AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.


TECHNOLOGIE HYBRID AIR PRO LEPŠÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Jde o plně hybridní řešení využívající stlačený vzduch a hydraulický systém. Použité know-how navazuje na mnohaleté inovativní úsilí značky Citroën.

Technologie Hybrid Air se opírá o spojení několika již osvědčených mechanismů a technologií: benzínového motoru Puretech, systému skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestavy dvou motorových hydraulických čerpadel a automatického převodu využívajícího planetovou převodovku. Skupina PSA Peugeot Citroën podala během vývoje projektu 80 patentů. Celý systém řídí program, který na základě způsobu jízdy řidiče optimalizuje energetický výdej. K dispozici jsou 3 režimy:

  • režim Air s nulovými emisemi,
  • klasický režim, kdy pracuje jen spalovací motor,
  • kombinovaný režim, využívající jak výkon spalovacího motoru, tak sílu stlačeného vzduchu.

TECHNOLOGIE PRO VŠECHNY ZÁKAZNÍKY

Mimořádné výkony Systém Hybrid Air upravený pro vůz Citroën C3 VTi 82 snižuje spotřebu paliva o třetinu na rekordní hodnotu 2,9 l/100 km ve smíšeném režimu a emise CO2 činí 69 g/km. Při jízdě ve městě se spotřeba paliva snižuje o cca 45 %. Cenově dostupná nabídka vhodná pro celý svět

Technologie Hybrid Air, která funguje bez přídavných baterií, umožňuje nabízet vůz za atraktivní cenu na evropských i mezinárodních trzích. Tato technologie je funkční při všech klimatických či jízdních podmínkách, aniž by to mělo vliv na její účinnost. Může se používat v Evropě, ale i na všech trzích, kde je značka Citroën přítomna. Snadno se přizpůsobí pro osobní i lehké užitkové vozy, obzvlášť účinná je u vozů ze segmentů B a C.

Technologie bez kompromisů Zabudování technologie Hybrid Air nemá žádný vliv na prostornost, což se týká zejména zavazadlového prostoru. Volba především mechanického systému zjednodušuje údržbu a usnadňuje recyklaci po vypršení životnosti vozu.

Skutečné potěšení z řízení Toto snížení spotřeby paliva a emisí CO2 přináší i výrazné zlepšení pocitů při řízení, a to díky:

  • automatické planetové převodovce, která funguje zcela plynule,
  • zlepšení výkonnosti díky zvýšení točivého momentu a výkonu ve smíšeném režimu,
  • systému Stop&Start s reverzním alternátorem, který funguje i jako startér,

Výsledkem je zcela transparentní fungování celého systému.

TECHNOLOGIE HYBRID AIR PODROBNĚ

3 režimy pro optimalizaci výkonu Systém Hybrid Air, který v sobě koherentně spojuje několik technologií, využívá díky inteligentnímu elektronickému systému řízení vždy ten nejlepší ze 3 režimů. Tato optimalizace energetické účinnosti má za cíl snížit spotřebu paliva a optimalizovat využívání stlačeného vzduchu ze systému skladování energie.

Režim Air Pokud je spuštěn režim Air, funguje stejně jako režim ZEV (nulové emise) u hybridních vozů. Spalovací motor se vypne. Uskladněná energie (stlačený vzduch) je přenášena pomocí hydraulických motorů a převodovky. V závislosti na daném provozu se 60 – 80 % jízd ve městě odehrává s tímto režimem. Maximální využití zpomalení a brzdění umožní efektivní nabíjení systému skladování stlačeného vzduchu. Tento režim je aktivní do rychlosti 70 km/h.

Režim Spalovací motor Režim využívající spalovací motor předává energii bez zásahu uskladněné energie. Tento režim se používá především mimo město. I zde během zpomalování a brzdění dochází okamžitě k rekuperaci energie pro účinné a rychlé využití režimu ZEV nebo „boost“ efektu v kombinovaném režimu.

Kombinovaný režim Kombinovaný režim využívá výkonnosti spalovacího motoru a stlačeného vzduchu. Používá se především během akcelerace, kdy se zapojí obzvlášť citlivý „boost“ efekt (celkový výkon až 90 kW) a výsledkem je dynamika srovnatelná s motorem vyšší kategorie.

PROTOTYP C3 HYBRID AIR NA STÁNKU ZNAČKY NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU

Návštěvníci ženevského autosalonu si budou moci prohlédnout novinku z dílny Kreativní technologie, vůz C3 Hybrid Air. Vystavený prototyp nabízí několik specifičností:

  • Zcela nové pneumatiky Michelin® se specifickým rozměry (165/50 R 18) snižující spotřebu o téměř 0,2 l/100 km. Tyto pneumatiky se vyznačují velkým průměrem a menší šířkou, což je synonymum pro snížení valivého odporu, hmotnosti a hlučnosti.
  • Použití specifických barev a materiálů, s anýzovým zabarvením kol, vnějších zpětných zrcátek a lišt světlometů.

Prototyp bude odpředu dozadu prosvícen systémem „Car Scan“, díky němuž bude možné si prohlédnout vnitřek technologie Hybrid Air. Tato animace dokonale odpovídá duchu Kreativní technologie značky.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Auto Fit, spol. s r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
BMW Group Česká republika
Standox
KIA MOTORS CZECH s.r.o.