AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

TOP zaměstanavatelé:
Siems & Klein
Auto Fit, spol. s r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.


Hyundai Motor Group představil první motor na světě s technologií CVVD

První technologie na světě, regulující otvírání a zavírání ventilů v závislosti na provozních podmínkách, je připravena pro sériovou výrobu

Společnost Hyundai Motor Group vyvinula jako první na světě technologii CVVD (Continuously Variable Valve Duration), která plynule mění dobu otevření ventilů. Nová technologie bude využita v budoucích vozidlech Hyundai a Kia. Inovace byla představena ve středu 3. července v reprezentačním a zážitkovém komplexu Hyundai Motorstudio Goyang společně s motorem Smartstream G1.6 T-GDi, který bude jako první vybaven touto technikou.

Systém CVVD optimalizuje výkonové parametry motoru i hospodárnost a zároveň významně přispívá k ochraně životního prostředí. Vyspělá konstrukce ventilového rozvodu umožňuje měnit okamžiky otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách. Výsledkem je zvýšení výkonových parametrů o 4 % a pětiprocentní snížení spotřeby paliva. Kromě toho se podařilo snížit emise o 12 %.

„Vývoj systému CVVD je dobrým příkladem, jak Hyundai Motor Group posiluje naše technologie v oblasti poháněcího ústrojí,“ řekl Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje ve společnosti Hyundai Motor Group. „Budeme i nadále pokračovat v našem úsilí o inovace, abychom realizovali změnu paradigmat a zajistili trvalou udržitelnost našeho obchodního modelu.“

Inovace: ventilový rozvod s plynule variabilní dobou otevření ventilů

Dosud byly výkonové parametry a hospodárnost čtyřdobých spalovacích motorů, pracujících s cyklem sání-stlačování-zážeh-výfuk, optimalizovány technologií proměnného časování, resp. zdvihu ventilů.

Nejčastěji jsou využívány systémy proměnného časování ventilů, které regulují okamžiky otevření a zavření ventilů (např. CVVT – Continuously Variable Valve Timing). Systémy variabilního zdvihu ventilů (např. CVVL – Continuously Variable Valve Lift) mění objem nasávaného vzduchu nastavením zdvihu ventilů. Dosavadní technologie proměnného časování, resp. zdvihu ventilů, nedokážou však optimalizovat dobu otevření ventilů, protože okamžik uzavření ventilu je u nich závislý na okamžiku otevření ventilu, a nemůže se tak přizpůsobit měnícím se provozním podmínkám. CVVD posouvá techniku ventilového rozvodu novým směrem, protože nastavuje dobu otevření ventilů.

Pokud vozidlo udržuje konstantní rychlost jízdy a motor musí přitom dosahovat nízkého výkonu, udržuje CVVD sací ventily otevřené až do poloviny kompresního zdvihu. Sací ventily jsou poté až do konce pracovní fáze komprese uzavřené. Snížením odporu při kompresi se zvyšuje hospodárnost. Naopak při požadavku vysokého výkonu, například při intenzivnější akceleraci nebo rychlé jízdě, se sací ventily zavírají na začátku fáze stlačování, aby se maximalizovalo množství vzduchu pro spalování. Výsledkem je vyšší točivý moment a lepší akcelerace.

Motor Smartstream G1.6 T-GDi

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi, představený společně s novou technologií CVVD, je zážehový řadový čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem, který dosahuje nejvyššího výkonu 132 kW (180 k) a maximálního točivého momentu 265 Nm. Nové poháněcí ústrojí používá jako první technologii CVVD koncernu Hyundai Motor Group a také je vybaveno systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů (LP EGR), která optimalizuje hospodárnost.

Systém recirkulace výfukových plynů vrací jejich část zpět do spalovacích prostorů motoru, které se tím ochlazují, a díky tomu vzniká méně emisí oxidů dusíku. Motor G1.6 T-GDi je vybaven také nízkotlakým systémem, který zvyšuje účinnost při vysokém zatížení přiváděním výfukových plynů k turbínovému kolu turbodmychadla místo do sací soustavy.

Nová jednotka má navíc integrované řízení oběhu chladicí soustavy, která rychle zahřeje nebo ochladí motor na optimální provozní teplotu. Vyspělý systém přímého vstřikování paliva pracuje s vysokým tlakem 350 barů v porovnání s 250 bary předchozí jednotky T-GDi. Použití pohyblivých dílů s nízkým třením snižuje třecí ztráty o 34 %.

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi nalezne uplatnění v modelu Hyundai Sonata Turbo, který bude představen ve druhé polovině letošního roku. Bude to první z řady nových modelů Hyundai a Kia, které budou poháněny tímto motorem. Informace o prvním vozidle Kia, poháněném tímto motorem, budou zveřejněny později, v rámci premiéry příslušného modelu.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Toplac s.r.o.
BMW Group Česká republika
Standox
Siems & Klein
Scania Czech Republic s.r.o.