AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Iveco Czech Republic, a.s.
Mercedes-Benz

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

• Omezená edice otevřeného provedení vysokovýkonného sportovního vozu • O 85 kilogramů nižší hmotnost, díly karoserie z uhlíkového kompozitu • V10 FSI s výkonem 412 kW (560 k), 0–100 km/h za 3,8 sekundy

Ještě lehčí, ještě výkonnější, ještě podmanivější: Audi R8 GT Spyder dosahuje strhujících výkonů. Otevřená verze vysokovýkonného sportovního vozu poskytuje nejvyšší výkon 412 kW (560 k) a díky důsledně lehké konstrukci je navíc o dalších 85 kilogramů lehčí. R8 GT Spyder zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 317 km/h.

Před rokem uvedla značka Audi na trh kupé R8 GT jako nové vrcholné provedení modelové řady R8. Zanedlouho bylo všech 333 kusů limitované edice vyprodáno. Nyní přichází otevřená verze tohoto vysokovýkonného sportovního vozu, u níž byl počet vyrobených vozů omezen opět na 333. Každý vůz má štítek se svým pořadovým číslem na hlavici řadicí páky.

Klíčem k hmotnosti modelu R8 GT Spyder pouhých 1640 kilogramů jsou osvědčené technologie Audi pro lehkou konstrukci. Novinka je o 85 kilogramů lehčí než výchozí model R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Hliníková karoserie ASF (Audi Space Frame), montovaná stejně jako celý vůz převážně ručně v závodu Neckarsulm, přispívá k hmotnosti vozidla jen 214 kilogramy.

Mezi další „zeštíhlující“ opatření patří pomocný rám pro uložení motoru vyrobený z hořčíkové slitiny a celá řada komponentů z kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. Z kompozitu vyztuženého skleněnými vlákny jsou zhotovena obě anatomicky tvarovaná skořepinová sedadla, která jsou o 31,5 kilogramu lehčí. Nižší hmotností se mohou pochlubit také kola, brzdy a převodovka.

Po vizuální stránce se Audi R8 GT Spyder odlišuje od svých méně výkonných sourozenců kontrastními doplňky v titanově šedém odstínu, dvojitým předním spoilerem, bočními aerodynamickými lištami na obou bočních stranách předního nárazníku, červenými logy GT, kulatými koncovkami výfuku, zvětšeným difuzorem a tmavými koncovými svítilnami LED s čirým krycím sklem.

Jak je u otevřených vozů Audi dobrým zvykem, je i R8 GT Spyder vybaven lehkou plátěnou střechou, která výborně tlumí hluk a umožňuje rychlou jízdu po dálnici. Elektrohydraulické ovládání zvládne střechu otevřít nebo zavřít během 19 sekund, a to dokonce při rychlosti až 50 km/h. Výsuvné zadní okno je uloženo za sedadly a není součástí střechy. Vedle zadního okna jsou dva vystřelovací ochranné oblouky pro případ převrácení.

Pohon vrcholného modelu řady R8 obstarává motor V10 5,2 litru s přímým vstřikováním benzinu FSI a mazáním se suchou klikovou skříní, které zajišťuje spolehlivou dodávku oleje i při maximálním příčném nebo podélném zrychlení. Dlouhozdvihový motor řízený modifikovanou řídicí jednotkou poskytuje maximální točivý moment 540 N.m při 6500 min-1 a nejvyšší výkon 412 kW (560 k).

Výkonová hmotnost je pouhých 3,98 kg/kW (2,93 kg/k) a explozivní hnací sílu motoru přenáší na všechna kola automatizovaná šestistupňová převodovka R tronic. R8 GT Spyder díky tomu „vystřelí“ z klidu na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 317 km/h. Desetiválec Audi dokáže řidiče potěšit také svým nezaměnitelným zvukem.

Převodovce R-tronic vybavené dvěma režimy plně samočinného řazení trvá přeřazení ve vysokých otáčkách a při vysokém zatížení pouhou desetinu sekundy. V manuálním režimu může řidič ovládat řazení pákou voliče nebo pádly na volantu. Speciální program „launch control“ optimalizuje rozjezd vozidla s vysokými otáčkami motoru a precizně řízeným prokluzem kol.

Vzhledem k danému rozložení hmotnosti mezi nápravy přenáší trvalý pohon všech kol quattro za běžných okolností naprostou většinu hnací síly na zadní kola. Společně se samosvorným zadním diferenciálem je pohon všech kol quattro zárukou vynikající trakce a stability při mimořádně rychlých průjezdech zatáčkami.

Nekompromisní je rovněž konstrukce podvozku. Kola jsou vedena dvojitými příčnými rameny z hliníku a citlivý kontakt s vozovkou zprostředkovává hřebenové řízení s posilovačem. Karoserie „sedí“ o 10 mm níž nad vozovkou. Devatenáctipalcová kola jsou vpředu vybavena pneumatikami 235/35, zadní pneumatiky mají rozměr 295/30. Rychlé a bezpečné zpomalení z jakékoli rychlosti má na starosti brzdová soustava s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny. Stabilizační systém ESP má sportovní režim a lze jej zcela vypnout.

Exkluzivní postavení a vytříbený sportovní charakter je patrný také z designu interiéru, jehož černé čalounění z Alcantary může být oživeno šedým nebo karmínovým stehováním. Na přání je k dispozici jemná kůže Nappa. Standardní výbava zahrnuje automatickou klimatizaci, navigační systém plus a světlomety LED. Za příplatek se dodává audiosystém Bang & Olufsen, handsfree Bluetooth s mikrofonem v bezpečnostním pásu a sedadla s rámem z uhlíkového kompozitu.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Standox
Interaction s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.
Toplac s.r.o.