AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Mercedes-Benz
Siems & Klein


Subaru Outback 3.0R Navi EXE AT Si Drive: Čím delší název, tím větší schopnosti

Po mírném faceliftu sice zvenčí japonského konkurenta pro Audi Allroad či Volvo XC70 od minulé generace nerozeznáte, uvnitř se ale budete o poznání více radovat. Zejména kvůli jednomu otočnému ovladači.

V posledních letech začíná být zvykem, že většina automobilek obdařuje své modely faceliftem, který mnohdy nerozpoznají ani samotní zaměstnanci továren. Upraví se tak kupříkladu jen tvar světlometů, mřížky v čelní masce či přibudou nové barvy exteriéru. O poznání více změn se ale děje pod kabátem. Nebo v interiéru, kde se objeví daleko více doplňků, na výběr jsou jak nové barvy, tak i nové materiály a slícování opět o krok pokročilo k příčkám nejvyšším. Takový je i příklad nového Subaru Outback, které v závěru loňského roku dostalo mírný facelift, který ho má přivést do roku 2008. Vůz se tak přesně podle výše zmiňované formule dočkal zejména nové čelní mřížky, v níž jsou jinak strukturované lamely, upraveno bylo i několik dalších detailů, ale všimnete si jich pouze v okamžiku, kdy obě poslední generace stojí vedle sebe.

Daleko větších změn se dočkal interiér, kde přibyla jak pádla pod volantem, tak ovladač systému Si Drive. Ten je v podstatě hlavním prvkem pro každého potenciálního budoucího klienta Subaru, neboť dělá z Outbacku 3.0R jednoho z nejlepších každodenních společníků. Upravuje totiž nastavení škrticí klapky, což v režimu Intelligent znamená, že systém jakoby odpojil dva či více válců a pomáhal tak vozu k co nejnižší spotřebě. Pohybovat se tak můžete i za oněch průměrných 7,4 l/100 km, což bylo u velkých modelů japonské automobilky dříve nemyslitelné. Při přepnutí do režimu Sport Sharp se vám ale dostane prakticky okamžité odezvy na pedál plynu, motor tak na všechna čtyři kola vysílá všech 245 koní i 297 Nm točivého momentu, což znamená zrychlení 0–100 km/h za 8,5 s a nejvyšší rychlost 224 km/h. Jistě, a také bleskurychlé předjížděcí manévry, které můžete umocnit ještě tím, že volič automatické převodovky přepnete do manuálního režimu a řadit budete pádly pod volantem. Přepnout se na supersportovní zacházení však můžete pouze v okamžiku, kdy bude Outback patřičně rozehřán, o čemž vás bude informovat zhasnutí modrého světélka na přístrojovém štítu. Dokud svítí, pohybuje se Subaru v režimu Sport, který kombinuje oba dva režimy zbývající. Při většině každodenních situací se tak chová jako úsporný, umožní však řidiči dle potřeby okamžitě vystřelit vpřed.

Díky nejvyšší možné výbavě, jakou byl testovaný vůz vybaven, ale vystřelila i cena, která se u základního modelu pohybuje pod devíti sty tisíci. Je však nutné si uvědomit, že u verze Outback 3.0R Navi EXE AT Si Drive máte k dispozici jak kožené čalounění či automatickou klimatizaci (jeden z prvků, který doznal neuvěřitelného zlepšení), tak i satelitní navigaci nebo již zmiňovaná pádla a ovladač Si Drive. Právě ten stojí za každou korunu z částky 1.269.800 Kč, které toto Subaru stojí. Pokud nevěříte, domluvte si testovací jízdu. Musím vás ale varovat, stačí pár kilometrů a Outback přesvědčí každého nevěřícího Tomáše, že za to výraznější otevření peněženky stojí.

Subaru Outback 3.0R
Cena: od 1.134.800 korun
Motor: plochý šestiválec, 3.000 cm3
Koncepce: motor vpředu, pohon všech kol
Výkon: 245 koní v 6.600 ot./min.
Točivý moment: 297 Nm při 4.200 ot./min.
Hmotnost: 1.570 kg
Objem kufru: 459 litrů
Objem nádrže: 64 litrů
Zrychlení 0–100 km/h: 8,5 s
Nejvyšší rychlost: 224 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 13,8/7,4/9,8 l/100 km

Autor: Petr Prokopec

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
Standox
Toplac s.r.o.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika