AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
BusPoint


Chevrolet Lacetti SW Diesel: Ber nebo neber

Díky současným akčním slevám by se nákup korejsko-amerického kombíku mohl velmi jednoduše stát obdobou populární soutěže českých komerčních televizí.

Mám pro vás několik otázek, na které prostě bezpodmínečně musíte odpovědět. Pokud ve většině případů vyslovíte zřetelné „Ano“ a připravíte si minimálně 342.900 korun, může vám na konci říkat pane jeden poměrně praktický vůz s logem Chevroletu na přední masce. Jste připraveni? Dobrá, začínáme.

První otázka spadá do balíčku označeného jako praktičnost a zaměřuje se jak na typ pohonného ústrojí, tak i karoserie. Pod pojmem Chevrolet Lacetti SW Diesel se totiž skrývá praktický kombík s dvoulitrovým turbodieselem, který vozu dává dostatečný výkon 121 koní a točivý moment 280 Nm. Ačkoliv tyto hodnoty nevypadají na papíře jako ohromující, dokáží pouhých 1.355 kg vážící vůz rozjet z klidu na stovku již za pouhých 9,8 s, nejvyšší rychlost je pak pěkných 186 km/h. Díky pětistupňovému manuálu jsou výtečné i předjížděcí manévry, navzdory karoserii středního kombíku je přitom vůz i dostatečně hbitý a mrštný a náklony nejsou nikterak hrozivé. Svou úlohu při tom bezesporu výtečně splňuje podvozek, který jakoby byl naladěn na české silnice. Nerovnosti tak pohlcuje s jistotou sobě vlastní, rozhodí ho pouze sportovní zacházení, na které prostě nebyl stavěn. Ptát se tak musíte sami sebe: Chci si vážně koupit praktické dieselové kombi s komfortním podvozkem?

Pokud jste odpověděli kladně, můžete přistoupit k otázce číslo dvě. Ta se zaměřuje především na interiér, kterému vévodí dvouodstínové šedivé čalounění. V této kombinaci jsou vyvedeny i sedadla, která sice nenabízejí boční oporu na úrovní sportovních ostrých hatchbacků, nicméně jsou pohodlná stejně jako vaše oblíbené křeslo v obývacím pokoji a na dálkové trasy jsou jako zrozená. Palubní deska se středovou konzolí jsou řešeny poměrně ergonomicky, i když výběr tvrdých plastů by mohl někoho odradit. Pěkně se na ně ale dívá a jejich slícování už budí „evropský“ dojem. Stejně jako tvarování zavazadlového prostoru, který v základní konfiguraci nabízí 400 litrů, po sklopení zadních sedadel se pak navýší až na 1.410 l. Mimo to máte navíc k dispozici ještě celou řadu úložných boxů a přihrádek, které plusy v kabině Chevroletu jen navyšují. Dokáží ale přebít pocit z některých laciných plastových dílů?

Jestliže jste opět odpověděli kladně, chybí vám už jen krůček k zisku Lacetti SW s dieselovým motorem. Poslední otázka je ale tak trochu chytákem, proto pozor na ni. Líbí se vám cena 452.900 za dieselový kombík ve výbavě Start (základním modelem je benzinová Jednašestka s výbavou Plus za 380.900 Kč)? Že ne? To je v podstatě správná odpověď, protože se nelíbila ani samotnému Chevroletu, a to i přesto, že v základu již nabízí rádio s CD přehrávačem, dálkové zamykání, elektrické ovládání oken a zrcátek, ABS či úchyty dětské sedačky Isofix. V rámci akční nabídky proto nabízí na dieselové Lacetti SW slevu 60.000 korun, která znamená, že tohle auto si můžete pořídit již za 392.900 Kč. Díky tomu se tak automaticky nabízí otázka mimo soutěž: Máte již podepsanou smlouvu, nebo se k tomu teprve chystáte?

Chevrolet Lacetti SW Diesel
Cena: od 452.900 korun
Motor: řadový čtyřválec, 1.991 cm3
Koncepce: motor vpředu, pohon předních kol
Výkon: 121 koní v 3.800 ot./min.
Točivý moment: 280 Nm při 2.000 ot./min.
Hmotnost: 1.355 kg
Objem kufru: 400 litrů
Objem nádrže: 60 litrů
Zrychlení 0–100 km/h: 9,8 s
Nejvyšší rychlost: 186 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 7,1/5,4/6,0 l/100 km

Autor: Petr Prokopec

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein