AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > BMW i Vision Dynamics

BMW i Vision Dynamics

Nová podoba elektrické radosti z jízdy.

Pouhý rok po premiéře vizionářských modelů NEXT 100, zaměřených na vzdálenější budoucnost, představila BMW Group na autosalonu IAA ve Frankfurtu studii mířící do bližší budoucnosti. BMW i Vision Dynamics je čtyřdveřový vůz Gran Coupé s dojezdem 600 km, nejvyšší rychlostí 200 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za čtyři sekundy. Je to vůz, který ukazuje, jak bude možné v budoucnu propojit elektrickou mobilitu a sportovní eleganci. „U BMW Group budoucnost elektrické mobility již nastala,“ řekl Harald Krüger, předseda představenstva BMW AG. „Po silnicích jezdí více našich elektrických vozů než našich tradičních konkurentů a naše další expanze na poli elektřinou poháněných vozů je součástí strategie MUNBER ONE > NEXT. V roce 2025 budeme mít v nabídce 25 vozů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistě elektrických. Konceptem BMW i Vision Dynamics ukazujeme, jak vidíme budoucí elektrický model zasazený mezi aktuální modely i3 a i8 – bude to dynamické a progresivní čtyřdveřové Gran Coupé. Pracujeme na elektrifikaci modelů hlavní značky BMW a současně posunujeme BMW i do zcela nové dimenze.“

BMW i posunuje úroveň inovací.

BMW i je synonymem pro vizionářské automobily a nové pojetí prémiové mobility zaměřené na trvalou udržitelnost. „BMW i je inovační silou pro BMW Group,“ vysvětluje Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG odpovědný za vývoj. „Právě zde se vizionářská řešení a koncepty budoucnosti stávají nejdříve realitou. Ale BMW i je zdrojem inovací a podnětů také pro naše další značky. BMW i Vision Dynamics nám umožňuje ukázat, jak by mohl vypadat další elektrický vůz BMW. Právě přetváření koncepčních vozů do reality je jednou ze silných stránek BMW.“

Inspirativní design modelů BMW i ukazuje pokrokového ducha své značky nejen vizuálně, ale skutečně je velmi pokrokový. „S modely i3 a i8 jsme navrhli revoluční vůz do města a revoluční sportovní automobil,“ vysvětluje Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. „Koncept BMW i Vision Dynamics nyní ukazuje, jak lze propojit elektrickou mobilitu s typickými vlastnostmi BMW: dynamikou a elegancí. Současně tímto způsobem ukazujeme, jakým způsobem se může vyvíjet nabídka modelů, stejně jako designérský styl BMW i.“

„Méně znamená více“ – designová identita BMW i.

Pohled na koncept BMW i Vision Dynamics ukazuje další evoluci klasických proporcí BMW, opírajících se o dlouhý rozvor, plynule se svažující střechu a krátké převisy karoserie. Tím se dosahuje působivé kombinace elegance a dynamiky. Siluetu zvýrazňují velké a jemně konturované plochy, což dodává automobilu výraz, jako by byl vytvořen z jednoho kusu. Jednotlivé detaily jsou navržené v rámci důrazu na minimalizaci aerodynamického odporu. Těžko postřehnutelné spáry a skla umístěná až těsně u povrchů karoserie dodávají automobilu moderní a technicistní výraz. Napětí mezi rozměrnými plochami a pečlivě navrženými detaily poukazují na inovativní technologie, použité pod vnější slupkou vozu. Automobil přesto působí spíše decentně, než aby svůj charakter dával najevo módními výstřelky. A přesně tím posiluje designovou identitu značky BMW i, shrnutou pod heslem „Méně je více“.

Ikonická grafika oken symbolizuje řešení interiéru budoucnosti.

I přes jemně navržené plochy ukazuje grafika bočních oken konceptu BMW i Vision Dynamics jasnou příslušnost ke své značce. Tento designérský prvek, který byl patrný již na původních konceptech značky BMW i, působí velmi svěžím dojmem, je funkční a současně dodává vozu silnou identitu. Symetrický tvar zajišťuje optimální výhled všem členům posádky a dodává vnitřnímu prostoru sportovní charakter. To je velmi důležitá vlastnost pro automobily budoucnosti, zejména s ohledem na vozy vybavené polo- nebo plně-automatickými systémy řízení. Specifické zážitky z jízdy přináší také průhledný skleněný pás propojující čelní a zadní okno. I přes velmi dynamický vzhled působí vnitřní prostor díky tomuto prvku velmi vzdušným a prostorným dojmem. Při pohledu zvenku dodává nepřerušený černý pás střechy automobilu více kompaktnosti.

Povědomé prvky přídě s novým výrazem.

Výrazné a uzavřené ledvinky, tvořící masku chladiče na minimalistické přídi, jsou nejen grafickým prvkem propojujícím koncept BMW i Vision Dynamics s vozy BMW minulosti, ale současně jsou vyjádřením technologického pokroku a používání nejmodernějších technologií. Typická maska chladiče je nyní vybavena mnoha senzory, a stává se tak „inteligentním“ prvkem celého vozu. Světlomety působivým způsobem kombinují tradici a modernu. Mají velmi nízký tvar, ale prostřednictvím LED prvků přinášejí nové pojetí typického prvku BMW v podobě dvojitých kruhových světlometů na každé straně vozu.

Dynamický výraz stabilní zádě.

Jemně navržené křivky a horizontální linie dodávají zadní části přitažlivý dojem síly a výkonu. Spodní část vozu je výrazně širší než střecha, což automobilu dodává svalnatý výraz. Nejvýraznějším prvkem zadní části jsou nově interpretovaná světla s tvarem písmene L. Jsou velmi tenká a umocňují dojem dynamické efektivity. Svým tvarem současně podtrhují značnou šířku vozu a jeho pevný postoj na silnici.

BMW i Vision Dynamics je z každého úhlu pohledu ztělesněním moderny, progresivity a vzrušující technické estetiky. Ukazuje cestu, po níž se BMW vydává, a jednoznačným způsobem ukazuje vizi budoucnosti BMW Group, jež spočívá v emocemi nabité elektromobilitě. BMW se i v budoucnu bude zaměřovat na sportovně-elegantní vozy.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mercedes-Benz
Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Siems & Klein