AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Porsche Cayenne na naftu!

Porsche Cayenne na naftu!

Když může Porsche vyrábět „terénní“ vůz, proč by nemohlo nabízet i provedení se vznětovým motorem? Poptávka po takovém provedení zřejmě existuje, jak naznačuje nově představený Cayenne se vznětovým motorem Audi.

Na český trh tuto novinku uvede společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce značky Porsche do České republiky, v únoru 2009. Rozhodnutí o rozšíření nabídky motorů padlo na pozadí změny zákonných podmínek v mnoha evropských zemích, jejichž důsledkem je zvýhodnění vozidel s pohonem na naftu. Kromě toho vytvořil podíl Porsche v koncernu Volkswagen, jenž je celosvětově největším výrobcem moderních vznětových motorů pro osobní vozy, nové perspektivy pro odběr těchto agregátů. „Věřím, že nový úsporný Porsche Cayenne s turbodieselovým motorem se u zákazníků setká se stejně příznivým ohlasem jako jeho předchůdci. Celá modelová řada Porsche Cayenne, zahrnující pět různých modelů, se těší velké popularitě. To dokazují i prodejní výsledky. Od zahájení prodeje v roce 2003 si své majitele v tuzemsku našlo na 400 nových vozů,“ uvádí Mag. Josef Roider, generální ředitel společnosti Porsche Inter Auto CZ.

Vznětový model Cayenne dostal třílitrový vznětový motor V6 o výkonu 176 kW/240 k, který dodává automobilka Audi AG. Kombinovaná spotřeba vozu Cayenne Diesel činí 9,3 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 244 gramů na kilometr. Spontánní reakce motoru a jeho schopnost dosahovat vysokých otáček kvalifikují tento moderní agregát pro použití ve sportovním terénním vozu, jako je Cayenne. Mohutný točivý moment v maximální výši 550 N.m nabízí sportovní dynamiku a vysokou suverenitu jízdy. Zavedením modelu Cayenne Diesel pokračuje společnost Porsche důsledně v ofenzívě zaměřené na snižování spotřeby paliva. Již na jaře 2007 byla vybavena nová generace modelové řady Cayenne motory s přímým vstřikováním benzinu, jež v reálném provozu spotřebují až o 15 % méně pohonných hmot. Kromě toho pracuje Porsche na variantě vozu Cayenne s hybridním pohonem, jehož spotřeba bude činit méně než devět litrů benzinu na 100 kilometrů a který bude uveden na trh na konci tohoto desetiletí. Nový vůz Cayenne se vznětovým motorem bude nabízen od února 2009 pouze v Evropě. Uvedení na další světové trhy se v současné době připravuje. Základní cena vozu s osvědčenou samočinnou převodovkou Tiptronic S v sériové výbavě bude činit 47 250 EUR.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
Iveco Czech Republic, a.s.
BMW Group Česká republika
Interaction s.r.o.