AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Siems & Klein
Interaction s.r.o.


Nový Golf GTD oslaví světovou premiéru v Ženevě

Sportovní Golf pro cestování na dlouhé vzdálenosti spotřebuje navzdory výkonu 135 kW/184 k pouhých 4,2 litru na 100 km.

Extrémně úsporný, přitom však mimořádně dynamický – to jsou vlastnosti, jimiž Golf GTD vzbuzuje již po tři desetiletí nadšení u svých příznivců. Na letošním Ženevském autosalonu představí Volkswagen nejnovější verzi tohoto sportovce, jehož motor TDI o výkonu 135 kW/184 k splňuje již dnes náročnou emisní normu EU 6.

První Golf GTD přinesl v roce 1982 revoluci do segmentu kompaktních osobních vozů poháněných vznětovým motorem díky svému turbodieselu, sportovnímu nastavení a výbavě individualizované ve stylu Golfu GTI. Letos následuje na základě sedmé generace Golfu nejsilnější GTD všech dob. S výkonem 135 kW/184 k má nový Golf GTD charakter dynamického a zároveň úsporného vozu pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Volkswagen s nejvyšší rychlostí 230 km/h spotřebuje ve verzi s šestistupňovou mechanickou převodovkou pouhých 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Tato průměrná spotřeba odpovídá hodnotě emisí CO2 pouhých 109 g/km. V kombinaci s šestistupňovou převodovkou DSG, dodávanou na přání, činí spotřeba 4,7 l/100 km (dvoudveřový model: 119 g CO2/km; čtyřdveřový model: 122 g CO2/km). Pozoruhodný je také jeho točivý moment 380 N.m, který je k dispozici již od 1750 otáček za minutu.

Po vizuální stránce o sobě nový Golf GTD dává vědět ztmavenými zadními světly LED včetně osvětlení registrační znaky diodami LED a chromovanou dvojitou koncovkou výfukové soustavy. Celkový dynamický dojem završují 17" kola GTD s pneumatikami rozměru 225/45, boční prahy, difuzor, sportovní podvozek a střešní spoiler.

Mnoho markantních prvků GTD vtiskuje nezaměnitelnou tvář také interiéru: Kromě špičkových sportovních sedadel potažených tkaninou s károvaným vzorem („Clark“), černého čalounění stropu, sportovního volantu, pedálů a opěrky nohy z ušlechtilé oceli mezi ně patří také hlavice řadicí páky GTD, ozdobné lišty GTD a sdružené přístroje GTD. K tomu se řadí výbava, jako je progresivní řízení, bílé dekorační osvětlení, automatická klimatizace „Climatronic“, audiosystém „Composition Media“ vč. bluetooth handsfree, loketní opěrka, tempomat, dešťový senzor a senzor rozpoznání únavy. Standardně jsou pro Golf GTD k dispozici laky karoserie „červená Tornado“, „černá“ nebo „bílá Pure“. Nový Golf GTD bude do České republiky dodáván v 3dveřovém provedení, cena nebyla prozatím stanovena.

Stručný přehled: Uvedení na evropský trh: první trhy od června 2013. Debut první generace modelu Golf GTD: 1982. Motor: čtyřválec TDI s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním nafty; uložený vpředu napříč; zdvihový objem 1968 cm3; vrtání/zdvih 81,0/95,5 mm; kompresní poměr 15,8:1. Výkon: 135 kW/184 k při 3500 až 4000 1/min. Točivý moment: 380 N.m při 1750 až 3250 1/min. Převodovka/přenos hnací síly: šestistupňová mechanická převodovka; šestistupňová automatizovaná dvouspojková převodovka DSG; pohon předních kol. Spotřeba paliva/emise CO2 (mechanická převodovka): 4,2 l/100 km; 109 g CO2/km. Jízdní výkony (mechanická převodovka): 0–100 km/h za 7,5 s; nejvyšší rychlost 230 km/h. Provozní hmotnost: 1377 kg (základní verze včetně řidiče /68 kg/), zavazadel (7 kg) a nádrže naplněné z 90 % palivem; podle směrnice 92/21/EHS).

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
BMW Group Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein
Iveco Czech Republic, a.s.