AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

TOP zaměstanavatelé:
Scania Czech Republic s.r.o.
Siems & Klein
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz
Auto Fit, spol. s r.o.
Interaction s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Audi e-tron extreme

Audi e-tron extreme

Technický prototyp na legendární sjezdovce Streif.

Značka Audi vyslala na konci ledna technický prototyp svého prvního výhradně elektricky poháněného SUV na legendární sjezdovku Streif. V tradičním závodě ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ na ní bojují o vítězství nejlepší lyžaři světa. Nyní však úsek „Mausefalle“, který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, vyjel nahoru speciálně vybavený prototyp Audi e-tron.

„Již v uplynulém roce jsme extrémními akcemi s modelem Audi e-tron ukázali, jak se elektrické SUV osvědčuje ve zkouškách ohněm. Prototyp Audi e-tron zvládl největší výzvy na Pikes Peaku, na solné pláni v Namibii nebo v berlínské vysokonapěťové zkušebně,“ říká Peter Oberndorfer, vedoucí komunikace v oblasti produkt a technologie. „Při senzačním výjezdu po ‚Mausefalle‘ jsme znovu zkoumali limity a ukázali, co je technicky realizovatelné s technologií quattro v elektromobilu.“

„Mausefalle“ je se sklonem až 85 procent nejstrmějším úsekem proslulé sjezdovky Streif v Kitzbühelu. Pro jeho zdolání využil technický prototyp Audi e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na přední nápravě. Technický prototyp díky tomu dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m. Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19“ pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.

„Zdolání 85procentního stoupání zní na první pohled nemožně,“ říká Mattias Ekström, který seděl za volantem technického prototypu Audi e-tron. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem,“ vysvětluje mistr světa v rallycrossu a dvounásobný mistr DTM, který řadí tento zážitek mezi své nejvýjimečnější zkušenosti.

Technický prototyp Audi e-tron byl pro nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti vybaven ochranným rámem pro případ převrácení a závodním sedadlem s šestibodovým bezpečnostním pásem. Samotné vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.

Silným partnerem značky Audi v tomto projektu byl rakouský výrobce nápojů Red Bull. Obě společnosti jsou mnohaletými partnery tradičního závodu ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ a tuto akci realizovaly společnými silami. Technický prototyp Audi e-tron reprezentoval tuto spolupráci také vizuálně speciálními lepicími fóliemi.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
BOSCH
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
BMW Group Česká republika
Iveco Czech Republic, a.s.