AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Mercedes-Benz
Auto Fit, spol. s r.o.


Nový Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé

Jedinečná kombinace agility, elegance a užitných vlastností pro každodenní provoz.

Mercedes-AMG opět rozšiřuje své produktové portfolio o velmi dynamický model. Nový GLC 43 4MATIC kupé spojuje sportovně elegantní design s vrcholnými jízdními výkony, které jsou pro značku Mercedes-AMG charakteristické, a přednostmi vozu kategorie SUV, mezi něž patří zvýšená poloha sedadel, variabilita interiéru a vynikající trakce i mimo zpevněné cesty. Motor V6 3,0 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, s výkonem 270 kW (367 k), devítistupňová samočinná převodovka 9G TRONIC s kratšími dobami řazení a pohon všech kol AMG Performance 4MATIC, přidělující více hnací síly zadní nápravě, tvoří základ pro nevšední zážitky z mimořádně dynamické jízdy na silnici. Zásadním způsobem k nim přispívá také speciální sportovní podvozek, jehož základem je vícekomorové vzduchové odpružení AIR BODY CONTROL s adaptivními tlumiči. GLC 43 4MATIC kupé umožňuje na druhé straně také příležitostné vyjížďky do terénu. Stisknutím tlačítka lze zvýšit světlou výšku a pneumatický systém ji za všech okolností udržuje konstantní na obou nápravách.

„Nový GLC 43 4MATIC kupé se vyznačuje vysokou agilitou a sportovní jízdní dynamikou. Toto kupé oslovuje nové cílové skupiny zákazníků expresivním designem a vysokou úrovní užitných vlastností pro každodenní provoz,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes AMG GmbH.

SUV-kupé bravurně plní velmi rozdílné úkoly. Nezaměnitelný design vystupuje z davu, aniž by byl vtíravý, přičemž jízdními výkony na úrovni sportovního vozu se toto kupé řadí mezi čistokrevné vysokovýkonné vozy. Stisknutím tlačítka volitelného komfortního nastavení se vůz naopak promění ve spolehlivého průvodce za všech podmínek. Sprint z klidu na 100 km/h absolvuje GLC 43 4MATIC kupé za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Spontánní a výkonný: motor AMG V6 3,0 litru Biturbo

Motor V6 3,0 litru Biturbo nalézá uplatnění v mnoha modelech AMG Performance. Poskytuje největší výkon 270 kW (367 k) a maximální točivý moment 520 N.m. Obě turbodmychadla jsou uložena v blízkosti motoru a reagují mimořádně spontánně. Výše uvedených výkonových parametrů bylo dosaženo mimo jiné zvýšením plnicího tlaku na 1,1 baru. Povrchová úprava vložek válců NANOSLIDE® se používá i v motorech Formule 1 týmu MERCEDES-AMG PETRONAS. Je mimořádně tvrdá a odolná vůči opotřebení, zároveň také snižuje tření, a přispívá tak ke zvýšené hospodárnosti. To samé platí pro vícenásobné vstřikování s tlakem paliva až 200 barů, které je koncipováno tak, aby byla tvorba směsi řízena paprskem vstřikovaného paliva. Vizuálně lze motor identifikovat podle krytu motoru s červenou hliníkovou ozdobnou lištou a logem AMG.

Krátké doby řazení, vysoká hospodárnost: devítistupňová samočinná převodovka 9G-TRONIC

V novém modelu GLC 43 4MATIC kupé nalézá uplatnění samočinná převodovka 9G-TRONIC, kterou vývojáři značky Mercedes-AMG speciálně nastavili pro ještě dynamičtější zážitky z jízdy. Díky speciálnímu softwaru došlo k výraznému zkrácení dob řazení devítistupňové převodovky. Převodovka 9G-TRONIC, díky funkci umožňující „přeskočení“ více nižších převodových stupňů, zaručuje ještě rychlejší akceleraci. Funkce samočinného přidávání meziplynu umožňuje definovaným zásahem do zapalování emocionálnější a rychlejší řazení v jízdních režimech „Sport“, „Sport Plus“ a „manuální řazení“.

Speciálním tlačítkem na středové konzole lze aktivovat režim „manuální řazení“. Charakteristika řazení je podřízena zvolenému jízdnímu režimu a řidič může nyní řadit prostřednictvím standardně dodávaných páček na volantu. Převodovka kromě toho udržuje zařazený aktuální převodový stupeň a neřadí automaticky vyšší převodový stupeň, dosáhne-li motor nejvyšších otáček, při nichž zasahuje omezovač.

