AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Siems & Klein
BusPoint
Iveco Czech Republic, a.s.


Land Rover Freelander 2 pro rok 2011

Zákazníci v České republice si budou moci nový model koupit již na začátku října

• Nabídka je rozšířena o verzi 2 WD • Vyšší výkon a větší efektivita provozu • Nový dieselový motor je k dispozici v provedení 150 i 190 hp • K životnímu prostředí šetrný model eD4 má spotřebu 6,0 l/100 km a emise CO2 158 g/km • Systém start/stop je součástí standardní výbavy verze s manuální převodovkou • Inovovaný interiér má novou přístrojovou desku a možnost výbavy Premium Pack • Vylepšený exteriér nabízí nové barevné odstíny i provedení kol

Značka Land Rover rozšiřuje nabídku řady Freelander 2 o nový model s pohonem na přední kola (2WD). Jedná se o Freelander 2 eD4, který se může pochlubit kombinovanou spotřebou paliva 47,2 mpg a emisemi CO2 na úrovni pouhých 158 g/km. Stává se tak nejúspornějším vozidlem značky Land Rover v její historii.

„Modelem Freelander 2 eD4 společnost Land Rover vstupuje do velmi oblíbeného i vysoce konkurenčního segmentu sportovně užitkových vozidel s pohonem předních kol,“ říká Phil Popham, výkonný ředitel společnosti Land Rover. A dodává: „Evropský trh představuje 23 procent tohoto segmentu a my v něm chceme obstát.“

„Prostřednictvím verze s pohonem 2WD zlepšujeme efektivitu našich vozidel, rozšiřujeme modelové řady značky Land Rover a zvyšujeme svou atraktivitu pro zákazníky. I nadále budeme vyrábět nejlepší terénní vozy na světě pro zákazníky, kteří vyžadují pohon na všechna kola. Zároveň však chceme nově nabídnout alternativu i pro ty ostatní,“ vysvětluje Popham.

Doslova průkopnický Freelander 2 eD4 je poháněn novým hospodárným turbodieselovým motorem společnosti Land Rover. Ten při objemu 2,2 litru disponuje výkonem 110 kW, maximální rychlost je 180 km/h a zrychlení 0–100 km/h dosáhne během 10,9 sekund. Zákazníkům bude nový model k dispozici ve verzích s automatickou převodovkou či se šestistupňovou manuální převodovkou, kdy systém start/stop je součástí standardní výbavy.

Nový turbodieselový motor o objemu 2,2 litru je rovněž k dispozici u modelu TD4 s pohonem na všechna kola a výkonem 110 kW. Disponuje jím i model SD4 o výkonu 140 KW. Tyto nové modely mají nyní i o 20 Nm vyšší točivý moment. Inovovaný Freelander 2 pro rok 2011 tak poskytuje lepší reakci motoru a větší tažnou sílu ve střední třídě bez ohledu na to, který model si zákazník vybere.

Šetrnost k životnímu prostředí se výrazně zvýšila u 3,2 litrového zážehového motoru I6, který byl upraven, aby vyhovoval nové normě EU5. I přes toto vylepšení se nezměnil jeho výkon, který činí 171 kW.

Land Rover Freelander 2 si pro rok 2011 přichystal i vylepšený exteriér. Ten se vyznačuje novou konstrukcí předního nárazníku, ve kterém jsou zabudované zkosené rámy předních mlhovek. Dalšími inovacemi jsou nové provedení přední masky, zdokonalená přední a zadní světla, vnější kování v barvě karoserie a možnost výběru mezi koly z lehkých slitin o průměru 18 nebo 19 palců. Pro rok 2011 jsou připraveny tři nové barevné odstíny Kosrae Green, Baltic Blue a Fuji White.

Designérský tým Land Rover se zaměřil i na interiér, kde upravil přístrojovou desku. Novinkou jsou čtyři nové styly provedení sedadel. Výbava Premium Pack zahrnuje kožené čalounění Windsor, elektricky ovládaná sedadla, kobercové rohože a krytý středový úložný prostor.

