AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
ContiTrade Services s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.


Nissan a Italdesign odhalují jedinečný limitovaný prototyp vozu GT-R

GT-R i Italdesign slaví letos 50. výročí.

Společnosti Nissan a Italdesign vytvořily první vůz, který vznikl z jejich vzájemné spolupráce, Nissan GT-R50 by Italdesign. Tento jedinečný vůz, založený na vyráběném modelu Nissan GT-R NISMO 2018, připomíná 50. výročí značek GT-R a Italdesign a v Evropě se poprvé objeví příští měsíc.

„Jak často vás napadne otázka ‚Co kdybychom vytvořili GT-R bez jakýchkoliv omezení?‘ a pak byste takový vůz skutečně vytvořili?“e prohlásil Alfonso Albaisa, senior viceprezident globálního designu ve společnosti Nissan. „Jen málokdy se stává, aby dvě značky ve stejnou dobu slavily významné výročí. Společnost Italdesign už 50 let udává směr v automobilovém průmyslu a ikonická značka GT-R od společnosti Nissan už 50 let vzrušuje všechny fanoušky motoristického sportu. Společnosti Italdesign a Nissan na oslavu tohoto společného výročí vyvinuly model GT-R, jaký svět ještě neviděl.“

Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a detailní vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design America.

To nejlepší z designu

Nissan GT-R50 by Italdesign poznáte podle výrazného zlatého orámování přední masky v téměř celé šířce vozu. Kapota dostala výraznější prolisy a tenké světlomety LED se táhnou od podběhů kol až po hranu vnějších otvorů pro přívod vzduchu.

Při pohledu z profilu vozu dominuje střešní linie, která byla snížena o 54 milimetrů. Její nižší střední část a naopak mírně zvednuté vnější části přispívají k robustnímu vzhledu. Charakteristické ventilační otvory ve zlaté barvě, připomínající samurajský meč, za předními koly se táhnou od spodní hrany dveří až do výšky středové linie karoserie.

Při pohledu zezadu zaujme široký rozchod kol podtržený mohutnými blatníky. Středová linie se kónicky sbíhá se spodní hranou zadního okna a táhne se ke středu víka zavazadlového prostoru. Linie zadního okna dramaticky klesá dále a níže než u standardního modelu. Společně s dalšími pozlacenými prvky vypadá jako samostatný modulární prvek zádě vozu.

Zcela přepracované dvojité kruhové zadní svítilny vypadají jako dva samostatné plovoucí světelné prstence s dutým středem a spojují vnější stabilizační prvky s prostřední částí víka zavazadlového prostoru. A pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler usazený na dvou vzpěrách. Speciální kola – 21×10 palců vpředu a 21×10,5 palce vzadu – podtrhují výrazný charakter vozu. Vnější lak v barvě Liquid Kinetic Gray doplňují charakteristické detaily v barvě Energetic Sigma Gold.

Moderně laděný interiér dokonale odráží ducha Nissanu GT-R50 by Italdesign. Na středové konzole, přístrojové desce a obloženích dveří se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken, zatímco sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara a jemné černé italské kůže. Zlaté detaily nezdobí jen kapotu, ale i přístrojovou desku, vnitřní obložení dveří a futuristickou řadicí páku, která se inspiruje u závodních vozů. Na míru navržená střední část a ramena volantu byly vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Věnec volantu je zespodu plochý a potažený materiálem Alcantara ve shodné barvě.

Víc než jen výkon

Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 by Italdesign se skrývá mohutný výkon. Divize NISMO na základě zkušeností se závodními vozy Nissan GT3 zdokonalila ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkonu 720 k a točivého momentu 780 N.m.

Poháněcí ústrojí mimo jiné vybavila optimalizovanými vysokoprůtokovými závodními turbodmychadly GT3 s velkým průměrem a většími mezichladiči; klikovým hřídelem, písty, spojovacími tyčemi a ložisky s vysokou odolností; vysokoprůtokovými pístovými olejovými tryskami; upravenými profily vačkových hřídelů; palivovými vstřikovači s vyšším průtokem a zdokonalenými systémy zapalování, sání a výfuku. Zesílená dvouspojková šestistupňová sekvenční převodovka, silnější diferenciály a hnací hřídele přenášejí výkon na všechna kola.

Přepracované odpružení bylo vybaveno systémem BILSTEIN DampTronic® I s nastavitelnými tlumiči. O brzdění se starají šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy Brembo s jasně červenými a zřetelně viditelnými třmeny. Pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 255/35 R 21 vpředu a 285/30 R 21 vzadu zlepšují celkovou trakci vozidla.

„Tento model sice není novou generací vozů GT-R, ale provokativní a kreativní oslavou dvou významných výročí – spojuje v sobě jednu z nejlepších technických platforem společnosti Nissan, japonský design a italské karosářské umění,“ prohlásil Albaisa.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Standox
auto MOTOL BENI a. s.
Auto Fit, spol. s r.o.
Siems & Klein
Mercedes-Benz