AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.


Alfa MiTo na českém trhu: od 359 000 Kč

Alfa Romeo poprvé vstupuje do segmentu B, kam přináší neobvyklou dávku sportovního temperamentu a svůdného italského stylu. Její novinka MiTo se na českém trhu prodává se základními cenami od 359 000 Kč do 504 000 Kč.

Milano plus Torino rovná se MiTo. Milánská automobilka Alfa Romeo zvolila tento název pro svůj první hatchback segmentu B vyráběný v Turíně, s nímž míří podobně jako Mini na sportovně laděnou mladistvou klientelu, která klade velký důraz na originální design a hlavně na sportovní charakter svého plechového miláčka, k němuž, jak známo, nejsou nutné stovky koní pod kapotou, ale inteligentní a propracovaná konstrukce podvozku a karoserie. Sportovní zaměření nové Alfy MiTo prozrazuje již její design. Od svého exkluzivního supersportovního sourozence, Alfy 8C Competizione, přebírá různé stylistické prvky, např. charakteristické ztvárnění přídě se třemi vstupy vzduchu a kulaté zadní svítilny. Interiér se vyznačuje nejen sportovním duchem, ale i rafinovaností italské módy. Na řidiče čekají individuálně ztvárněné přístroje a sportovně tvarované sedadlo s výrazným bočním vedením. První krátké svezení u příležitosti uvedení této novinky na český trh naznačilo, že u Alfy MiTo se sportovní vlastnosti nevylučují s komfortem. Reakce MiTa jsou spontánní, ale komfort odpružení je u sportovně laděného hatchbacku na překvapivě vysoké úrovni. Podle tvrzení výrobce je Alfa MiTo prvním vozem segmentu B vybaveným volbou jízdních režimů, které jsou označené písmeny DNA (Dynamic, Normal a All Weather) a ovlivňují v závislosti na specifikaci daného vozu nastavení posilovače řízení, řídicí jednotky motoru, automatizované dvouspojkové převodovky DDCT (bude k dispozici později) a podvozku.

Standardní výbava je poměrně bohatá s výjimkou klimatizace, která se u základního stupně výbavy Progression dodává za příplatek. Stabilizační systém VDC se ovšem montuje sériově, stejně jako sedm airbagů. Vzhledem k cílové skupině zákazníků se Alfa Romeo rozhodla dát každému řidiči MiTa na cestu také sadu pro ověření, že alkoholové opojení po bujarém večírku již pominulo a řidič tak může usednout za volant. Pro uvedení na český trh připravila italská automobilka dva zážehové a jeden vznětový motor s výkony od 57 kW/78 k do 114 kW/155 k, přičemž postupně budou přibývat další verze. Pro řidiče začátečníky je určen atmosféricky plněný čtyřválec 1.4 16V o výkonu 57 kW/78 k. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8 sekund a maximální rychlost 216 km/h zvládne přeplňovaná verze 1.4T 16V (od 464 000 Kč) o výkonu 114 kW/155 k, která je o 5000 Kč levnější než turbodiesel 1.6 JTDm, jenž s 88 kW/120 k pokoří „stovku“ za necelých 10 s a v kombinovaném režimu EU přitom spotřebuje jen 4,8 l/100 km. Nabídka motorů bude v dohledné době rozšířena o další zážehové i vznětové varianty, mezi nimiž nebudou chybět nové zážehové motory Multiair s variabilním časováním a zdvihem ventilů.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Standox
Iveco Czech Republic, a.s.
Scania Czech Republic s.r.o.
Interaction s.r.o.
Toplac s.r.o.