Nový Land Rover Freelander 2 na českém trhu v říjnu Land Rover Freelander 2 pro rok 2011 se ve světové premiéře představí koncem srpna v rámci moskevské Motor Show. V České republice bude u všech partnerů společnosti Land Rover k zakoupení již na začátku října. Verze 2WD bude zákazníkům dodávána od počátku ledna 2011.

Technické údaje nového vozidla Land Rover Freelander 2

  *TD4 150PS manual 4WD** *TD4 150PS auto 4WD** *SD4 190PS auto 4WD** *eD4 150PS manual 2WD** *i6 petrol auto 4WD**
*Height mm (in)** 1740 (68.5) 1740 (68.5) 1740 (68.5) 1740 (68.5) 1740 (68.5)
*Width mm (in)** 2195 (86.5) 2195 (86.5) 2195 (86.5) 2195 (86.5) 2195 (86.5)
*Length mm (in)** 4500 (177) 4500 (177) 4500 (177) 4500 (177) 4500 (177)
*Wheelbase mm** 2660 (104.7) 2660 (104.7) 2660 (104.7) 2660 (104.7) 2660 (104.7)
*Turning Circle m** 11.3 11.3 11.3 11.3 11.3
*Min Weight from kg (lb)** 1785 (3935) 1805 (3979) 1805 (3979) 1710 (3770) 1775 (3913)
*Front suspension** Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar
*Rear suspension** Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar
*Brakes** Ventilated front disc – 300mm, solid rear – 302mm Ventilated front disc – 300mm, solid rear – 302mm Ventilated front disc – 300mm, solid rear – 302mm Ventilated front disc – 300mm, solid rear – 302mm Ventilated front disc,– 316mm, ventilated rear 302mm
*Steering** Hydraulic power assisted rack and pinion Hydraulic power assisted rack and pinion Hydraulic power assisted rack and pinion Hydraulic power assisted rack and pinion Hydraulic power assisted rack and pinion
*Four Wheel-Drive system** Full time 4 wheel drive with Haldex rear axle differential. Full time 4 wheel drive with Haldex rear axle differential. Full time 4 wheel drive with Haldex rear axle differential. Front wheel-drive Full time 4 wheel drive with Haldex rear axle differential.
*Engine type** Transverse, in-line 4-cylinder, 16-valve turbo diesel, common rail fuel injection Transverse, in-line 4-cylinder, 16-valve turbo diesel, common rail fuel injection Transverse, in-line 4cylinder, 16-valve turbo diesel, common rail fuel injection Transverse, in-line 4-cylinder, 16-valve turbo diesel, common rail fuel injection Transverse, in-line 6-cylinder, 24-valve, multipoint fuel injection
*Displacement cc** 2179cc 2179cc 2179 2179cc 3192
*Bore/stroke mm** 85×96 85×96 85×96 85×96 84×96
*cCompr. ratio** 15.8:1 15.8:1 15.8:1 15.8:1 10.8
*Max power PS (kW)** 150 (110) 150 (110) 190 (140) 150 (110) 233 (171)
*Max Torque Nm** 420 420 420 420 317
*Fuel consumption EU urban/extra urban/combined** 7.4/5.6/6.2 8.7/5.7/7.0 8.7/5.7/7.0 7.1/5.4/6.0 15.5/8.1/10.7
*Emissions** EU5 EU5 EU5 EU5 EU5
*CO2 g/km** 165 185 185 158 255
*Transmission** M66 EH50 6-speed manual Aisin SWF21 6 Speed auto Aisin SWF21 6 Speed auto M66 EH50 6-speed manual Aisin SWF21 6 Speed auto
*Fuel tank litres** 68 68 68 68 70
*Range (km)** 1095 970 970 1141 650
*0–60mph** 10.9 10.5 8.7 10.9 8.4
*Top speed kmh** 181 181 190 181 200

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mercedes-Benz
Mitsubishi Motors Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.
Iveco Czech Republic, a.s.
Scania Czech Republic s.r.o.