AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.


Mercedes-Benz třídy E: nová měřítka

V Detroitu měla světovou premiéru nová generace sedanů Mercedes-Benz třídy E s kódovým označením W212. Tyto vozy lze již objednávat a u dealerů budou od března.

Nejnovější konstrukce nejúspěšnějšího sedanu pro manažery a obchodníky na světě navazuje na tradici osmi generací, jichž bylo během šesti desetiletí vyrobeno již deset milionů kusů. Výrobce slibuje pro svou novinku obsáhlý bezpečnostní paket, nejvyšší míru komfortu a snížení spotřeby paliva v závislosti na zvoleném motoru až o 23 %. V rozsáhlé standardní výbavě nemá chybět například rozpoznávání únavy řidiče Attention Assist, adaptivní tlumení, kolenní airbag pro řidiče nebo aktivní kapota pro ochranu chodců. Ze zajímavé příplatkové výbavy jmenujme adaptivní asistent dálkových světlometů, který jako první systém svého druhu na světě dokáže automaticky přizpůsobovat dosah světlometů podle vzdálenosti od ostatních vozidel. Celkem nabízí Mercedes-Benz pro novou třídu E tucet asistenčních systémů, mezi něž patří kromě již jmenovaných například také systém udržování vozu ve svém jízdním pruhu, asistent sledující rychlostní omezení a asistent nočního vidění.

Výrobce oznámil ceny pro německý trh, které by se neměly příliš lišit od českých: zatím nejlevnější model E 220 CDI BlueEfficiency bude stát 41 590,50 EUR, nejdražší E 500 4Matic přijde v základním provedení na 70 269,50 EUR. U motorů se Mercedes-Benz řídil heslem, že méně je více. Hlavním cílem bylo snížení spotřeby. Například čtyřválcové zážehové motory dostaly přímé vstřikování benzinu a spotřebují až o pětinu méně paliva než srovnatelné předchozí modely. Nový E 200 CGI poskytuje z objemu 1,8 litru největší výkon 135 kW/184 k a v kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 6,6 l/100 km. Novinkou je také vznětový čtyřválec E 250 CDI s největším výkonem 150 kW/204 k a maximem točivého momentu 500 N.m ze zdvihového objemu 2,1 litru, který vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 5,3 l/100 km, ačkoli výkonem a točivým momentem překonává dosavadní šestiválcový turbodiesel.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Auto Fit, spol. s r.o.
Interaction s.r.o.
Mercedes-Benz
Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.