AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
Interaction s.r.o.
BusPoint


Volvo V70: Nejlépe chutná na sněhu

Chcete auto, které splní všechny vaše požadavky a vůči kterému nebudete mít žádné námitky? Pak by vaše objednávka měla směřovat do Švédska a chybět by na ní nemělo alfanumerické označení T6. O žádné jiné motorizaci snad ani neuvažujte.

Prudké zašlápnutí plynového pedálu mělo za následek další sněhovou nadílku, ve které takřka pětimetrový vůz na malou chvíli zcela zmizel. V tu chvíli se ale naplno projevil pohon všech kol Haldex, který skrze přední nápravu vytáhl kombík Volvo V70 ze situace, kdy by již řada jiných automobilů prostě zastavila a odmítala se pohnout. Švédský express se však bez jakékoli námahy hnal vstříc další zatáčce, jejíž existenci dávaly najevo pouze zbytky kdysi zeleného porostu po stranách. Řízený smyk byl sice v tu chvíli možný jen po vypnutí systému DSTC (stabilizační a trakční kontrola), nicméně vůz se ani na chvíli nevychýlil mimo vytyčenou trasu a zcela zůstával pod kontrolou.

Pravdou však zůstává, že největší zásluhu na tom má především zvolená motorizace T6 symbolizující třílitrový šestiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel, která zdvihají výkon na 285 koní a 400 Nm točivého momentu. Ten je přitom k dispozici již od 1.500 otáček, tedy prakticky při každém sešlápnutí plynového pedálu o více než půldruhého centimetru. Mohutná síla má totiž za následek nejenom nenucenost, s jakou můžete tohle Volvo používat každý den po zbytek života, ale i výkony ostrých hatchbacků, díky nimž si můžete dovolit vyjet z jakékoliv sněhové závěje aniž byste se zapotili. Na pomoc totiž v tu chvíli přichází další bezpečností prvek, a to systém pohonu všech kol schopný „vytáhnout“ vás z takřka jakékoliv šlamastyky. Díky této technologii můžete kdykoliv využívat veškerý výkon motoru, který téměř dvoutunový vůz doveze z klidu na stovku za pouhých 7,2 s, nejvyšší rychlost pak činí 245 km/h. Jedinou stinnou stránkou věci tak může být spotřeba, která při plném nasazení jen zřídkakdy klesá pod 12 litrů na 100 kilometrů.

…a to se vyplatí!

Na to ovšem zcela zapomenete při usednutí do komfortního interiéru, který vás uvítá zejména koženými sedadly. Ta vás nejenom dostatečně hýčkají a poskytují vám skvělou boční oporu, ale rovněž také zahřívají či chladí, podle toho, jaký režim si na úhledné středové konzoli zvolíte. Multifunkční volant padne skvěle do rukou, zatímco měnič automatické převodovky po vás bude chtít pouze krátké přesuny z pozice P (parking) do pozice D (jízda vpřed) či R (couvání). Mohutný zavazadlový prostor o objemu 575 litrů v základním stavu ale vybízí spíše k delšímu cestování, a to pěkně s celou rodinou i její bagáží. Vyhřívaná sedadla si přitom budou moci užívat i cestující vzadu, stejně jako je tomu u dvouzónové klimatizace. Prostě komfort po všech stránkách.

Volvo si ho sice nechá pořádně zaplatit, nicméně v potaz musíte brát také fakt, že si tu chvíli kupujete nejbezpečnější automobil na světě, kterému pěti hvězdičkami požehnala i organizace Euro NCAP. Kromě vyčerpávající zásoby airbagů či systému WHIPS (ochrana krku a páteře) tu máte k dispozici ještě radar hlídající vzdálenost vozu před vámi nebo systém upozorňující na možné překážky ve slepých úhlech výhledu ven. Možnost nedobrovolného seznamování s ostatními účastníky silničního provozu je tak téměř eliminována, což znamená naprosto bezpečnou cestu kamkoliv, za polární kruh, na Ural i na sněhem pokrytý okruh. Tam však nastává trochu jiná situace, ve které bezpečnost je tím posledním faktorem, na který v daném momentu myslíte. Tím prvním je totiž neskutečná zábava, tím druhým pak fakt, že jste si pořídili vůz, na který nemůže padnout ani jedna výtka.

Volvo V70 T6
Cena: od 1.499.000 korun
Motor: řadový šestiválec, 2.9533, dvojité turbodmychadlo
Koncepce: motor vpředu, pohon zadních kol
Výkon: 285 koní v 5.600 ot./min.
Točivý moment: 400 Nm při 1.500 – 4.800 ot./min.
Hmotnost: 1.765 kg
Objem kufru: 575 litrů
Objem nádrže: 70 litrů
Zrychlení 0–100 km/h: 7,2 s
Nejvyšší rychlost: 245 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 16,4/8,1/11,2 l/100 km

Autor: Petr Prokopec

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Standox
Interaction s.r.o.
Toplac s.r.o.
Siems & Klein