AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Mercedes-Benz


Hyundai představil prototyp Tucson ix35 FCEV s pohonem na vodík

Hyundai představil dnes na Ženevském autosalonu prototyp Tucson ix35 FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) poháněný palivovými články na vodík. Je to důležitý krok ke komercializaci elektromobilů s tímto druhem pohonu.

Tucson ix35 FCEV je nejnovějším přírůstkem do rodiny ekologických vozů s technologiemi Blue DriveTM a v porovnání s předchozí generací Tucson FCEV přináší několik důležitých inovací, které umožní společnosti Hyundai dosáhnout cíle vyrábět tisíce vozů s palivovými články FCEV do roku 2012. Automobilový průmysl tím získá definitivní řešení problému skleníkových plynů a globálního oteplování.

Přehled klíčových inovací: • Použití kovových separátorů (bipolárních desek) v sadě palivových článků Hyundai, které plní funkci „motoru“, resp. klíčového komponentu pro výrobu elektrického proudu. Kovové separátory nahrazují konstrukci s grafitem, jejíž výroba je extrémně náročná a drahá. Kovové separátory dramaticky snižují cenu palivových článků a zjednodušují výrobní proces.

• Pokroky v modularizaci, které zjednodušují finální montáž. Inženýrům, kteří se věnují vývoji palivových článků ve výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Eco-Tech Research and Development Center v korejském Mabuku, se podařilo sestavit komplexní komponenty do jednodušších modulů a zlepšit tak škálovatelnost výroby. Tím se radikálně snížil počet pracovních hodin potřebných pro montáž vozu FCEV a náklady na výrobu tisícových sérií konečně dosahují ekonomicky akceptovatelné vý­še.

• Použití lithium-polymerových akumulátorů (Li-Pol) o výkonu 21 kW místo superkapacitorů. Akumulátory Li-Pol se již sériově vyrábějí a s rostoucím rozsahem výroby klesají náklady, což umožňuje aplikaci technologie Li-Pol pro vozy FCEV za současného snížení jejich ceny.

• Použití levnějšího asynchronního elektromotoru místo elektromotoru s permanentním magnetem. Přestože asynchronní elektromotory s sebou přinášejí snížení celkové účinnosti poháněcího ústrojí, jejich použitím se odstraní nákladové riziko výroby motorů s permanentním magnetem, k nimž je zapotřebí vzácných prvků, jejichž ceny v uplynulých letech prudce stouply v důsledku omezené nabídky a vysoké poptávky.

Hyundai plánuje zahájení výroby vozů FCEV v několikatisí­cových sériích do roku 2012. Vozy budou nabízeny fleetovým zákazníkům v Jižní Koreji.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Toplac s.r.o.
BMW Group Česká republika