AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
BusPoint

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Dunlop a doteky zimy

Dunlop a doteky zimy

Pneumatikami Dunlop své automobily standardně vybavují takové značky jako je Alfa Romeo, Audi, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Škoda, Toyota a VW. Tak proč vy jezdíte na těch drátech?

Náhlá změna počasí přinesla prudké ochlazení, které již začíná nahrávat použití zimních pneumatik. Při poklesu teplot pod 7 stupňů Celsia totiž letní pneumatiky již nefungují tak, jak by měly, nedovoluje jim to totiž jak složení běhounové směsi, tak i použití technologií určených pro letní provoz. „Zimáky“ ale mají speciální technologii lamel, která vůz drží lépe při zemi i na vozovce pokryté sněhem a ledem. A ještě dále by měl zajít Dunlop s nově představenou pneumatikou SP Winter Response, která používá unikátní multilamelový systém.

Pro lepší ovladatelnost v zimě

Nová Dunlop Touch Technology v sobě kombinuje množství dokonalých zimních technologií pro dosažení nejlepší možné přilnavosti, lepší ovladatelnosti a kratší brzdné dráhy při všech zimních povětrnostních podmínkách. Nová SP Winter Response pak díky tomu poskytuje lepší záběr a reakci na řízení, a tím tedy i velkou míru jistoty při jízdě na mokru, sněhu, blátě a suchu. „Touch Technology prostě pomáhá řidičům cítit větší kontakt s vozovkou,” vysvětlil Frédéric Schilling, Dunlop Brand Director pro Evropu, Střední východ a Afriku.

SP Winter Response právě pro různé silniční i povětrnostní podmínky dostala unikátní multilamelový systém (Multi Blade Systém) poskytující vynikající stabilitu, záběr a ovladatelnost. Lamely v ramenních blocích zlepšují záběr a brzdění, zatímco lamely s vysokou amplitudou nacházející se ve středu běhounu zvyšují záběr a umožňují vysokou míru odolnosti vůči smyku bez ohledu na jízdní podmínky.

Multiprofilová technologie běhounu má své největší výhody při zatáčení. Umožňuje totiž mimořádně přesné vypočítání povrchu běhounu, čímž se rozložení tlaku na kontaktní plochu stává rovnoměrnějším. Rovnoměrnější rozložení tlaku a větší kontaktní plocha zlepšují ovladatelnost a jízdní vlastnosti na suchu a mokru.

„Optimalizace asymetrického dezénu při použití nejnovějších počítačových technologií nám umožňuje navrhnout pneumatiku s jasně vymezenými a vyváženými oblastmi dezénu, které mají specifické úkoly,” zdůraznil Schilling. „Výsledkem je extrémně dobře vyvážená pneumatika s vynikajícím výkonem za všech zimních podmínek.”

Autor: P2P

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
Mercedes-Benz
Toplac s.r.o.
Siems & Klein
Scania Czech Republic s.r.o.