný luxus, měla by vás zajímat pouze varianta Summum za 1.477.000 Kč. Ani to ovšem není částka konečná, chybí vám totiž ještě systém BLIS (upozorňující na objekty ve slepém úhlu), adaptivní tempovat, lepší audio, klimatizované sedačky či již zmiňovaná navigace. Rázem jste ale na dvou milionech, tedy na částce, při jejímž vydání si každou korunu budete v ruce několikrát obracet. Tou poslední si pak zřejmě budete muset hodit, aby vám pomohla rozhodnout se mezi Volvem a Audi. Kvůli tomu houpání ale dost možná budete házet tak dlouho, než vám padnou čtyři kruhy.

Volvo XC70 D5 automat
Cena: od 1.299.000 korun
Motor: řadový pětiválec, 2.400 cm3, turbodmychadlo
Koncepce: motor vpředu, pohon všech kol
Výkon: 185 koní v 4.000 ot./min.
Točivý moment: 400 Nm při 2.000–2.750 ot./min.
Hmotnost: 1.945 kg
Objem kufru: 555 litrů
Objem nádrže: 70 litrů
Zrychlení 0–100 km/h: 9,9 s
Nejvyšší rychlost: 205 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 11,2/6,1/8,3 l/100 km

Autor: Petr Prokopec

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Standox
Scania Czech Republic s.r.o.
Interaction s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Iveco Czech Republic, a.s.