AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.
Interaction s.r.o.


A1 clubsport quattro s 370 kW a 660 Nm hvězdou „Wörthersee Tour 2011“

• Audi představila u jezera Wörthersee koncept A1 clubsport quattro • V expozici s plochou 3500 m2 je vystaveno 18 vozů Audi

Značka Audi se na 30. ročníku kultovní akce Wörthersee Tour 2011 pro fanoušky značek Audi, SEAT, Škoda a Volkswagen prezentuje 18 atraktivními vozy, jimž vévodí jedinečný prototyp Audi A1 clubsport quattro, který vypadá, jako by chtěl okamžitě vyrazit na závodní trať.

Srdcem prototypu Audi A1 clubsport quattro je klasický zážehový motor Audi – pětiválec o objemu 2,5 litru přeplňovaný turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu. Na rozdíl od standardního provedení v modelech Audi TT RS a RS 3 Sportback byly výkonové parametry motoru 2.5 TFSI dramaticky zvýšeny na 370 kW (503 k) a 660 N.m.

Turbodmychadlo, mezichladič stlačovaného vzduchu, sací trakt a výfukové potrubí byly systematicky upraveny pro maximální výkon. Stejně jako u závodního Audi A4 DTM je koncovka výfuku vyvedena na levé straně před zadním kolem. Hnací sílu přenáší na všechna kola vylepšená šestistupňová mechanická převodovka a systém quattro z modelu TT RS.

Motor s explozivním výkonem má v prototypu A1 clubsport quattro snadnou práci díky celkové hmotnosti vozu pouhých 1390 kilogramů. Malý bolid vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a „dvoustovku“ pokoří za pouhých 10,9 sekundy. Akcelerace z 80 na 120 km/h na čtvrtý převodový stupeň trvá jen 2,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Dynamický potenciál vozu dává jasně najevo svalnatý design podtržený 19“ koly z lehké slitiny v jedinečném turbínovém stylu. Nízkoprofilové pneumatiky mají rozměr 255/30. Přední blatníky, dveře a zadní blatníky rozšiřují vůz o 60 mm. Zádi dominuje střešní spoiler nahoře a velký difuzor dole. Velké kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou vpředu vyrobeny z keramického kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, zatímco zadní kotouče jsou ocelové. Upravený podvozek prototypu A1 clubsport quattro je vybaven nastavitelnými tlumiči.

Jako silniční vůz pro závodní dráhu postrádá Audi A1 clubsport quattro zadní sedadla. Místo nich je namontován výztužný rám s prostorem pro závodní přilby. Důsledně puristické pojetí znamená, že v interiéru není prostor ani pro informační a zábavní systémy, displej MMI nebo reproduktory. Lehká skořepinová sedadla čalouněná jemnou kůží si do jedinečného prototypu našla cestu z Audi R8 GT. Řidiče a spolujezdce v nich pevně drží červené čtyřbodové bezpečnostní pásy.

Prototyp Audi A1 clubsport quattro v této podobě na silnicích zřejmě neuvidíme, ale mnoho z jeho pozoruhodných prvků se brzy objeví v nabídce příslušenství pro modelovou řadu A1, která je neustále rozšiřována.

V expozici Audi u jezera Wörthersee dělá prototypu A1 clubsport quattro společnost 17 sériově vyráběných modelů Audi, mezi nimiž nechybí nové Audi Q3. Veřejnost si může důkladně prohlédnout také modely Audi TT RS v bílém odstínu Ibis a RS 3 Sportback v červené barvě Misano. Další novinkou je Audi A6, vedle něhož září červené Audi A7 Sportback.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.
Toplac s.r.o.
Standox