AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.


Toyota získala ocenění za hospodárné motory v mezinárodní soutěži Motor roku 2010

 – Systém pohonu Toyota Hybrid Synergy Drive® opět získává ocenění Ekologicky šetrný motor roku (Green Engine of the Year)  – Motor Toyota 1,0 l VVT-i získal již počtvrté za sebou ocenění Motor roku v kategorii do 1,0 litru

Konstrukční vyspělost automobilky Toyota byla opět potvrzena ziskem titulu Ekologicky šetrný motor roku (Green Engine of the Year) a Motor roku v kategorii do 1,0 litru v prestižní mezinárodní soutěži Motor roku 2010 (International Engine of the Year).

Obě tato vítězství jsou cenným uznáním na mezinárodní úrovni, neboť všechny motory byly podrobeny testování a hodnocení panelem 72 motoristických novinářů z 35 zemí. Nejnovější úspěch se opět zapsal do úspěšné historie značky Toyota v této soutěži, kde si Toyota od jejího zahájení v roce 1999 připsala již 22 vítězství (celkově ze 144).

Ekologicky šetrný motor roku – pohonná jednotka Toyota Hybrid Synergy Drive®

Pohon Toyota Hybrid Synergy Drive® v roce 2010 opět kraluje kategorii Ekologicky šetrný motor roku – Green Engine of the Year, a za posledních pět let si připisuje již čtvrté vítězství. Celosvětové uznávaná technologie pohonu nabízená v modelech Prius a Auris HSD se díky 11 získaným titulům zařadila mezi vůbec nejúspěšnější motory v historii této soutěže.

Pohon Hybrid Synergy Drive® v modelu Auris HSD nabízí spotřebu paliva pouhých 3,8 l/100 km při emisích CO2 pouze 89 g/km. Auris HSD i nový Prius splňuje emisní normy Euro 5 a očekává se, že rovněž splní požadavky normy Euro 6. HSD jako plně hybridní systém pohonu může fungovat v režimu čistého elektromobilu při rychlosti až 50 km/h a dojezdem až 2 km (v závislosti na úrovni nabití akumulátoru). Přínosem této pohonné jednotky je zvýšení kvality výfukových plynů s omezeným obsahem NOx a nulovým obsahem pevných částic (PM).

Porotci mj. označují pohonnou jednotku Toyota HSD za „jádro vynalézavosti v oblasti mechaniky, elektrotechniky a elektroniky v jediném cenově dostupném balení“ a uvádějí: „Stále ta nejlepší ekologicky šetrná technologie na trhu – spolehlivá a trvanlivá, s velmi nízkými emisemi CO2 v každodenním provozu“ a rovněž „Výkonnější a důkladně přepracovaná verze legendárního hybridního pohonu Toyota je lepší ve všech podstatných směrech“.

Motor roku v kategorii do 1,0 litru – Toyota 1,0 VVT-i

Toyota si s lehkým a kompaktním motorem 1,0 l VVT-i zajistila již počtvrté za sebou titul Motor roku v kategorii do 1,0 litru. Díky celohliníkové konstrukci tento nový zážehový tříválec 1,0 l váží pouze 67 kg, a tak se jedná o jeden z vůbec nejlehčích spalovacích motorů na dnešním automobilovém trhu.

Tato jednotka je nejen nejvýkonnějším litrovým motorem ve třídě minivozů (68 k / 50 kW), ale zároveň stojí na vrcholu třídy díky měrnému točivému momentu (93 N.m při 3600 ot/min). Vysoký točivý moment v pásmu nízkých až středních otáček je nutnou podmínkou dobré jízdní dynamiky při častém zastavování a rozjezdech, stejně tak jako neustálém zrychlování a brzdění za jízdy po městě.

Konstruktéři Toyota dosáhli těchto parametrů použitím tříválce s nízkou úrovní tření a pečlivým odladěním systému sání s optimální délkou sacího potrubí a ideálním průměrem sacích kanálů.

Tříválec Toyota 1,0 l nabízený v modelech Aygo, iQ a Yaris ohodnotili porotci jako „Jeden z nejpříjemnějších a nejšetrnějších tříválců do jednoho litru pod kapotou čtyřmístného vozu“ a „… stále nejlepší v této kategorii“. Doplnili také: „Tento tříválec má elán a sílu, díky které je radost pohybovat se po městě, ale nejlepší je jeho nízká, opravdu nízká spotřeba paliva“.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
auto MOTOL BENI a. s.
Mitsubishi Motors Česká republika
Standox
BMW Group Česká republika