AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

TOP zaměstanavatelé:
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz
Iveco Czech Republic, a.s.
Siems & Klein

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Mercedes-Benz GLC F-CELL

Mercedes-Benz GLC F-CELL

Hlavní přednosti, nejdůležitější fakta.

Jedinečná hybridní kombinace: Pod technologickým označením „EQ Power“ nabízí pro sériovou výrobu plánovaný elektromobil Mercedes-Benz GLC F-CELL elektrizaci hned dvakrát, protože kombinuje techniku palivových článků a akumulátorů v hybridní soustavě s možností vnějšího nabíjení. Díky technice F-CELL vzniká jako lokální emise pouze vodní pára.

Zcela nový systém palivových článků: Systém palivových článků je v porovnání s předchozí generací o 30 procent kompaktnější a poprvé může být umístěn v konvenčním motorovém prostoru. Další vylepšení v porovnání s třídou B F-CELL představuje o 40 procent vyšší výkon pro pohon a o 90 procent menší potřeba platiny. Také hmotnost je o cca 25 procent nižší.

Připravený pro každodenní provoz: Předsériový model GLC F-CELL nabízí velké potěšení z jízdy díky točivému momentu cca 350 N.m a výkonu cca 147 kW. V režimu H2 činí dojezd 437 km (kombinovaný cyklus EU v režimu HYBRID, měřeno za dohledu TÜV) a v režimu elektrického pohonu napájeného z akumulátorů je dojezd 49 km (kombinovaný cyklus EU v režimu BATTERY). Díky technologii palivových nádrží s tlakem 700 barů načerpá GLC F-CELL palivo (vodík) za cca tři minuty.

Bezpečnost standardně: Rozsáhlá standardní výbava zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat DISTRONIC, paket pro jízdu v jízdním pruhu s asistentem pro sledování slepého úhlu a aktivním asistentem pro udržování vozu v jízdním pruhu, paket pro parkování s prostorovým kamerovým systémem a COMAND Online s rozpoznáváním dopravních značek. Také v oblasti pasivní bezpečnosti splňuje nový model nejvyšší požadavky. Kromě běžného rozsáhlého programu nárazových testů musí akumulátory a všechny díly, které přicházejí do styku s vodíkem, splňovat mimořádně přísné bezpečnostní standardy značky Mercedes-Benz.

Průkopník palivových článků: Mercedes-Benz představil první vozidlo s palivovými články – NECAR 1 – již v roce 1994. Po něm následovalo mnoho dalších vozidel až po flotilu třídy A F-CELL (2003). Mimořádnou pozornost vzbudila v roce 2011 akce F-CELL World Drive, první jízda kolem světa s vozidly poháněnými palivovými články. V roce 2015 ukázala studie F 015 Luxury in Motion hybridní systém F-CELL s možností vnějšího nabíjení, koncipovaný pro dojezd 1100 kilometrů s nulovými emisemi.

Neustálý pokrok ve výstavbě vodíkové infrastruktury: Dne 5. března 2018 byla na čerpací stanici Total v Ingolstadtu zprovozněna již 45. vodíková plnicí stanice v Německu. Daimler, společně se svými partnery ve společném podniku H2 MOBILITY, sestavil pro Německo konkrétní akční plán. Do roku 2019 se má síť vodíkových plnicích stanic rozrůst na 100 stanic. Do roku 2023 má vzniknout síť až 400 vodíkových plnicích stanic. Podobné projekty pro výstavbu infrastruktury jsou podporovány také na evropské úrovni i v mezinárodním měřítku (zejména v Japonsku, ale i v USA a Koreji).

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
BMW Group Česká republika
Iveco Czech Republic, a.s.
Standox
Scania Czech Republic s.r.o.