AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Iveco Czech Republic, a.s.
ContiTrade Services s.r.o.


Nová třída C – hlavní upgrade je skrytý uvnitř

Mercedes-Benz otevírá, s kompletně nově vyvinutou generací, další kapitolu v úspěšném příběhu třídy C.

Vnitřní hodnoty nové třídy C jsou umocněny interiérem s fascinující prvotřídní atmosférou, touchpadem a průhledovým displejem, dále nejlehčí karoserií ve svém segmentu, rozsáhlou bezpečnostní výbavou, novým agilním a komfortním podvozkem a klimatizací, používající data z GPS. Inovace a jednotlivé prvky výbavy vytvářejí dohromady dojem upgradu do vyšší třídy.

Design interiéru budoucí třídy C je přehledný, smyslný a okořeněný mnoha novými, neobvyklými stylistickými prvky. Zároveň vyjadřuje sportovního ducha – avšak se smyslnými formami a velmi kvalitními materiály, čímž dává novou tvář modernímu luxusu. Díky tomu splňuje i vysoká očekávání, kladená na design, jimiž je v současnosti utvářen například vzhled velmi kvalitních chytrých telefonů.

Mezi nejnápadnější formální novinky patří zcela nově interpretovaná středová konzola, která vytváří svým progresivním stylem příjemný pocit otevřeného prostoru, s volně situovaným velkým centrálním displejem. Novou estetiku a její stylový charakter podtrhují velmi kvalitní materiály a nápadité střídání organicky tvarovaných ploch s precizně vedenými liniemi.

Důležitým evolučním krokem v nové třídě C je také inovativní touchpad vyvinutý společností Mercedes-Benz. Stejně jako u chytrého telefonu lze díky němu ovládat všechny funkce centrální jednotky jednoduše a intuitivně pomocí prstových gest. Při dotyku s ovládací plochou touchpadu obdrží uživatel navíc jasnou haptickou zpětnou vazbu.

Další novinkou ve třídě C je průhledový displej, který doplňuje informace z centrálního displeje. Stejně jako v letadle promítá důležité informace jako virtuální obraz přímo do zorného pole řidiče. Řidič jej vnímá, jako by se vznášel přibližně dva metry před ním, nad kapotou motoru. Výsledkem je menší odvádění pozornosti řidiče od dění před vozem. Systém informuje o rychlosti jízdy, omezeních rychlosti, pokynech navigační soustavy a adaptivního tempomatu DISTRONIC PLUS. Virtuální obraz průhledového displeje má vysoké rozlišení a řidič si jej může individuálně nastavit podle vlastních preferencí.

Chytrá lehká konstrukce

Nižší hmotnost, mimořádná tuhost zaručuje vynikající jízdní vlastnosti, nejlepší akustický a vibrační komfort a maximální úroveň pasivní bezpečnosti – to jsou výjimečné vlastnosti nové třídy C, která se díky hybridní konstrukci karoserie s řadou prvků, vyrobených z hliníkových materiálů, staví do role průkopníka lehké konstrukce ve svém segmentu. Díky chytré a inovativní lehké konstrukci je karoserie přibližně o 70 kilogramů lehčí než běžná konstrukce z oceli. Kompletní vůz je dokonce o cca 100 kilogramů lehčí než předchůdce. Uvedené snížení hmotnosti přineslo další výrazné snížení spotřeby paliva na rekordně nízké hodnoty v tomto segmentu.

Mercedes-Benz dospěl k tomuto technologickému skoku především kompletně novou konstrukcí a ve velkosériové výrobě neobvykle rozsáhlou aplikací hliníku, ocelových dílů tvářených za tepla včetně tvrzení a ultravysokopev­nostních ocelí. Inženýři přitom zkonstruovali každý detail nově a v žádném případě nedošlo jen k prosté výměně oceli za hliník. Naopak byla realizována koncepce chytré lehké konstrukce pro velkosériovou výrobu, v níž jsou správné materiály využity na správném místě.

Struktura karoserie zároveň zohledňuje požadavky na příkladnou pasivní bezpečnost. Sedan splňuje nejen všechny aktuální nároky národních programů hodnocení bezpečnosti, ale vychází vstříc i mnohem náročnějším a přísnějším požadavkům značky Mercedes-Benz na realizaci nejvyšší úrovně bezpečnosti v reálném silničním provozu. Výsledkem je velmi stabilní bezpečnostní struktura, která chrání vnitřní prostor pro cestující a je vyrobena především z ocelových plechů nejvyšších stupňů pevnosti. Na ně navazují cíleně vyvinuté deformační zóny s optimalizovanými dráhami pro přenos nárazové energie na přídi a zádi. V této oblasti nalézá výborné uplatnění kombinovaná hliníková konstrukce. Vnější plechy karoserie jsou zhotoveny téměř kompletně z hliníku.

Podvozek – agilní, a přesto komfortní

Nová třída C nabízí díky svým „lehkonohým“ a agilním jízdním vlastnostem velké potěšení z jízdy na silnicích plných zatáček a zároveň nejvyšší úroveň jízdního komfortu ve svém segmentu. Velký podíl na tom má nově zkonstruovaná čtyřprvková přední náprava s mimořádně příznivou kinematikou. Nová třída C je v karosářské variantě sedan standardně vybavena ocelovým odpružením. Alternativně může být jako první vozidlo v tomto segmentu vybavena vzduchovým odpružením (AIRMATIC) na přední i zadní nápravě. Díky elektronicky řízeným tlumičům s plynulou změnou charakteristiky tlumení nabízí vynikající komfort odpružení s výběrem různých programů pro činnost tlumičů.

Nové bezpečnostní prvky a asistenční systémy

Senzory nového airbagu spolujezdce budoucí třídy C dokážou rozpoznat jakoukoli instalovanou dětskou sedačku. Airbag je pak automaticky deaktivován a po demontáži dětské sedačky opět aktivován.

Nová třída C přebírá kromě toho mnohé z nových nebo o zásadní funkce rozšířených asistenčních systémů, které oslavily svou světovou premiéru před několika měsíci ve třídě S a jsou shrnuty pod hlavičkou konceptu Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Příjemné klima

Nová třída C nabídne jako jediné vozidlo ve svém segmentu klimatizaci s automatickým zapínáním recirkulace vzduchu při vjezdu do tunelu na základě dat ze satelitního navigačního systému. K příjemnému prostředí v interiéru přispívá rovněž paket AIR-BALANCE s aktivním parfémováním a ionizováním vzduchu, který měl nedávno světovou premiéru ve třídě S.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
BOSCH
Interaction s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Standox