Více agility: sportovní podvozek na základě systému AIR BODY CONTROL

Vývojáři z Affalterbachu zkonstruovali speciální sportovní podvozek na základě systému vícekomorového vzduchového odpružení AIR BODY CONTROL, který zajišťuje ještě více agility, neutrálnější chování vozidla v zatáčkách a vyšší trakci i při velmi sportovní jízdě. Čtyřprvková přední náprava je vybavena speciálními čepy nápravy a nosnými klouby. Veškeré díly byly optimalizovány z hlediska tuhosti. Vyšší negativní odklon kol na přední nápravě i na zadní nápravě s prostorovým uspořádáním ramen zvyšuje příčnou dynamiku. Elastokinematika obou náprav má obecně tužší charakteristiku. Souhrn těchto opatření zvyšuje agilitu a podporuje dynamiku.

Systém tříkomorového vzduchového odpružení se sportovním nastavením pružin i tlumičů a plynule nastavitelným tlumením kombinuje vynikající jízdní dynamiku s vysokým komfortem odpružení. Pružinové prvky s lehkou a zároveň odolnou kompozitovou konstrukcí snižují hmotnost systému v porovnání s běžnými systémy vzduchového odpružení.

Vývojáři AMG definovali prostřednictvím speciální matice čtyři tuhosti pružin, které jsou aktivovány v závislosti na zvoleném jízdním režimu a aktuálních provozních podmínkách. V režimu „Comfort“ je chování vozidla neutrální až minimálně nedotáčivé. Režim „Sport“ umožňuje modelu GLC 43 4MATIC kupé výrazně dynamičtější jízdu s menším nakláněním karoserie díky tužšímu nastavení pružin. V režimu „Sport Plus“ dochází k dalšímu zvýšení agility a ochoty měnit směr jízdy, protože pružiny na přední a zadní nápravě mají odlišné nastavení.

Při náhlých dynamických změnách, v rychlých zatáčkách, intenzivním zrychlení nebo prudkém brzdění se nastavení pružin na přední a zadní nápravě automaticky cíleně mění na tvrdší, což účinně minimalizuje pohyby karoserie v podélné i příčné ose a stabilizuje vozidlo.

Rovněž specificky přizpůsobené adaptivní tlumení lze nastavit v režimech „Comfort, „Sport“ a „Sport Plus“. To zvětšuje rozsah nastavení mezi vysokou úrovní komfortu při cestování na dlouhé vzdálenosti a sportovní jízdní dynamikou.

Model GLC 43 4MATIC kupé je díky odpružení AIR BODY CONTROL vhodný i pro příležitostné vyjížďky do terénu s nezpevněným povrchem. Světlá výška vozidla je nepřetržitě udržována na konstantní úrovni a stisknutím tlačítka ji lze v případě potřeby zvýšit – a to i za jízdy. Brodivost 300 mm a nájezdové úhly 19,8 stupně vpředu a 20,8 stupně vzadu dokumentují terénní schopnosti tohoto SUV-kupé, které je vhodné také pro roli tažného vozidla. Připojit lze brzděný přívěs o hmotnosti až 2460 kilogramů.

S důrazem na zadní kola a agilní: pohon všech kol AMG Performance 4MATIC

Standardně dodávaný pohon všech kol AMG Performance 4MATIC kombinuje nejvyšší možnou trakci, pro AMG typickou jízdní dynamiku a nejvyšší míru radosti z jízdy. Systém se vyznačuje rozdělováním točivého momentu v poměru 31 procent na přední nápravu a 69 procent na zadní nápravu. Nastavení, upřednostňující pohon zadních kol, zajišťuje vyšší jízdní dynamiku a vyšší příčné zrychlení na silnici, jakož i vylepšenou trakci, protože při zrychlení využívá vyššího zatížení zadní nápravy, která tak může přenášet větší hnací sílu. Lamelová spojka se svorností 50 N.m zaručuje speciálně na sněhu a ledu maximální využití přenosu hnací síly na všechna čtyři kola. Pohon všech kol reaguje na povrchy s různou úrovní adheze cílenými brzdnými zásahy na jednom kole, aby byla zaručena optimální trakce.

Charakteristika na povel tlačítka: AMG DYNAMIC SELECT

Charakteristiku jízdy s modelem GLC 43 4MATIC kupé lze stisknutím tlačítka ještě více individualizovat, díky pěti jízdním režimům Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, které nabízí volič jízdních režimů DYNAMIC SELECT. Široký rozsah nastavení sahá od hospodárné a komfortní jízdy až po extrémně sportovní. Přitom dochází k úpravě důležitých parametrů, jako jsou reakce motoru, převodovky, podvozku, včetně odpružení a řízení. Nezávisle na jízdních režimech DYNAMIC SELECT může řidič tlačítkem „M“ přímo přejít do režimu manuálního řazení výhradně prostřednictvím páček na volantu.

