AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Siems & Klein

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Toyota RAV 4 2010 – nová tvář

Toyota RAV 4 2010 – nová tvář

Toyota Motor Czech uvádí od 1. 5. 2010 na trh v České republice novou Toyotu RAV4 v modelovém provedení 2010, která je přesně typickým příkladem skutečně výrazné změny zevnějšku a zároveň ponechání tradičních hodnot, které tento model proslavily.

Tehdy stála Toyota RAV4 u zrodu segmentu vozů SUV (Sport Utility Vehicles). RAV4 pro rok 2010 oslovuje navíc velmi atraktivní základní cenou od 594.900,–Kč (motor 2,0l Valvematic, 6M/T , 4WD, výbava Terra).

Design Exteriéru

Nejvýraznějším prvkem nové RAV4 je přední část, která zaujme zcela novým, rafinovanějším a dynamičtějším ztvárněním čelních partií, kde dominuje současná moderní elegance. Nová a širší maska chladiče s vodorovným žebrováním jasně odkazuje na nový designérský směr nastolený již modelem Avensis. Dalším výrazným prvky jsou nové světlomety s projektory potkávacích světel zasazené do nové kapoty a předního blatníku. Celý vůz díky těmto pozitivním změnám působí širokým rozchodem a dynamickým postojem. Toto je navíc podtrženo novým aerodynamicky tvarovaným předním nárazníkem po celé šířce vozu. Na prémiovou kvalitu nového designu odkazují i chromové doplňky na masce chladiče, ve tvarování kapoty a kolem mlhových světel.

Design Interiéru

Prémiovou kvalitu kompaktní Toyoty RAV4 2010 podtrhuje odměřená přesnost prvků interiéru. Na vynikající konstrukční kvalitu poukazují těsné spáry mezi panely, odstranění veškerých přechodových linií a sladění jednotlivých povrchů, což zvyšuje kvalitu designu vnímanou zákazníkem. Pocit dokonalosti dále vylepšuje nové čalounění sedadel v kombinaci kůže/Alcantara® dodávané na přání. Jedinečný systém sedadel Toyota Easy Flat přispívá k maximální praktičnosti a všestrannosti RAV4 2010, kterou zákazníci s aktivním životním stylem od kompaktních SUV očekávají. Pomocí jedné z dvojice páček snadno dostupných za výklopnou zádí lze jediným pohybem sklopit zadní sedadla do jedné roviny s podlahou, bez nutnosti jakkoli manipulovat s čalouněním sedadel nebo opěrkami hlavy.

Motory

Širší nabídku variant výbav pro RAV4 2010 doplňují motory, které ve všech verzích využívají výhod technologie Toyota Optimal Drive přinášející díky nižším emisím i spotřebě paliva benefity pro další generace i peněženku zákazníka.

V kategorii 4WD vykazuje nová RAV4 jednu z nejnižších úrovní spotřeby paliva i emisí. To platí pro verzi s převodovkou Multidrive S i přímo řazenou převodovkou v kombinaci se zážehovým motorem 2,0 l Valvematic, stejně tak jako s manuální 6stupňovou převodovkou pro motor 2,2D-4D 150 a automatickou převodovkou v kombinaci s agregátem 2,2 D-CAT 150. Vrcholem nabídky je nejvýkonnější motor 2,2 D-CAT 180 s přímo řazenou převodovkou.

Agregát 2,2D-4D 150 o zdvihovém objemu 2231 cm3 s pohonem všech kol vyvine nejvyšší výkon 150 k / 110 kW při 3600 ot/min a dosahuje maxima točivého momentu 340 Nm při 2000 až 2800 ot/min. S uvedeným motorem dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 190 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Vznětový motor 2,2 D-CAT 150 v součinnosti se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem 4WD těží z výhod technologie Toyota D-CAT (Diesel-Clean Advanced Technology), která zahrnuje filtr pevných částic a oxidů dusíku (DPNR). V této variantě pak pohonná jednotka 2,2 D-CAT 150 s automatickou převodovkou uděluje vozu akceleraci z 0 na 100 km/h během 10,8 s a umožňuje dosahovat maximální rychlosti 185 km/h. Provedení s pohonem obou náprav v součinnosti s manuální i automatickou převodovkou vykazuje parametry emisí CO2 na vrcholu třídy. Šestistupňová samočinná převodovka ve spolupráci s motorem 2,2 D-CAT 150 zaručuje rychlé a hladké řazení a zároveň nabízí nebývalou úroveň pohodlí tím, že odbourává projevy nekultivovanosti při změně převodových stupňů. Systém řazení AI-SHIFT využívající algoritmů umělé inteligence disponuje režimem „Sport“, který po aktivaci volí převodové stupně agresivněji s charakterem sportovnější jízdy. Nová převodovka rovněž nabízí sekvenční řazení v manuálním režimu se šesticí převodových stupňů, kdy je volič v poloze „M“. Převodové stupně může řidič volit buď řadicí pákou, nebo pomocí páček řazení pod volantem. V režimu M si řidič vychutná sportovnější přímé řazení s uzamčením převodového poměru od druhého do šestého stupně, kdy je k dispozici široké pásmo otáček.

