AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

TOP zaměstanavatelé:
Interaction s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Siems & Klein
Mercedes-Benz


Porsche představuje další karosářskou verzi své ikony

Připraveno pro sezonu jízdy s větrem ve vlasech – nové Porsche 911 Cabriolet.

Šest týdnů po debutu kupé přitahuje k sobě pozornost 911 Cabriolet. Otevřená „devětsetjede­náctka“ tak navazuje na tradici, trvající již několik desetiletí. Značka Porsche představila prototyp prvního modelu 911 Cabriolet v září 1981 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu a zákazníci i fanoušci byli okamžitě nadšeni. Otevřená verze „devětsetjede­náctky“ se začala dodávat zákazníkům v roce 1982 a od té doby je neodmyslitelnou součástí produktové nabídky. Otevřená verze ikony sportovních vozů, která spouští dosud nevídaný „ohňostroj“ produktových novinek, připravených pro rok 2019, disponuje veškerými inovacemi kupé. Mezi specifická vylepšení kabrioletu patří nový hydraulický systém, který střechu otevře a zavře rychleji než dosud.

Nový model přebírá moderní designérský styl kupé. I tento kabriolet však zůstává nezaměnitelným vozem Porsche 911. Zcela automaticky ovládaná skládací střecha z tkaniny je vybavena pevným skleněným zadním oknem. Do nosné struktury skládací střechy jsou integrovány ploché prvky z hořčíkové slitiny, v podobě plochých obloukových rámových nosníků, které spolehlivě zabraňují vzdouvání střechy při jízdě vysokou rychlostí. Skládací střechu lze otevřít nebo zavřít i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Nový hydraulický systém zkracuje dobu otevření střechy na cca dvanáct sekund. Elektricky výsuvná větrná clona minimalizuje nežádoucí turbulence vzduchu v oblasti týlu.

Porsche 911 Cabriolet bude uvedeno na trh nejprve ve verzích Carrera S s pohonem zadních kol a Carrera 4S s pohonem všech kol. Obě verze spoléhají na přeplňovaný šestiválcový „boxer“ se zdvihovým objemem 2981 cm3, nejvyšším výkonem 331 kW (450 k) při 6500 min-1 a maximálním točivým momentem 530 N.m od 2300 do 5000 min-1. Vylepšený proces vstřikování paliva a další optimalizační opatření, jako jsou nově umístěná turbodmychadla včetně chladiče stlačovaného vzduchu, zvyšují účinnost a snižují emise. Přenos hnací síly zajišťuje nově vyvinutá osmistupňová dvouspojková převodovka. Carrera S zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy (s paketem Sport Chrono, dodávaným na přání: 3,7 s) a může jet rychlostí až 306 km/h. Carrera 4S dosáhne nejvyšší rychlosti 304 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (s paketem Sport Chrono, dodávaným na přání: 3,6 s).

Díky nově umístěným ložiskům motoru má kabriolet ještě vyšší torzní tuhost než předchůdce. Poprvé je pro model 911 Cabriolet nabízen sportovní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM). Vinuté pružiny jsou v tomto případě tužší a kratší, příčné zkrutné stabilizátory na přední a zadní nápravě tužší, podvozek má celkově o deset milimetrů nižší světlou výšku. „Devětsetjede­náctka“ má díky tomu ještě neutrálnější a vyváženější jízdní vlastnosti.

Vnější design navazuje na předchozí generace „devětsetjede­náctky“

Nový model 911 Cabriolet působí širším, sebevědomějším a celkově svalnatějším dojmem než předchůdce. Nad velkými koly s průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu se klenou širší blatníky. Verze s pohonem zadních kol přitom přebírají šířku karoserie dosavadních verzí s pohonem všech kol. V úrovni zadní nápravy činí přírůstek 44 milimetrů. Ve všech případech o 45 mm širší příď zaujme tradičním motivem předchozích generací modelu 911: dlouhým, dopředu protaženým víkem zavazadlového prostoru s markantním prolisem před čelním oknem. Oba prvky přední partii prodlužují a umocňují dynamický dojem.

Zádi dominuje výrazně širší, variabilně výsuvný spoiler a na okolní plochy navazující, ušlechtilý světelný pás. S výjimkou předního a zadního nárazníku jsou všechny vnější panely vyrobeny z hliníku.

Nově navržený interiér s jasnými liniemi

Interiér je charakterizován čistými a rovnými liniemi přístrojové desky, do níž jsou zapuštěny přístroje. Stejně jako u první „devětsetjede­náctky“ vyplňuje přístrojová deska celou šířku mezi dvěma horizontálními rovinami s motivem křídla. Kromě otáčkoměru s centrálním umístěním informují řidiče dva tenké displeje bez rámečku. Nyní 10,9“ centrální displej systému Porsche Communication Management (PCM) umožňuje rychlé ovládání bez rozptylování pozornosti řidiče.

Početné asistenční systémy zvyšují bezpečnost a komfort

Společnost Porsche vyvinula jako světovou novinku režim Wet Mode, dodávaný sériově. Tato funkce rozpoznává vodu na silnici, přizpůsobí těmto podmínkám činnost regulačních systémů a upozorní řidiče. Řidič pak může aktivovat tlačítkem nebo voličem jízdních režimů na volantu (paket Sport Chrono) nastavení pro maximální bezpečnost. Rovněž sériově dodávaný výstražný a brzdný asistent rozpoznává kamerou nebezpečí kolize s vozidly, chodci nebo cyklisty a v případě potřeby řidiče upozorní nebo dokonce zahájí nouzové brzdění. Sériovou výbavu kabrioletu rozšiřuje parkovací asistent včetně zadní kamery. Na přání je pro model 911 nabízen asistent nočního vidění s termovizní infračervenou kamerou, adaptivní tempomat s automatickým udržováním bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a funkcí Stop and Go, jakož i preventivní systém ochrany cestujících.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Iveco Czech Republic, a.s.
Mitsubishi Motors Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
Mercedes-Benz
BMW Group Česká republika