AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Siems & Klein
ContiTrade Services s.r.o.
Interaction s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Sportovní verze Opel Insignia GSi

Sportovní verze Opel Insignia GSi

Na „Severní smyčce“ okruhu Nürburgring překonala nová Insignia GSi výkonnější Insignii OPC předchozí generace.

Ostřejší, preciznější a efektivnější: Nový Opel Insignia GSi je lákavým sportovním sedanem pro zákazníky, kteří hledají něco mimořádného. Automobil pro řidiče, který poskytuje maximální požitek z jízdy na všech druzích silnic. Dynamicky naladěný podvozek v kombinaci s pohonem všech kol zaručuje jedinečné řidičské zážitky a zároveň maximální bezpečnost. Novou 8stupňovou samočinnou převodovku je možné ovládat manuálně páčkami na volantu – podobně jako v závodních vozech. Pro Insignii nové generace je příznačná kombinace lehké konstrukce s nízkým těžištěm a výkonných přeplňovaných čtyřválcových motorů.

Precizní odladění přineslo verzi GSi ještě lepší dynamiku v porovnání s už tak příjemně agilním sedanem Insignia Grand Sport. Sportovní ambice potvrzují i stopky: „Nová Insignia GSi je na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring zřetelně rychlejší než výkonnější Insignia OPC předchozí generace,“ rekapituluje Volker Strycek, ředitel sportovní divize automobilky Opel. Jedním z důvodů je fakt, že nová Insignia GSi je o 160 kilogramů lehčí než porovnatelná Insignia OPC 2.8 V6 Turbo předchozí generace.

„Je to kombinace nízké hmotnosti – zejména na přední nápravě – nízkého těžiště, snadné ovladatelnosti, vysokého výkonu v širokém pásmu otáček a nejlepší trakce, co dělá Insignii GSi tak rychlou,“ vysvětluje nadšeně Volker Strycek. „To je ryzí efektivita – optimální trakce je perfektní na závodním okruhu a z pohledu bezpečnosti je jasnou výhodou i na běžných silnicích.“

V „Zeleném pekle“: Nejnáročnější závodní okruh světa

Nová Insignia GSi se finálně ladila na legendárním závodním okruhu Nürburgring, na jeho „Severní smyčce“, kde má Opel vlastní testovací centrum pro vývoj výkonných modelů. Podvozek nové Insignie GSi se tedy nastavoval na okruhu, který trojnásobný mistr světa F1 Jackie Stewart výstižně nazval „Zeleným peklem“. Díky kratším pružinám má Insignia GSi o 10 milimetrů nižší světlou výšku, speciální sportovní tlumiče redukují naklánění karoserie v zatáčkách a adekvátně bylo nastaveno i řízení. O zpomalování se stará výkonná brzdová soustava Brembo se čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 345 milimetrů (vpředu).

Insignia GSi má standardně adaptivní podvozek FlexRide, který ve zlomku sekundy dokáže přizpůsobit charakteristiku tlumičů a posilovače řízení aktuálním jízdním podmínkám. Řídicí jednotka podvozku FlexRide ovlivňuje i citlivost pedálu plynu a okamžiky řazení 8stupňové samočinné převodovky. Řidič může volit nastavení podvozku v režimech „Standard“, „Tour“ a „Sport“, exkluzivním prvkem modelů Insignia GSi je potom režim „Competition“, který se aktivuje tlačítkem stabilizačního systému ESP. Po dvojnásobném stlačení mohou zkušení řidiči naplno využívat dynamický potenciál vozu s vypnutým protiprokluzovým systémem a potlačenou funkcí stabilizačního systému.

Sportovní podvozek doplňují 20palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 s vysokou přilnavostí. K optimální trakci přispívá i standardní systém pohonu všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi zadní kola, což je v tomto segmentu jedinečný prvek. Tradiční diferenciál je v případě Insignie GSi nahrazen dvojicí lamelových spojek, které se spínají a rozpínají podle potřeby ve zlomcích sekund. Přenášený točivý moment tak lze přesně a citlivě rozdělovat mezi pravé a levé zadní kolo, a tím se eliminuje nežádoucí nedotáčivost. Insignia GSi tak dokonale přesně, snadno a suverénně bezpečně projíždí celé série zatáček.

Novou Insignii GSi pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu, který kombinuje příznivou spotřebu paliva s vysokým výkonem. Z objemu 2,0 l dává motor výkon 191 kW/260 k, točivý moment se šplhá až k hodnotě 400 N.m. Spotřeba dle normy NEDC činí 11,2 l/100 km (město), 7,1 l/100 km (mimo město) a 8,6 l/100 km (kombinace). Emise CO2 v kombinovaném cyklu činí 197 g/km.

Motor je standardně propojený s 8stupňovou samočinnou převodovkou, přičemž řidič může řadit i manuálně – pomocí páček na volantu. V automatickém režimu může řidič nastavit dvě charakteristiky činnosti převodovky: „Standard“ a „Sport“. O něco později se Insignia GSi představí s novým výkonným turbodieselem.

Sportovní prvky: Od nových sportovních sedadel po zadní spoiler

Se sportovním charakterem nového modelu Insignia GSi korespondují stylistické prvky a doplňky, mezi kterými vynikají nová sportovní sedadla Opel poskytující perfektní boční držení těla, přičemž jsou ale zároveň komfortní i pro nejdelší cesty. Tato sportovní sedadla mají prestižní ergonomický certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), dostala i elektrické vyhřívání, odvětrávání a nastavování bočních polštářů. Opěrka hlavy je v případě modelu Insignia GSi integrována přímo do opěradla.

Zákazníci mohou volit ze dvou kožených čalounění, obě jsou přizdobena emblémem „GSi“. Logo „GSi“ hrdě zdobí i zadní část karoserie, kterou doplňuje efektivní spoiler, zvyšující aerodynamický přítlak na zadní nápravu. Samotný zadní nárazník je tvarovaný jako difuzor a jsou do něj integrovány dvě chromované koncovky výfukové soustavy. Podobně také přední nárazník nese na krajích dvojici výrazných otvorů pro přívod vzduchu s chromovaným lemováním. Sportovní charakter modelu Insignia GSi doplňuje i masivní volant s dole zploštělým věncem, hliníkové pedály nebo černé stropní čalounění.

Tradice dlouhá 33 let: Modely GSi značky Opel

Nová Insignia GSi navazuje na dlouhou a úspěšnou tradici sportovně laděných modelů Opel GSi. Jako první vyjely v roce 1984 modely Manta GSi a Kadett GSi, které poháněl čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 85 kW/115 k. O čtyři roky později vyjel Kadett 2.0 GSi 16V poháněný novým 16ventilovým čtyřválcem DOHC o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW/150 k. Tento čtyřválec dostala i první Astra GSi. V roce 1993 přibyl alternativní motor o objemu 1,8 l o výkonu 92 kW/125 k. Verze GSi existovala v mnoha variacích i v modelové řadě Corsa – první generace z roku 1988, která začínala na výkonu 74 kW/100 k, je dnes velmi vyhledávaným objektem mezi sběrateli. Dosud posledním modelem GSi značky Opel byla Corsa D, která vyjela v srpnu 2012.

Nová Insignia GSi bude mít světovou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (14. až 24. září 2017), objednávat ji bude možné od druhé poloviny října.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
BMW Group Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.
BOSCH