AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.


Mazda 3: druhá generace bestselleru z Hiroshimi

První generace Mazdy 3 přinesla před pěti lety do třídy kompaktních vozů zajímavé osvěžení se sportovním duchem. Do října 2008 vznikly dva miliony těchto vozů, takže každá třetí prodaná Mazda byla „trojka“. Koncem roku 2008 měla premiéru druhá generace.

Mazda představila novou modelovou řadu Mazda 3 ve dvou krocích. Nejdříve měla koncem listopadu premiéru karosářská varianta sedan na autosalonu v Los Angeles a začátkem prosince ji následoval pětidveřový hatchback na autosalonu v Boloni. Podobně jako u nové Mazdy 2 a Mazdy 6 se japonský výrobce i u nové Mazdy 3 zaměřil na snižování hmotnosti, které přináší nejen nižší spotřebu paliva, ale i zlepšení jízdních vlastností. Snaze o snižování emisí CO2 odpovídá také jedna z nejnižších hodnot součinitele odporu vzduchu v tomto segmentu: u sedanu 0,28 a u hatchbacku 0,30. Ačkoli se vnějšími rozměry řadí současná Mazda 3 mezi největší vozy nižší střední třídy, nová generace znovu povyrostla: sedan je nyní dlouhý 4580 mm, hatchback 4460 mm. V interiéru výrobce slibuje snížení hladiny hluku o 6 až 11 procent.

Součástí palety nabízených motorů je i zcela nový vznětový motor Mazda MZR-CD o objemu 2,2 litru (136 kW/185 k a 110 kW/150 k), který měl premiéru nedávno v Mazdě 6. Výkonnější varianta nabízí řidiči působivé maximum točivého momentu 400 N.m v rozsahu otáček od 1800 do 3000 za minutu, zatímco kombinovaná spotřeba paliva je jen 5,6 l/100 km. Slabší provedení je o další 0,2 litru hospodárnější. Dvoulitrový zážehový motor o výkonu 110 kW/150 k se může pochlubit inovativním katalyzátorem, který využívá ve své konstrukci velmi jemné struktury materiálu vyrobené speciální nanotechnologií. Díky ní je možné používat menší množství vzácných kovů, zejména platiny a palladia. Dalšími nabízenými jednotkami budou zážehová a vznětová „šestnáctistovka“ (1.6 MZR o výkonu 77 kW/105 k, resp. 1.6 MZ-CD o výkonu 80 kW/109 k). Z bezpečnostních prvků je nová Mazda 3 vybavena stabilizačním systémem s ABS, EBD a signalizací nouzového brzdění. Úplnou novinkou je sledování provozu za vozidlem pomocí radarového čidla s dosahem 50 m. Nová Mazda 3 se začne na evropských trzích prodávat na jaře 2009.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Siems & Klein
Iveco Czech Republic, a.s.
BMW Group Česká republika
Toplac s.r.o.