Výkonný agregát 2,2 D-CAT 180 opět využívá technologii Toyota D-CAT a spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohonná jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 177 k /130 kW při 3600 ot/min a maxima točivého momentu 400 Nm v pásmu 2000 až 2800 ot/min.

Zážehový čtyřválec Valvematic o zdvihovém objemu 1987 cm3 dosahuje nejvyššího výkonu 158 k / 116 kW při 6200 ot/min a točivého momentu 198 Nm při 4400 ot/min. se šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou Multidrive S. Tato převodovka používající dvě konické řemenice a jeden klínový řemen z vysokopevnostní oceli nabízí „nekonečný“ počet převodových poměrů pro neobyčejně hladkou a bezproblémovou­ jízdu.

Podvozek a pohon všech kol

Všechny verze dovážené do ČR a SR jsou standardně vybaveny pokrokovým systémem IADS (Integrated Active Drive System) aktivního pohonu všech kol. IADS je propracovaný systém vysokorychlostního interaktivního řízení, který využívá senzory rozmístěné po celém vozidle ke vzájemné spolupráci systému aktivního řízení točivého momentu 4WD, systému řízení stability vozu (VSC+) a elektrického posilovače řízení (EPS) s ohledem na optimální jízdní vlastnosti, ovladatelnost a bezpečnost jízdy v RAV4. Klíčovou součástí IADS je aktivní řízení točivého momentu 4WD, které nepřetržitě sleduje a řídí přenos točivého momentu mezi přední a zadní nápravou prostřednictvím elektromagneticky ovládané spojky umístěné před diferenciálem zadní nápravy, a tak zajišťuje optimální záběr kol a stabilitu vozidla za všech jízdních podmínek. Točivý moment se může rozdělovat mezi přední a zadní nápravu v poměru od 100:0 až do 55:45. Kvůli snížení spotřeby paliva se za normálních jízdních podmínek automaticky posílá 100 % točivého momentu na přední nápravu. Součástí soustavy je tlačítko 4WD Lock, kterým může řidič napevno nastavit rozdělení hnacího momentu v poměru 55:45 ve prospěch přední nápravy pro co nejlepší záběr na nezpevněných cestách. Systém IADS koordinuje činnost aktivního řízení točivého momentu 4WD se systémem řízení stability vozu (VSC+) a elektrickým posilovačem řízení, a tak nejen reguluje otáčky jednotlivých kol (jako u běžného systému VSC), ale zároveň přizpůsobuje přerozdělování točivého momentu mezi nápravami a upravuje účinek posilovače řízení pro co nejlepší vyrovnání případného smyku.

Kvalita na prvním místě

Toyota RAV4 je nejúspěšnějším a nejspolehlivějším modelem aktuálního výzkumu TÜV Report pro rok 2010. V celkovém pořadí se umístila 2× na prvním místě 1 x na druhém místě celkově z 5 kategorií.

Stupně výbavy

V případě RAV4 2010 mohou zákazníci vybírat z většího počtu kombinací stupňů výbav a pohonných jednotek. Čtyři stupně výbavy – Terra, Sol, Lux a Premium se nyní nabízí s větším počtem motorů. Stupeň výbavy Lux lze nově kombinovat i s pohonem 2,2 D-CAT 150 6A/T. Prvky luxusní výbavy z komplexní nabídky standardní výbavy RAV4 2010 jsou nově rozšířeny o stupeň výbavy Lux, kdy se zájemci mohou rozhodnout o čalounění sedadel v kombinaci kůže a materiál Alcantara®. Jednotlivé stupně výbavy lze rozšiřovat o nejrůznější prvky na přání, včetně inteligentních systémů navigace nebo Multimedia paketu s HDD navigací a parkovací kamerou či nejrůznějších prvků pro úpravu vozu na přání zákazníka. RAV4 2010 se nabízí v deseti různých barvách laku karoserie, včetně tří nových – perlově bílé (Pearl White), tmavě ocelové (Dark Steel) a královské červené (Regency Red).

Toyota RAV4 modelový rok 2010 bude nabízena u autorizovaných partnerů od 1. 5. 2010.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
BMW Group Česká republika
Auto Fit, spol. s r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Toplac s.r.o.