AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz
ContiTrade Services s.r.o.


Představení nové modelové řady Lexus GS F SPORT

Na tiskové konferenci (1. listopadu v 13:30 tichomořského času) pořádané na autosalonu SEMA v Las Vegas představí Lexus nový model GS s paketem výbavy F SPORT.

DESIGN

Paket výbavy F SPORT, nabízený pro modelovou řadu GS na všech evropských trzích, obsahuje exkluzivně tvarovaný přední nárazník s větším bočním žebrováním. V kombinaci se sportovní mřížkou v horní i spodní části masky chladiče (výhradně pro tento paket) se tímto akcentuje výrazně agresivnější vzhled, širší rozchod kol a sportovní postoj nového GS.

Při pohledu na zadní partie pak GS F SPORT zaujme difuzorem pod nárazníkem v šedém metalickém laku. GS 450h F SPORT ve spodní části zadního nárazníku umně kombinuje šedý metalický lak s chromovými vlysy. Díky novému stylistickému pojetí zádě je tento vůz na silnici jednoduše nepřehlédnutelný.

Všechny vozy v provedení F SPORT budou dále vybaveny zadním spoilerem a 19\" litými koly v tmavě metalickém laku (speciálně pro tento stupeň výbavy). Na kolech jsou obuty pneumatiky 235/40 R19 vpředu, resp. 265/35 R19 vzadu. Širší pneumatiky přispívají ke sportovnějšímu vzhledu, ale také vylepšují trakční schopnosti vozu.

V interiéru zaujme sladěné čalounění sedadel a dveřních panelů – rovněž v granátové barvě, nabízené výhradně pro tento stupeň výbavy – v kombinaci s hliníkovými dekory, elektricky nastavitelnými předními sedadly F SPORT (seřiditelnými v 16 směrech), černým čalouněním stropu kabiny a sloupků, volantem a hlavicí řadicí páky obšitou perforovanou kůží, hliníkovými pedály a dekory přístrojové desky, exkluzivními prahovými lištami s černým logem a označením F SPORT na volantu.

ZAVĚŠENÍ KOL

Součástí paketu F SPORT je vyladěný systém zavěšení předních i zadních kol a systém AVS (adaptivní odpružení) přispívající k co nejlepší ovladatelnosti vozu a reakcím řízení pro maximální jízdní agilitu.

Úprav doznala i charakteristika předních a zadních tlumičů kvůli optimální funkci systému AVS. K efektivnímu chodu všech tlumičů napomáhá použití oleje s nízkou viskozitou, který vykazuje nižší míru tření. Tlumiče zadních kol se kromě toho sklonily více směrem vzad a bylo použito větší a tužší spodní pouzdro tlumiče.

Cílem všech provedených úprav je optimálně regulovat náklony karoserie systémem AVS, a tak optimalizovat reakce vozu na pokyny od řízení s ohledem na co nejlepší agilitu a maximální požitek z jízdy.

Díky systému AVS může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti GS s využitím různých nastavení tlumičů; Režim „Normal“ je určen pro každodenní pohodlnou jízdu, zatímco režim „Sport S+“ je zárukou skvělé ovladatelnosti a přesné odezvy od volantu při rychlém průjezdu zatáčkami.

Systém AVS tak na daný pokyn od volantu, náklony karoserie a momentální povrch vozovky reaguje tím, že aktivuje tlumiče s regulovatelnou tlumicí silou a automaticky přizpůsobuje charakteristiku systému odpružení (nezávisle pro všechna čtyři kola), čímž plní hned několik řídicích funkcí zároveň.

Pokud řidič navolí režim „Sport S+“ systému AVS, automaticky se zvýší rozdíl mezi účinkem vnitřních a vnějších tlumičů při průjezdu zatáčkami, čímž se ještě více zamezí nežádoucím náklonům karoserie. Systém VGRS zároveň automaticky snižuje zhruba o 10 % převodový poměr řízení, zatímco elektrický posilovač řízení (EPS) zvyšuje pomocný krouticí moment řízení přibližně o 4 %. Tato opatření společně minimalizují náklony vozu, přispívají k jeho lepší ovladatelnosti a optimalizují charakteristiku řízení s cílem nabídnout maximální požitek z řízení tohoto sportovního sedanu.

