AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

TOP zaměstanavatelé:
Iveco Czech Republic, a.s.
Interaction s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Siems & Klein
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Redline

Redline

Nový film zobrazující automobilový svět z trochu jiného úhlu pohledu u nás jen tak neseženete. Při kvalitě scénáře a hereckých výkonů je to možná i dobře. Ještě že vše zachraňují vnady krásných hereček a výkony exkluzivních supersportů.

Vítejte v Las Vegas, ve městě hazardu, kde z vás v jedné sekundě může být král a v té druhé žebrák. A právě tady, ve městě hříchu, se odehrává podstatná část nového filmu Redline, který sice ve Spojených státech měl premiéru již před několika měsíci, ovšem na Starém kontinentu ho takřka nikdo nezná. Proč? Protože ono v podstatě není důvod, pokud ovšem nepatříte k těm nadšencům, kteří si postel přenesli z ložnice do garáže, aby byli svému plechovému miláčkovi blíže.

Děj je vážně prostý a jeho shrnutí zabere asi tak dva tři řádky, prostější jsou pak snad už jenom herecké výkony. Vůbec nechápu důvod, proč se k natáčení upsal třeba takový Eddie Griffin, nicméně producent Daniel Sadek mu zřejmě slíbil nebe na zemi. Nebo jakožto jeden z realitních králů země zvané Amerika mu zadarmo vystavěl sídlo snů a jakožto majitel všech supersportů, které se ve filmu Redline objeví, mu daroval alespoň polovinu svého vozového parku. A chudák Eddie zřejmě v naprostém poblouznění podepsal něco, co snad ani nikdy podepisovat neměl. I když je pravda, že jeho výkon patří k těm povedenějším (to znamená, že mu věříte alespoň ten fakt, že má skutečně nos mezi očima).

Zbytek herecké party pak zřejmě namísto studia na filmové fakultě trávil několik měsíců před televizními obrazovkami a při sledování motoristických pořadů se snažil zjistit, jak asi přemýšlí skutečný závodník. Zřejmě ale sledovali spíše motoristické pořady pro dospělé, protože v Redlinu myslí každý napřed na peníze, pak na sex a pak teprve na něco, co má čtyři kola a jeden volant.

Nicméně právě automobily jsou tím hlavním kladem filmu. Producent Sadek dokonce neváhal a v rámci větší autenticity nechal bez mrknutí oka zlikvidovat při natáčení jak Lamborghini Diablo, tak i Porsche Carrera GT. Daleko více ale ronil slzy po natáčení, kdy mu Eddie Griffin „bouchnul“ Ferrari Enzo. To totiž patří mezi jeho nejoblíbenější, což ovšem dokazuje i samotný film, kde rudý Skákající koník vyhraje kdekoliv a cokoliv.

Tři, dva, jedna, start!

Ale zpátky k recenzi samotné. Film začíná kdesi v poušti v blízkosti Las Vegas, kde se partička znuděných milionářů vsadí o to, čí řidič přiveze promotérovi dříve Viagru. Mladší bratříček hlavního hrdiny naskočí do Mercedesu SLR a čtyřhodinovou trasu s přehledem zvládne za méně než poloviční dobu. Následuje střih, po kterém vnadná roštěnka (hlavní hrdinka Nadia Bjorlin) ukáže padouchovi s tváří Eddieho Griffina, jak dokáže řídit Ford GT. Následuje pár momentů, které prakticky můžete přetočit, protože se při nich řeší opravdu jen samé kraviny. Mezi ně vlastně patří i objevení hlavního hrdiny, válečného veterána, který se pokusí divákům ukázat, že v Perském zálivu pochytil i něco z bojového umění. Pokud se v zálivu perou malé holky, pak se Carlo v podání Nathana Phillipse učil opravdu dobře.

To hlavní ovšem přichází pár minut poté. Mladší bráška se postaví v Lambu Diablu proti rošťaňdě sedlající Ferrari Enzo, což znamená, že již předem nemá šanci. Při pokusu o super akceleraci pomocí Nitra si pak na chvíli vyzkouší, jaké to je lítat, než se v popel a prach obrátí. Jeho bratříček chce samozřejmě pomstu, ovšem za hlavního viníka nemá roštěnku (do které se mezitím zamiloval), ale svého strýce, který mladýho i ilegálním závodům přitáhnul.

To je záminka k akční pasáži filmu, vedle níž patří i Schwarzeneggerovo Komando mezi filmy pro intelektuály. To vše ale má být předehrou před finální honičkou, ve které se proti sobě postaví jak již zmiňované Enzo, Carrera GT či SLR, tak i Saleen S7. Že nakonec zvítězí (ale zároveň úmyslně prohraje) hlavní hrdinka v Enzu, o tom snad ani nemůže být pochyb. Zlo tak dostane pořádně na zadek a dobro se dočká zaslouženého romantického závěru. A souboje zamilovaného párečku, při němž pro změnu do Enza sedne hlavní klaďas, zatímco rošťanda sáhne po Koenigseggu CCX. Závod o velkou pusu tak může začít. A film díkybohu skončit, i když na druhou stranu… Některé honičky jsou poměrně pěkně natočené, ačkoliv realita v nich nemá co dělat, stejně jako ohled s ostatními uživateli veřejných komunikací.

Ale co, od podobných filmů diváci stejně žádnou logiku nechtějí, tudíž je Redline vlastně i dobrý. Každému dá totiž přesně to, co chce. Intelektuálové se utvrdí v tom, že amatéři by se k filmu neměli pouštět ani v tom případě, že mají dostatek peněz, chudí budou ještě více naštvanější na ty bohaté, když uvidí, jak se baví a jak svobodomyslně rozhazují peníze, no a automobiloví nadšenci dostanou nejvíce supersportů, co se kdy společně na filmovém plátně objevilo.

Autor: P2P

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Standox
BMW Group Česká republika
Toplac s.r.o.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika