AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Za volantem nového Renaultu Thalia

Za volantem nového Renaultu Thalia

Necelý měsíc po premiéře na letošním autosalonu v Moskvě jsme měli příležitost seznámit se s novým Renaultem Thalia „naživo“ na silnicích v okolí tureckého Bodrumu.

Přetvořit malý hatchback v elegantně vyhlížející tříprostorový sedan není vůbec snadný úkol a vozy Renault Thalia v tomto ohledu rozhodně nemohly posloužit jako dobrý příklad. Zřejmě i proto se Renault rozhodl pro velmi výrazný zásah, který nenechal bez povšimnutí snad ani jediný vnější plech karoserie. Výsledkem je mnohem pohlednější sedan moderních tvarů, u něhož přetrvává přednost relativně prostorného interiéru a objemného zavazadlového prostoru, který pojme působivých 506 litrů. Vozy Renault Thalia, prodávané na některých trzích také pod označením Symbol, jsou určeny především pro země střední a východní Evropy, Rusko, Turecko a další rozvíjející se ekonomiky, kde v rozhodování motoristů o svém budoucím vozu hraje hlavní a často i jedinou roli pořizovací cena, takže je pochopitelné Renaultovo rozhodnutí pokračovat ve výrobě Thalie postavené na platformě předchozí generace Clia (i ta zůstává v nabídce pod názvem Clio Storia) a nikoli aktuálního Clia III.

Zákazník se tedy může těšit na to, že cena nové Thalie, která bude uvedena na český trh v průběhu října, zůstane na podobné úrovni jako u dosavadního provedení, což ale na druhé straně platí i pro technickou úroveň konstrukce, v níž došlo jen k drobným změnám. Hlavní důraz položil Renault na jízdní komfort a hospodárnost provozu jak z hlediska spotřeby paliva, tak i údržby. Například zážehový motor 1.2 16V o výkonu 55 kW/75 k má kombinovanou spotřebu paliva podle EU 5,9 l/100 km a vznětová jednotka 1.5 dCi poskytující 62 kW/85 k spotřebuje jen 4,3 l/100 km. V závislosti na zemi určení mohou nabídku doplňovat kromě slabší varianty turbodieselu o výkonu 48 kW/65 k také zážehové motory 1.4/55 kW (75 k), 1.4 16V/72 kW (98 k) a 1.6 16V/77 kW (105 k). V Turecku, kde se Thalia vyrábí, jsme vyzkoušeli verzi 1.2 16V a výkonnější model 1.5 dCi. Obě varianty nabídly na rozbitých a nekvalitních tureckých silnicích velmi slušný komfort pérování, přičemž vznětové provedení v nás zanechalo o trošku lepší dojem než zážehové provedení nejen díky větší dynamice jízdy, ale také díky vyváženější charakteristice posilovače řízení. Oba kultivované motory dostaly účinné odhlučnění, ale sportovně založené řidiče Thalia svými jízdními vlastnostmi neuspokojí.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.
Auto Fit, spol. s r.o.
BMW Group Česká republika