AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Siems & Klein
Scania Czech Republic s.r.o.


Nissan Tiida 1.6: Na velikosti záleží

Japonské automobilce se podařilo vyrobit takřka dokonalý rodinný hatchback. Řidiče neurazí, spolujezdce potěší, sedící na zadních sedadlech ho ale budou milovat.

Když se před několika lety Nissan rozhodl, že evropský trh hatchbacků pro něj není to pravé ořechové, zavládlo u všech těch kupců modelu Almera opravdové zděšení. Automobilka navíc vzápětí přišla s prohlášením, že vzniklou mezeru v nabídce hodlá zaplnit řadou crossoverů. To byl již pro odbornou i laickou veřejnost absolutní šok, ze kterého se spousta lidí nevzpamatovala ani na operačním stole. Díky tomu již nemohou shlédnout všechna ta čísla potvrzující jeden fakt: Nissan tehdy viděl do budoucnosti. Jedním z chystaných crossoverů byl totiž Qashqai, model, který v současné době láme prodejní rekordy a který by automobilce napomohl k tomu, aby na všechny ty fanoušky Almery zapoměla. Japonci ale mají heslo Náš zákazník, náš pán vyvěšeno snad v každé místnosti, tudíž daleko raději zapomněli na své předchozí prohlášení a přišli s hatchbackem Tiida, který do značné míry na starou „Almaru“ navazuje.

Patrné je to především v oblasti designu, který prostě odkazuje na produkty ze Země vycházejícího slunce. Do vínku navíc dostal i trochu toho retrostylu, může tak zaujmout jak mladistvé zákazníky, tak i staré příznivce značky. Nejvíce přitom útočí na mladší rodiny, kterým jeho cena rozhodně nezruinuje rozpočet, v rámci užitné hodnoty jim pak ale nabídne vlastnosti vozů pohybujících se o třídu výše. Týká se to zejména vnitřního prostoru. Okamžitě po nastoupení máte totiž pocit, že jste se ocitly v malém MPV, na zadních sedadlech se pak tyto emoce dokonce stupňují. Slícování a sladění materiálů rovněž odpovídá vyšší třídě, výběr plastů pak jakoby počítal s tím, že v tomhle rodinném voze budou cestovat velmi často i děti. Kromě příjemného pocitu na pohled i na omak jsou totiž snadno udržovatelné, tudíž vám nějaká ta šmouha od čokolády rozhodně nebude vadit.

Menší výhrady možná bude mít řidič vůči sedadlu, které nenabízí dostatek boční opory, bohatou měrou to ale vyrovnává komfortem, a to i na delší vzdálenosti. Sedí se přitom o trochu výše než ve většině rivalů (obdobnou jízdní pozici nabízí třeba Ford C-Max), výhled z vozu je tak na výborné úrovni. Naladění podvozku jde pak ruku v ruce s výběrem sedadla řidiče, znamená to tedy, že nabízí spíše pohodlí než sportovní vlastnosti. Zadní náprava navíc nepřenáší do karoserie nárazy ani v případě, že zrovna přejíždíte jeden z pražských tankodromů, hladký dálniční asfalt tak prakticky ani nezaznamenáte. Svou měrou se na tom podílí i dobré odhlučnění, ačkoliv v rychlostech nad 130 km/h se nějaký ten aerodynamický ruch již projevuje.

Ale vzhledem k tomu, že byste v tu chvíli museli porušit českou legislativu, nebudete mít takřka žádnou příležitost k tomu, abyste si to vyzkoušeli. Tedy pokud se nevydáte do sousedního Německa, kde se stále ještě někde smí jezdit i více než 300 km/h. Takové výkony ale nečekejte od 110koňového čtyřválcového motoru, jeho síla pramení spíše v tom, že vás na nákupy k našim západním sousedům odveze v průměru za 6,9 l/100 km. Na benzinovou pohonnou jednotku o objemu 1,6 litru impozantní výkon, stejně jako zrychlení 0–100 km/h za 11,1 s a nejvyšší rychlost 186 km/h. Dalším důvodem k výletu za hranice je pak kufr o základním objemu 300 litrů, který pouhým posunutím zadních sedadel zvýšíte na 425 l. To vše přitom za cenu 379.900 korun.

Pokud ale chcete ještě jeden důvod, proč navštívit nejbližšího dealera Nissanu co nejdříve, pak je to akční nabídka dotýkající se i modelu Tiida. Český importér ho totiž až do 31. března nabízí za ještě příznivějších 349.900 Kč, pokud k tomu ještě přivedete své dva známé, kteří si pouze domluví testovací jízdu, pak bude zadarmo vaše i navigace. A s tou se vám do toho Německa bude cestovat ještě lépe.

Nissan Tiida 1.6
Cena: od 379.900 korun
Motor: řadový čtyřválec, 1.598 cm3
Koncepce: motor vpředu, pohon předních kol
Výkon: 110 koní v 6.000 ot./min.
Točivý moment: 153 Nm při 4.400 ot./min.
Hmotnost: 1.278 kg
Objem kufru: 300–425 litrů
Objem nádrže: 52 litrů
Zrychlení 0–100 km/h: 11,1 s
Nejvyšší rychlost: 186 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 8,9/5,7/6,9 l/100 km

Autor: Petr Prokopec

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
Siems & Klein
Iveco Czech Republic, a.s.
Mitsubishi Motors Česká republika
BOSCH