Režimy „Sport“ a „Sport Plus“ voliče jízdních režimů DYNAMIC SELECT jsou u modelu GLC 43 4MATIC kupé ještě výrazněji zaměřeny na jízdní dynamiku než u konvenčních sériových modelů. K tomu přispívá agilnější, přímější charakteristika odezvy pedálu plynu a emocionálnější řazení se zkrácenými dobami řazení, s funkcí přidávání meziplynu a krátkodobou deaktivací válců. Vyšší volnoběžné otáčky navíc umožňují ještě snadnější a rychlejší rozjezd, včetně zrychlení z klidu.

Na druhé straně jízdní režim „Eco“, spolu s funkcí Eco Start-Stop a funkcí setrvačné jízdy, zvyšuje hospodárnost a snižuje spotřebu paliva. Pokud řidič uvolní pedál plynu při jízdě rychlostí 60 až 160 km/h, odpojí spojka motor od ostatních částí hnacího řetězce. Elektronická řídicí jednotka sníží otáčky motoru na úroveň volnoběhu a jízdní odpory se sníží o kompresní a třecí síly motoru, které by jinak působily při brzdění motorem.

Režim „Comfort“ zajišťuje mimořádně komfortní jízdu. Aby mohla být i v tomto režimu zaručena nejvyšší možná aktivní bezpečnost, jsou tlumicí síly a charakteristiky pružin neprodleně přizpůsobovány aktuální jízdní situaci, například při náhlém vyhýbacím manévru.

Bezprostřední reakce s jednoznačnou zpětnou vazbou: sportovní parametrické ří­zení

Sportovní parametrické řízení modelu GLC 43 4MATIC kupé má variabilní převod a mezi jeho přesvědčivé vlastnosti patří precizní a velmi autentická zpětná vazba. Posilovač řízení nabízí dva stupně nastavení, „Comfort“ nebo „Sport“. Odpovídající charakteristika je aktivována v závislosti na zvoleném jízdním režimu systému DYNAMIC SELECT nebo si ji může řidič osobně vybrat v nastavení „Individual“.

Velkoryse dimenzovaná brzdová soustava s kombinovanou konstrukcí kotoučových brzd s vnitřním chlazením zajišťuje vysokovýkonnému SUV-kupé spolehlivé a rychlé zpomalení. Na přední nápravě nalézají uplatnění odvrtávané kotouče s rozměry 360×36 mm, čtyřpístkovými pevnými třmeny a nápisem AMG, na zadní nápravě mají tyto kotouče rozměry 320×24 mm a jednopístkové plovoucí třmeny.

Asistenční systémy, mezi něž patří aktivní brzdový asistent, asistent pro jízdu v bočním větru, asistent dálkových světel, ATTENTION ASSIST nebo ESP® s asistentem pro jízdní dynamiku v zatáčkách, zvyšují bezpečnost a jsou dodávány ve standardní výbavě. Úroveň komfortu i bezpečnosti lze ještě více zvýšit dalšími asistenčními systémy z nabídky výbav na přání.

Sportovní a výrazný: vnější design

GLC 43 4MATIC kupé dává už na přídi najevo svůj svébytný charakter, a to maskou chladiče v diamantovém stylu s chromovanými bodovými prvky a jednou leskle černou lamelou doplněnou leskle chromovanou lištou a leskle chromovaným nápisem AMG. Sportovně výrazné otvory pro přívod vzduchu v předním nárazníku AMG nesou žebra v odstínu stříbřitého chromu. Spodní přední spoiler se stříbřitě chromovanou povrchovou úpravou zajišťuje optimální přívod vzduchu k chladicím modulům.

V porovnání s modelem GLC 43 4MATIC má střešní sloupek C větší sklon. Prosklení interiéru vytváří dojem přikrčenosti, plynule přechází do bočních stěn vozidla a umocňuje siluetu ve stylu kupé. Kombinace vysoké spodní hrany bočních oken a širokých ramen přispívá k proporcím, které propůjčují modelu GLC kupé vizuální dynamiku.

Profilu dominují leskle černá a strojově leštěná 19“ kola AMG z lehké slitiny v designu s pěti dvojitými paprsky. Působivý vzhled umocňují pneumatiky s rozměry 235/55 R 19 na kolech s rozměry 8,0 J x 19 na přední nápravě a pneumatiky s rozměry 255/50 R 19 na kolech s rozměry 9,0 J x 19 na zadní nápravě. Na přání jsou k dispozici další kombinace a designy, včetně 21“ kol s dvoubarevným designem.

