AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
Siems & Klein
Auto Fit, spol. s r.o.


2,0 l/100 km se sériovým vozem Peugeot 208 BlueHDi

Nový Peugeot 208 ve verzi 1.6 BlueHDi 100 k S&S vytvořil nový rekord ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž.

Rekord byl potvrzen homologací zkušebny UTAC. Na ujetí vzdálenosti 2152 km vozu Peugeot 208 stačilo jen 43 litrů nafty, což znamená průměrnou spotřebu pouze 2,0 l/100 km. Tento rekord dokazuje vynikající technickou kvalitu vznětových motorů BlueHDi Euro 6 a jejich příspěvek ke snižování emisí CO2.

Tohoto výkonu bylo dosaženo na konci dubna na zkušebním okruhu Peugeot v Belchampu ve Francii pod dohledem francouzské zkušebny UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Sériový Peugeot 208 s motorem 1.6 BlueHDi 100 k S&S a pětistupňovou mechanickou převodovkou ujel během 38 hodin 2152 kilometrů a spotřeboval jen 43 litrů paliva. V rámci sériově vyráběných vozů tak nový Peugeot 208 vytvořil absolutní rekord ve spotřebě na dlouhou vzdálenost. Pro dosažení tohoto výsledku se během testu za volantem střídalo několik řidičů po 3–4 hodinách.

Testovaný Peugeot 208 byl ve verzi s „velmi nízkou spotřebou“. Tato verze bude zanedlouho k dispozici v prodejní síti Peugeot. S homologovanou průměrnou spotřebou v kombinovaném režimu 3,0 l/100 km a emisemi 79 g CO2/km je tento model světovým měřítkem v rámci sériových vozů se spalovacím motorem. Pro tuto verzi je charakteristický aerodynamický zadní spoiler a pneumatiky Michelin Energy Saver + s ultra nízkým valivým odporem. Tyto hodnoty jsou již samy o sobě výjimečné, ale v kombinaci s dynamickými kvalitami nového vozu Peugeot 208, kterými jsou kompaktnost, lehkost a radost z řízení, nabízejí dostatečný potenciál pro ještě lepší výkony.

Technologie BlueHDI, která exkluzivním způsobem spojuje SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných částic s aditivem, opět dokazuje, že jde o nejúčinnější a nejvýkonnější systém pro odstraňování škodlivin u vznětových motorů.

Nový Peugeot 208, který bude od června v prodeji na evropském trhu, nabízí řadu výjimečně úsporných a výkonných zážehových a vznětových motorů. Z hlediska emisí CO2 vykazují zážehové motory mimořádně nízké emise od 97 g CO2/km, zatímco u vznětových motorů je kompletní řada BlueHDi pod hranicí 95 g CO2/km.

Peugeot významně a rychle snižuje emise CO2 u všech svých vozů. Díky urychlenému rozšíření zážehových tříválcových motorů PureTech a vznětových motorů BlueHDi, novým zážehovým motorům 1.6 THP a převodovkám EAT6 nyní patří 20 vozů Peugeot mezi nejúspornější vozy ve své výkonové třídě z hlediska emisí CO2 (5 motorů PureTech, 3 motory 1.6 THP a 12 motorů BlueHDi).

Uvedené varianty poháněcího ústrojí splňují požadavky značky Peugeot z hlediska rozvoje motorů šetrných k životnímu prostředí, které jsou zejména stále úspornější a vykazující nižší emise CO2. Díky environmentální účinnosti vozů Peugeot se skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2014 stala na evropském trhu lídrem s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km, přičemž průměr na trhu je 123,7 g/km. Tohoto výsledku bylo dosaženo bez změn ve skladbě segmentů.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Toplac s.r.o.
BOSCH
Standox