VOLBA JÍZDNÍCH REŽIMŮ – SYSTÉM DRIVE MODE SELECT

GS nejnovější generace nabízí funkci Drive Mode Select umožňující volit mezi jízdními režimy ECO, NORMAL, SPORT S ad SPORT S+, aby se řidič mohl sám rozhodnout, zda chce v dané chvíli preferovat ekonomický styl jízdy, nebo naopak akcentovat dynamické schopnosti vozu.

V jízdním režimu ECO se automaticky reguluje výkon motoru, míra otevření škrticí klapky a volba převodových stupňů pro co nejnižší spotřebu paliva za všech jízdních podmínek. Ve spojení s tím se automaticky upravuje i teplota soustavy klimatizace, objem proudu vzduchu a činnost vyhřívání sedadel, opět s ohledem na optimální spotřebu paliva.

V jízdním režimu SPORT S se optimalizují otáčky motoru a reakce škrticí klapky, aby si řidič mohl vychutnat atraktivnější požitek z jízdy, s využitím všech možností zážehového agregátu, resp. plně hybridního systému pohonu.

Jízdní režim SPORT S+ spojuje zvýšený výkon pohonné jednotky daný režimem SPORT S a koordinované řízení stabilizačního systému VDIM – včetně systému AVS a elektrického posilovače řízení (EPS), příp. též systémy VGRS a DRS u vozů vybavených systémem LDH, ve snaze odměnit řidiče vrcholně sportovní jízdní dynamikou.

SYSTÉM LDH (LEXUS DYNAMIC HANDLING)

Kromě standardního vylepšení systému odpružení v rámci paketu F SPORT je model GS ve verzi 450h F SPORT vybaven i systémem Lexus Dynamic Handling (LDH), díky kterému se tento model stává prvním plně hybridním vozem na světě, který nabízí systém řízení všech čtyř kol.

Nejmodernější podvozková technologie Lexus Dynamic Handling nabízí spojení systémů DRS (Dynamic Rear Steering – dynamické řízení kol zadní nápravy), VGRS (Variable Gear Ratio Steering – řízení s proměnným převodovým poměrem) a EPS (Electric Power Steering – elektrický posilovač řízení), s cílem optimálně sladit řízení kol přední i zadní nápravy a zajistit agilní, ostré a jisté jízdní vlastnosti s co nejpřímější reakcí na pokyny od řidiče.

LDH vypočítává optimální úhel natočení všech čtyř kol na základě aktuální rychlosti vozidla, úhlu natočení volantu a pokynů od řidiče. V koordinaci systému VGRS vpředu a DRS vzadu dokáže tento systém nezávisle regulovat úhel natočení kol přední i zadní nápravy, a výrazně tak zlepšit odezvu vozidla při nájezdu do zatáček, záběrové schopnosti zadních kol, stabilitu vozidla i celkovou agilitu při průjezdu zatáčkami.

Systém DRS sleduje rychlost jízdy vozidla i stáčivou rychlost, úhel natočení kol, natáčení volantu a boční sílu (G) k výpočtu požadovaného natočení kol zadní nápravy (maximálně 2 stupně). Při většině rychlostí do 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí v opačném směru. Pokud rychlost překročí 80 km/h, přední a zadní kola se při splnění dalších podmínek natáčejí ve stejném směru. Systém Lexus Dynamic Handling v rámci koordinace systémů DRS, VGRS a EPS automaticky přizpůsobuje systém odpružení a systémy aktivní bezpečnosti s ohledem na aktuální stav vozovky, rychlost vozidla a styl jízdy řidiče, aby si výjimečné jízdní schopnosti nového GS mohl jeho majitel s jistotou a naplno vychutnat.

Všechny verze GS s paketem F SPORT jsou rovněž vybaveny většími ventilovanými kotouči 356×30 mm na přední nápravě. Přírubová část brzdového kotouče je vyrobena z hliníku kvůli snížení hmotnosti a zamezení deformacím v důsledku vznikajícího tepla.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Mitsubishi Motors Česká republika