Také záď se odlišuje charakteristickými prvky a díky čtyřem chromovaným koncovkám výfukové soustavy umocňuje sportovní estetický dojem. Specifický zadní nárazník AMG nese ozdobnou lištu v odstínu stříbřitého chromu. Štíhlé, dělené zadní svítilny a ostrá odtoková hrana citují designérskou linii, s níž poprvé přišla třída S kupé a které se drží všechny modely kupé Mercedes-AMG. Zadní okno se obejde bez stěrače, protože proudění vzduchu klesá až za odtokovou hranou, takže se rozvířené kapky znečištěné vody nemohou dostávat na zadní okno.

Sportovní styl: vnitřní design

Interiér důsledně potvrzuje dynamický charakter četnými individuálními detaily. Charakteristická je barevná kombinace sportovně funkční černé s červenými kontrastními prvky. Ozdobné lišty z hliníku s podélným broušením zdůrazňují sportovní ambice. Ideální pro sportovní styl jízdy je multifunkční sportovní volant s dole zploštělým věncem čalouněným černou kůží s červeným kontrastním ozdobným prošíváním.

I při rychlé jízdě poskytují řidiči a spolujezdci vpředu bezpečnou oporu těla sportovní sedadla díky vylepšené konstrukci jejich bočních polštářů. Čalounění kombinací umělá kůže ARTICO/mikrovlákno DINAMICA v černém odstínu má speciální design doplněný červeným ozdobným prošíváním. S designem sedadel ladí prostřední části výplní dveří ze stejného materiálu a standardně dodávané červené bezpečnostní pásy designo. Panel sdružených přístrojů AMG s dvěma kruhovými přístroji a centrálním barevným multifunkčním displejem s úhlopříčkou 5,5“ poskytuje řidiči všechny důležité informace přímo v jeho zorném úhlu. Ukazatel ECO podporuje hospodárný styl jízdy. Stupnice přístrojů s motivem cílové vlajky a markantní typografií propůjčují velkým ukazatelům mimořádně sportovní vzhled. Zákazníci s vášní pro motoristický sport s potěšením zaznamenají stopky RACETIMER, s nimiž mohou zaznamenávat časy při jízdě na závodním okruhu.

Variabilní a prostorný: nabídka místa

Navzdory vytříbenému sportovnímu zaměření přesvědčí dynamická novinka také praktickými přednostmi. Zavazadlový prostor je s objemem 491 až 1400 litrů na vrcholu svého tržního segmentu. Opěradla zadních sedadel, dělená a sklopná v poměru 40:20:40, umožňují různé konfigurace interiéru pro přepravu mimořádně dlouhých nebo neskladných předmětů a zavazadel. A nabídka místa na předních a zadních sedadlech poskytuje podobně vysokou úroveň komfortu jako v modelu GLC 43 4MATIC. Hodnoty vstupní výšky, šířky v úrovni ramen a loktů a prostoru pro nohy jsou identické.

Rozsáhlá: nabídka informačních a zábavních systémů

Standardní výbava modelu GLC 43 4MATIC kupé v oblasti informačních a zábavních systémů zahrnuje audiosystém Audio 20 CD se 7“ displejem, systémem Frontbass, handsfree Bluetooth®, funkcí audiostreaming a dvěma vstupy USB. Na přání dodávaný Garmin® MAP PILOT s dopravním zpravodajstvím v reálném čase Live Traffic rozšíří audiosystém Audio 20 CD o funkce plnohodnotného, integrovaného navigačního systému, který v případě dopravní zácpy nabízí alternativní objízdné trasy. Navigační software a mapové podklady jsou dodány na paměťové kartě SD.

Barevný multimediální displej v kombinaci se systémem COMAND Online má úhlopříčku 8,4“ a obraz s ještě vyšším rozlišením. Na přání umožňuje mimo jiné také příjem digitálního televizního/roz­hlasového vysílání a kromě mnoha jiných funkcí nabízí rychlý navigační systém s pevným diskem, automatické zohledňování úseků s dopravními kolonami díky aktuálnímu a přesnému dopravnímu zpravodajství v reálném čase „Live Traffic Information“, integrovanou funkci hotspotu WLAN a systém hlasového ovládání LINGUATRONIC.

Požitek z poslechu hudby na úrovni koncertního sálu nabízí na přání dodávaný audiosystém Burmester® s prostorovým zvukem, který disponuje devítikanálovým zesilovačem DSP, 13 reproduktory a celkovým výkonem 590 W.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Mercedes-Benz