AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Zonda R již brzy v prodeji

Zonda R již brzy v prodeji

Co udělat, když chcete to nejlepší? Prostě jdete k těm nejlepším. V případě vozů Pagani to znamená, že jdete rovnou za zakladatelem automobilky.

Nedá se říci, že by Pagani Zonda F byla pomalým vozem. Ostatně, na Nürburgringu zajíždí časy pod 7 minut 32 sekund a dosahuje bočního přetížení 1,5 g. Zároveň je však velmi snadno ovladatelná a zpracování jejího interiéru si v ničem nezadá s nejluxusnějšími limuzínami. To z ní činí jeden z nejžádanějších supersportů současnosti, kdy všech 25 kousků bylo rozprodáno v rekordním čase. Některým z nich ovšem ani tato limitovaná verze není dost, přičemž hlavní podnět přišel od jednoho Italoameričana, jenž je vlastníkem tří vozů Zonda. Ten sice nechtěl závodit, nicméně si chtěl dopřát přesně těch pocitů, jaké jezdci při závodech zažívají.

Na jaře roku 2006 se tak objevily první návrhy, jak by mohla Zonda R vypadat, nicméně nejdůležitější bylo získat pro projekt podporu sportovní divize Mercedesu, AMG. Do vozu se totiž měl dostat motor ze speciálu CLK GTR vyladěný na 750 koní, ovšem schopný i tak vydržet v běžném provozu 5.000 km (jen tak mimochodem, spojka McLarenu F1 vydrží 8.000 km), aniž by vyžadoval jakéhokoliv servisního zásahu.

Jakmile u Mercedesu řekli ano, projekt se rozjel naplno. Ze Zondy F bylo přeneseno pouze 10 procent komponentů, nový je tak kupříkladu kovaný podvozek Avional, šestistupňová sekvenční převodovka či karbonový monokok, rozvor povyskočil o 47 mm, zatímco rozchod se rozšířil o 50 mm. Větší je také zadní převis ukrývající difuzor, přímo obřích rozměrů pak dosahuje nové přítlačné křídlo. Magnéziová kola jsou uchycena centrální maticí a vybavena systémem umožňujícím rychlé přezutí silničních pneumatik za slicky.

Interiér je pak přesně tou výkladní skříní sportovních a luxusních prvků, jaké od Horacia Paganiho očekáváte. V Zondě R má ale navíc speciální sedačky či výkonný Hi-fi systém. Přímo závodní telemetrii pak poskytují přístroje Digitek. Jaké hodnoty ukazují v případě této ultimativní verze u zrychlení 0–100 km/h či nejvyšší rychlosti, to Pagani nezveřejnilo, nicméně již Zonda F pokoří stovku z klidu za 3,6 s, dvoustovku za 9,8 s, maximálně se pak rozjede na 345 km/h. Erko bude dozajista lepší, ovšem rovněž i dražší, zákazníci za něj zaplatí 1,2 milionu eur plus daň.

Autor: P2P

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
BOSCH
Iveco Czech Republic, a.s.
Mitsubishi Motors Česká republika
KIA MOTORS CZECH s.r.o.